ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Επικοινωνιακές κρίσεις: Πείτε την αλήθεια

Αυτές τις ιστορικές ημέρες όλοι και όλα κρίνονται στην εικόνα του κόσμου από μηδενική βάση

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Του Δημήτρη Λοττίδη*

Ζώντας σε μια περίοδο συνεχών κρίσεων, η οποία πέραν της υγείας επεκτείνεται στις επιχειρήσεις, στις υπηρεσίες, αλλά και στο ίδιο το κράτος, βιώνουμε μια ασύμμετρη επικοινωνιακή απειλή, η οποία μπορεί να καταστρέψει σε ένα λεπτό υπολήψεις και εικόνες, που κτίστηκαν με χρόνο, κόπο και χρήμα. Πόσο, όμως, μετρά η θωρακισμένη εικόνα και το ring fencing ενός προσώπου ή μιας επιχείρησης στην περίπτωση που βρεθεί στην καταιγίδα του κορωνοϊού; Η απάντηση είναι πως δεν μετρά καθόλου. Αυτές τις ιστορικές ημέρες όλοι και όλα κρίνονται στην εικόνα του κόσμου από μηδενική βάση. Είτε είσαι αλυσίδα φούρνων και υπεραγορών και ξόδεψες τα τελευταία χρόνια εκατομμύρια για την εικόνα σου, την ανάπτυξή της και την προστασία του brand σου, είτε είσαι η άγνωστη πιτσαρία της γειτονιάς και η μοναδική σου επένδυση στην επικοινωνία ήταν τα καλά σχόλια των πελατών στο trip advisor. Όλοι είναι και είμαστε στην ίδια βάση. Τη μηδενική.

Με δεδομένο πως πλέον στο περιβάλλον που υπάρχει δεν μπορεί να μείνει (σχεδόν) τίποτε κρυφό, με τη δαμόκλειο σπάθη των σχολίων σε twitter και facebook να επικρέμεται πάνω από το λογότυπο της εταιρείας σου, ποια είναι η απόφαση που λαμβάνεις σε μια κρίση επικοινωνίας;

1. Σιωπή και θα περάσει. Αυτή ήταν η προσφιλής και εύκολη τακτική μέχρι πρόσφατα. Η εύκολη λύση του «δεν κάνω τίποτα», που βασικά στην ουσία κάνεις, αφήνεις τους άλλους να ελέγχουν τα μηνύματα για εσένα. Άλλωστε, η μη πράξη οφειλόμενης ενέργειας είναι πράξη μάς μάθαιναν στη νομική.

2. Ανακοινώνεις τη δική σου ιστορία και άποψη, κρύβοντας επιμελώς αυτά που δεν σε συμφέρουν. Κάτι σαν hybrid αλήθεια. Η μισή αλήθεια άλλωστε για πολλούς δεν είναι ψέμα.

3. Βγαίνεις και τα λες όλα. Όλη την ιστορία, απολογείσαι και αναλαμβάνεις τις ευθύνες σου. Και υπόσχεσαι για το μέλλον, ζητώντας την εμπιστοσύνη του κόσμου.

Η τρίτη επιλογή, μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν όχι μόνο η πιο σπάνια, αλλά και η πιο δύσκολη. Σήμερα, όμως, είναι η πιο συχνή και αποδοτική. Ο κόσμος πλέον έχει φωνή, μπορεί με ένα σχόλιο στα social media να σε καταστρέψει ή και να σε σώσει, άρα η οφειλόμενη γνήσια, άμεση και διαφανής προσέγγιση χωρίς σκιές αφοπλίζει τους σχολιαστές - ωρολογιακές βόμβες. Είτε αυτοί είναι αρθρογράφοι - σχολιαστές σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, είτε είναι γκρινιάρηδες συνωμοσιολόγοι σχολιαστές του facebook, αυτοί που «ξέρουν σίγουρα»
. Η διαφάνεια, η ειλικρίνεια και η αμεσότητα είναι το φάρμακο στις σύγχρονες επικοινωνιακές κρίσεις κλίμακας. Αυτό όμως που πρέπει να συνειδητοποιήσουν αρκετοί στην κυπριακή αγορά, πράγμα που πριν αγνοούσαν, είναι πως η αγορά των τροφίμων απαιτεί σοβαρά πρωτόκολλα ενημέρωσης και επικοινωνίας εντός των εταιρειών. Η εποχή που έπαιρνε ο γαλακτοπώλης τον ιδιοκτήτη ΜΜΕ και του έλεγε «μη γράψεις πως ήταν χαλασμένο το γάλα», πέρασε ανεπιστρεπτί. Η υγεία το 2020 περνά από τα τρόφιμα. Αυτό είναι και ευκαιρία και κατάρα.

*Ο Δημήτρης Λοττίδης είναι διευθύνων σύμβουλος της SppMedia Ltd, πρώην σύμβουλος επικοινωνίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση