ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Κρατήσαμε τους συνεργάτες μας αφοσιωμένους στο όραμά τους

Συνέντευξη του Νεόφυτου Ταλιώτη στην Οικονομική Καθημερινή

Της Ειρήνης Χριστοφόρου


Νεόφυτος Ταλιώτης - TBWAEntelia, The Disruption® Company


Το μεγάλο στοίχημα είναι να κρατάμε τους συνεργάτες μας απόλυτα αφοσιωμένους στο όραμά τους, τονίζει στο ΔΕΚΑ στα ΔΕΚΑ ο Νεόφυτος Ταλιώτης, της TBWAEntelia, The Disruption® Company. Προσθέτει ότι με τη μεθοδολογία του Disruption που ακολουθεί η εταιρεία προσδίδει ακόμα περισσότερη ασφάλεια και αυτοπεποίθηση στους συνεργάτες της. Αναφέρεται στα μέτρα που έλαβε το κράτος προσθέτοντας ότι σε κάποιες επιχειρήσεις λειτούργησαν σαν «σωσίβιο», σε κάποιες ως σημαντική ενίσχυση του υπόβαθρου της επόμενης μέρας. Αναφέρεται ακόμα στην εξ αποστάσεως εργασία προσθέτοντας ότι απέδειξε πως είναι λειτουργική και αποτελεσματική. Διατυπώνει, ωστόσο, την εκτίμηση ότι τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία των ανθρώπων σε μία εταιρεία.


1. Πόσο δύσκολο είναι να κρατήσεις «ζεστούς» τους διαφημιζόμενους στην πανδημία για να συνεχίσουν να επικοινωνούν τα μηνύματά τους;

Δύσκολο δεν είναι, γιατί κάθε πρόκληση μάς βγάζει προς τα έξω τον πιο «disruptive» εαυτό μας! Αυτό είναι και το κλειδί. Ακολουθούμε τη μεθοδολογία του Disruption, δηλαδή αυτό που ανατρέπει τη συμβατική αλήθεια και τον προκαθορισμένο τρόπο σκέψης! Διατηρούμε διαρκώς στον πυρήνα των ιδεών και των στρατηγικών μας το τρίπτυχο Σύμβαση - Ανατροπή - Όραμα και ναι, αυτό είναι που προσδίδει ακόμα περισσότερη ασφάλεια και αυτοπεποίθηση στους συνεργάτες μας. Όμως, το μεγάλο στοίχημα δεν είναι να τους κρατάμε «ζεστούς», αλλά απόλυτα αφοσιωμένους στο όραμά τους. Κατεύθυνση; Το μέλλον. Στόχοι; Η συνεχής εξέλιξή τους και η καινοτομία των υπηρεσιών τους.

2. Οι επιδοτήσεις των επιχειρήσεων από την κυβέρνηση πιστεύετε ότι έπιασαν τόπο; Αν ναι σε ποιο βαθμό;

Η πανδημία δεν έκανε την εμφάνισή της με συγκεκριμένο αριθμό «παραστάσεων». Κανείς δεν ήξερε πού θα οδηγούσαν οι συνέπειές της και φυσικά κανείς δεν έκοψε «εισιτήριο» για να την παρακολουθήσει απαθής. Όλοι κινητοποιήθηκαν και φυσικά οι επιδοτήσεις διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο. Σε κάποιες επιχειρήσεις λειτούργησαν σαν «σωσίβιο», σε κάποιες ως σημαντική ενίσχυση του υπόβαθρου της επόμενης μέρας. Όμως, σε κάθε περίπτωση, συνέβαλαν στη διατήρηση υφιστάμενων θέσεων εργασίας, αλλά και στη βιωσιμότητα των εταιρειών. Αν δεν είχαν ανακοινωθεί σχέδια στήριξης, πιθανόν χιλιάδες επιχειρήσεις να έβαζαν λουκέτο ή να έχαναν τον προσανατολισμό και το δυναμικό τους, από φόβο προς το άγνωστο μέλλον.

