ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η ανάγκη για αίμα και τα οφέλη της αιμοδοσίας

Τα 4 οφέλη της αιμοδοσίας στον οργανισμό μας

must.com.cy

Της Ζωής Τουτουντζίδου

Το έχουμε ακούσει πολλές φορές, δίνοντας αίμα…σώζεις μια ζωή. Η τρέχουσα κατάσταση της πανδημίας έχει δυσκολέψει την λήψη αίματος από πολλούς αιμοδότες, με το Υπουργείο Υγείας να ανακοινώνει πρόσφατα τις μειωμένες ποσότητες αποθέματος της Τράπεζας αίματος, καθιστώντας πιο επιτακτική από ποτέ την ανάγκη δωρεάς αίματος.

Αναφορικά, υπάρχουν οκτώ διαφορετικοί τύποι αίματος (ομάδες αίματος), από τις οποίες καθορίζεται η συμβατότητα μεταξύ του δότη και του δέκτη. Με την δωρεά αίματος να κάνει καλό τόσο στον δέκτη όσο στον δότη.

1. Βελτιώνεται η ροή του αίματος

Η τακτική αιμοδοσία βελτιώνει τη ροή του αίματος και μειώνει τις βλάβες στα τοιχώματα των αγγείων και των αρτηριών. Όταν το αίμα είναι πηχτό δεν ρέει γρήγορα με κίνδυνο απόφραξης των αρτηριών, Έρευνες υποστηρίζουν ότι οι τακτικοί αιμοδότες έχουν 88% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν έμφραγμα.

2. Γίνεται έλεγχος υγείας

Πριν την αιμοδοσία γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας, των καρδιακών παλμών, της αρτηριακής πίεσης και των επιπέδων αιμοσφαιρίνης. Ενώ, το αίμα ελέγχετε για HIV και άλλες ασθένειες, με άμεση ειδοποίηση σε περίπτωση ασθενείας του ατόμου.

3. Εξισορρόπηση Σιδήρου

Όταν δίνετε αίμα, χάνετε περίπου το ¼ ενός γραμμαρίου σιδήρου, το οποίο αναπληρώνεται από τις τροφές που τρώτε τις επόμενες βδομάδας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την εξισορρόπηση των επιπέδων του σιδήρου στο αίμα σας, Η δράση αυτή είναι ωφέλιμη για τις σωστή λειτουργεία των αιμοφόρων αγγείων, μειώνοντας παράλληλα των κίνδυνο εμφράγματος ή εγκεφαλικού.

4. Βοηθάει στην Μακροζωία

‘Έρευνα του επιστημονικού περιοδικού Health Psychology, υποστηρίζει πως οι δωρητές αίματος έχουν λιγότερες πιθανότητες θανάτου, καθώς η αίσθηση προσφοράς που τους προσφέρει, αυξάνει σημαντικά τα επίπεδα ευεξίας και ικανοποίησης με αποτέλεσμα την καλή ψυχική υγεία.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Θέματα: Τελευταία Ενημέρωση

Το στρες επιδρά στο σώμα μας, επηρεάζοντας τα χημικά του εγκεφάλου και ορμόνες όπως την κορτιζόλη και την ινσουλίνη

Το στρες παχαίνει;

Μπορεί το στρες να μας οδηγήσει στην αύξηση κιλών; Δυστυχώς, η απάντηση είναι θετική, και η λύση βρίσκεται στην καλή οργάνωση ...
must.com.cy
 |  ΘΕΜΑΤΑ
Σύμφωνα με έρευνες, η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, μειώνει τα επίπεδα της ινσουλίνης και αυξάνει το μεταβολικό ρυθμό, ειδικά τα φρούτα που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά όπως το γκρέιπφρουτ

4 +1 tips για τέλεια γράμμωση

Tips που θα σας βοηθήσουν να φτάσετε στο επιθυμητό για εσάς βάρος και να αποκτήσετε την γράμμωση που πάντα ονειρευόσασταν ...
must.com.cy
 |  ΘΕΜΑΤΑ