Kathimerini.gr
Με 15 δισ. δολάρια η Intel εξαγόρασε την ισραηλινή εταιρεία λογισμικού αυτόνομης οδήγησης Mobileye, αποκτώντας πρόσβαση στο ταχύτατα αναπτυσσόμενο πεδίο των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό. Βάσει της συμφωνίας, η μετοχή της Mobileye αποτιμάται σε 63,54 δολάρια.
Πρόκειται για τη μέχρι σήμερα μεγαλύτερη εξαγορά εταιρείας που ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με την αυτόνομη οδήγηση. Η Mobileye τροφοδοτεί το 70% της παγκόσμιας αγοράς με ηλεκτρονικά συστήματα αποτροπής συγκρούσεων και συνεργάζεται με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες. Ως εκ τούτου, η εξαγορά της Μοbileye σηματοδοτεί τη σύγκλιση μεταξύ των κλάδων της αυτοκινητοβιομηχανίας και της υψηλής τεχνολογίας.
Οι ολοένα και συχνότερες συμμαχίες μεταξύ τους δείχνουν ότι η ιδέα του αυτοκινήτου χωρίς οδηγό, η οποία μπορεί ακόμα και στο πρόσφατο παρελθόν να παρέπεμπε σε επιστημονική φαντασία, αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα – η Intel προβλέπει ότι η αγορά δεδομένων, υπηρεσιών και συστημάτων αυτόνομης ή υποβοηθούμενης οδήγησης θα φθάσει το 2030 τα 70 δισ. δολάρια.
«Η αυτόνομη οδήγηση απαιτεί συνεργασίες και μοίρασμα πόρων», δήλωσε τον Ιανουάριο στο Reuters ο Αμνον Σάσουα, επικεφαλής της Mobileye. Με τη συνένωση Intel-Mobileye ενισχύεται η θέση της Intel, η οποία είναι κορυφαία στην παραγωγή επεξεργαστών, έναντι ανταγωνιστριών εταιρειών, όπως οι Nvidia και Qualcomm. Η Mobileye εξειδικεύεται στο λογισμικό για την αποτροπή συγκρούσεων και τη χαρτογράφηση περιοχών. Οι δύο επιχειρήσεις μαζί θα συγκροτήσουν ευρύ χαρτοφυλάκιο τεχνολογιών.
«Επιδιώκουμε να συνθέσουμε στο αυτόνομο όχημα την τεχνολογία, η οποία μιμείται τη λειτουργία της όρασης, με την τεχνητή νοημοσύνη, δηλαδή τον “εγκέφαλο” που ασκεί χρέη οδηγού», επισημαίνει ο επικεφαλής της Ιntel, Μπράιαν Κράνιτς. Η Mobileye διαθέτει στον κλάδο του αυτοκινήτου ενσωματωμένες κάμερες, επεξεργαστές και λογισμικό υποβοήθησης των οδηγών. Ιδρύθηκε το 1999 και απασχολεί 660 εργαζομένους, ενώ το 2015 είχε καθαρά κέρδη 173,3 εκατ. δολάρια.