3. Υπάρχει καταναλωτικό απόθεμα λόγω της πανδημίας;

Ίσως ναι, ίσως και όχι. Το μόνο σίγουρο είναι πως αν υπάρχει, ξέρουμε ποιος το προκάλεσε. Ο Covid-19 και η εκτεταμένη αβεβαιότητα που τον συνόδευε, ειδικά στο πρώτο άκουσμά του. Δεν με εκπλήσσει αν υπάρχουν οικογένειες που φρόντισαν για τον επαρκή εφοδιασμό τους, γιατί κανείς δεν περίμενε ούτε το πρώτο καθολικό lockdown, αλλά ούτε και ξέρει κανείς αν θα υπάρξει και τέταρτο. Η ψηφιακή εποχή στην οποία κινούμαστε, συμβάλλει κι αυτή με τον δικό της τρόπο. Για παράδειγμα, με ένα scrollup/down στα Social Media, έχεις ήδη σκεφτεί τι θα τοποθετήσεις στο «καλάθι» των επόμενων αγορών σου.

4. Σε ποιους τομείς πιστεύετε ότι θα κατευθυνθεί η κατανάλωση στην μετά την πανδημία εποχή;

Η κατανάλωση, έτσι κι αλλιώς, είναι αναπόσπαστο μέρος του ανθρώπινου DNA. Η πανδημία, όμως, επιτάχυνε τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό και, όπως όλα δείχνουν, η κατεύθυνση κλίνει περισσότερο προς τους τομείς που έχουν άμεση σχέση μαζί του. Παρατηρώντας, βέβαια, τις ανάγκες των καταναλωτών και το γεγονός ότι ο κόσμος στερήθηκε την κοινωνικοποίηση, θεωρώ ότι οι κλάδοι της εστίασης και το λιανικό εμπόριο θα είναι οι τομείς που θα έχουν συγκριτικό προβάδισμα στη μετά Covid εποχή. Φυσικά, υπάρχει πάντοτε και το στοιχείο της έκπληξης, γι’ αυτό ας αφήσουμε τον χρόνο καλύτερα να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει με τις προβλέψεις μας.

5. Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις ή και τα διαφημιστικά δίκτυα με τα οποία συνεργάζεστε πώς αντιμετώπισαν αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση;

Με ψυχραιμία, η TBWA προσπάθησε να εμπνεύσει ασφάλεια στο ανθρώπινο δυναμικό της και θεωρώ ότι οι πλείστες επιχειρήσεις κατάφεραν ταυτόχρονα να διατηρήσουν σε υψηλά επίπεδα και το ηθικό και την αυτοπεποίθηση των ανθρώπων τους. Ο πανικός δεν έχει θέση στο δικό μας χώρο, γιατί μπορεί να γίνει ο χειρότερος εχθρός της δημιουργικότητας. Η TBWA συνεχίζει να αποδεικνύει ότι η μεθοδολογία του Disruption είναι η κινητήρια δύναμη των brands και της δημιουργικότητας. Κι αυτό μας κάνει να χαμογελάμε με αίσθημα σιγουριάς για την υψηλή ποιότητα δουλειάς που παράγεται από κάθε εταιρεία που συνεργάζεται με το συγκεκριμένο δίκτυο.

6. Κατά την άποψή σας ποιοι ήταν οι κερδισμένοι της κρίσης; Ποια συμβουλή θα τους δίνατε;

Κανένας. Και την απάντησή μου, μού τη δίνει η συνείδησή μου. Κανείς δεν μπορεί να ονομάσει ή να προσδιορίσει άμεσα ή έμμεσα ανθρώπους ή τομείς ως κερδισμένους σε αυτή την παγκόσμια πανδημία. Χάθηκαν ζωές, μετρούμε κρούσματα και απώλειες σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Κερδισμένη είναι η επιστήμη κάθε φορά που καταφέρνει να σώσει μία ανθρώπινη ζωή.


7. Ως προς τη διαχείριση αυτής της παγκόσμιας νέας τάξης πραγμάτων, τι γεύση σας αφήνει το κράτος μας αλλά και οι πολίτες του;

Ελπίδα. Αισιοδοξία. Συγκρατημένο αίσθημα χαράς. Όμως, ο καλύτερος κριτής για τη διαχείριση αυτής της πρωτόγνωρης κατάστασης, είναι ο χρόνος. Βρεθήκαμε όλοι μπροστά από ένα αναπάντεχο αόρατο εχθρό και σήμερα βλέπουμε το τείχος της ανοσίας να κτίζεται σταδιακά, λόγω των μέτρων που λαμβάνονται και της εμβολιαστικής κάλυψης. Θεωρώ ότι η εικόνα μιλάει από μόνη της. Φυσικά, ποιος δεν έχει κουραστεί εξαιτίας των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης; Όλοι μας, αλλά πιστεύω ότι ο κάθε ένας από εμάς συνεχίζει να κουβαλάει μέσα του αποθέματα αισιοδοξίας και δύναμης. Όλοι μας ελπίζουμε, λίγο ή πολύ, ότι θα μπορέσουμε κάποια στιγμή να επιστρέψουμε στην καθημερινότητά μας. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι είμαστε άνθρωποι και οι άνθρωποι ποτέ δεν σταματάνε να στέκονται στο ύψος τους, να κοιτάνε ψηλά και να ελπίζουν σε καλύτερες μέρες.

8. Ποιες συνήθεις ήρθαν για να μείνουν κατά την άποψή σας;

H εργασία εξ αποστάσεως. Aπέδειξε ότι είναι και λειτουργική και αποτελεσματική. Πιστεύω, όμως, ότι τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία των ανθρώπων σε μία εταιρεία και όχι μόνο, γιατί η προσωπική επικοινωνία και συνεργασία δίνουν άλλη ενέργεια, σε αντίθεση με την ψηφιακή. Περισσότερο στο μυαλό μου τριγυρνούν οι συνήθειες που ΔΕΝ θα ήθελα να μείνουν στη ζωή μας. Ας πούμε, ο νέος τρόπος «χειραψίας», οι μάσκες προστασίας που κρύβουν το μεγαλύτερο μέρος του προσώπου και της εκφραστικότητας και οι αποστάσεις ανάμεσα στους ανθρώπους. Απ’ την άλλη, όμως, αντιμετωπίζουμε μία πραγματικότητα με την οποία, ίσως, πρέπει να μάθουμε να ζούμε για πολύ καιρό κι αυτό απαιτεί η προσωπική και η συλλογική ευθύνη.

9. Το φαινόμενο «Netflix» τι επίδραση πιστεύετε θα έχει στη διαφημιστική αγορά και με ποιον χρονικό ορίζοντα;

Το «Netflix» εισέβαλε σε τόσο μεγάλο βαθμό στη ζωή μας, εξ ανάγκης. Η πανδημία, τα lockdowns ανάγκασαν τον περισσότερο κόσμο να στραφεί στην πλατφόρμα αυτή και να κάνει μέχρι και υπερβολική χρήση της. Αναμενόμενο, αφού ο κόσμος έπρεπε να παραμείνει κλεισμένος στο σπίτι, μακριά από την πραγματικότητά του. Όμως, το Netflix είναι θεωρητικά ένα ακόμα «trend» που κάποια στιγμή «θα ξεφουσκώσει», γιατί ο κόσμος νοστάλγησε τις ελεύθερες μετακινήσεις, την κοινωνικοποίηση, την καθημερινότητά του. Προσωπικά, δεν το αντιμετωπίζω ως εχθρό της διαφημιστικής αγοράς, αλλά ως ένα διάλειμμα από τον συνεχή βομβαρδισμό των διαφημίσεων. Οι διαφημιστικές εταιρείες, βέβαια, δεν είναι απλά ένα «εργοστάσιο» παραγωγής διαφημίσεων, αλλά και ένας ισχυρός χώρος παραγωγής στρατηγικών που ανατρέπουν τα δεδομένα...


10. ΛΑΚΩΝΙΚΑ

1. Digital ή Τηλεόραση;
Digital.

2. Netflix ή Apple Tv;
Netflix.

3.Ραδιόφωνο ή Spotify;
Ραδιόφωνο.

4. Ανάλυση ή είδηση;
Είδηση.

5. Desktop ή mobile
Mobile.

6. Twitter ή Instragram;
Ιnstagram.

7. Facebook ή Youtube;
Facebook.

8. Notifications ή email;
Email.

9. Zoom ή Teams;
Teams.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση