ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Οι δυναμικές εταιρείες μπορούν να μετατρέψουν την κρίση σε ευκαιρία

Συνέντευξη της Τάσιας Γιανναρά Γιαλλουρίδου στην Οικονομική Καθημερινή

Της Ειρήνης Χριστοφόρου


Τάσια Γιανναρά Γιαλλουρίδου - Partners/VMLY&R, pr : partners, Byte Digital Agency


Οι δυναμικές εταιρείες αντικρίζουν τις προκλήσεις, αξιολογούν τις νέες πραγματικότητες, μαθαίνουν από τα πλήγματα και δημιουργούν τις ευκαιρίες που θα τις οδηγήσουν στο αύριο. Τη θέση αυτή διατυπώνει στο ΔΕΚΑ στα ΔΕΚΑ η Τάσια Γιανναρά Γιαλλουρίδου της Partners/VMLY&R, pr:partners, Byte Digital Agency, προσθέτοντας ότι μια κρίση έχει να κάνει με πώς την αντιμετωπίζεις και αν είσαι δυνατός παίχτης μπορείς να την μετατρέψεις και σε ευκαιρία. Αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στα μέτρα στήριξης, στους κερδισμένους της κρίσης και στην κατανάλωση.

1. Πόσο δύσκολο είναι να κρατήσεις «ζεστούς» τους διαφημιζόμενους στην πανδημία για να συνεχίσουν να επικοινωνούν τα μηνύματά τους;

Οι δυναμικές εταιρείες δεν σταματούν μπροστά στις τυχόν μεγάλες ή μικρές κρίσεις που θα συναντήσουν στην πορεία τους. Αντικρίζουν τις προκλήσεις, αξιολογούν τις νέες πραγματικότητες, μαθαίνουν από τα πλήγματα και δημιουργούν τις ευκαιρίες που θα τις οδηγήσουν στο αύριο.

Για τις εταιρείες αυτές η επικοινωνία είναι άρρικτα συνδεδεμένη με την διατήρηση της σχέσης τους με τα στοχεύσιμα κοινά τους, με τις πωλήσεις τους ή ακόμα και την αύξηση του μεριδίου αγοράς τους. Η διατήρηση της εικόνας μιας μάρκας στην κορυφή της προτίμησης του καταναλωτή είναι κάτι που δύσκολα επιτυγχάνεται και εύκολα κλονίζεται. Για αυτό δεν χρειάστηκε καθόλου να προσπαθήσουμε να πείσουμε τους πελάτες μας για την αναγκαιότητα της συνεχούς επικοινωνίας εν καιρώ πανδημίας.

Οι επιχειρηματίες και οι μάνατζερς που ηγούνται των εταιρειών αυτών γνωρίζουν την αξία και την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας.
Είναι οι ηγέτες αυτοί που ξεχωρίζουν μέσα στην κρίση, είναι αυτοί που αλλάζουν το παιχνίδι.

Αυτό που έπρεπε να αλλάξουμε τόσο εμείς οι σύμβουλοι επικοινωνίας, όσο και οι πελάτες μας/ διαφημιζόμενοι είναι οι επικοινωνιακοί μας στόχοι και το περιεχόμενο το μηνυμάτων μας. Η επικοινωνία πρέπει να είναι πάντα σχετική με τις ανάγκες και την ψυχολογία του καταναλωτή. Την περίοδο αυτή εστιάσαμε σε σημαντικό βαθμό σε εκστρατείες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, σε εκστρατείες ενημέρωσης, ενθάρρυνσης και ενδυνάμωσης της κοινής γνώμης αλλά και σε τακτικές εκστρατείες επικοινωνίας με ξεκάθαρα μηνύματα ως προς το τι προσφέρεται στο στοχεύσιμο κοινό. Οι εκστρατείες που περιορίστηκαν κάπως ήταν οι εκστρατείες εικόνας, που την περίοδο περισυλλογής ίσως φαίνονται υπερβολικές.

Ο άνθρωπος είναι καταναλωτικό, όν άρα όσο υπάρχει κατανάλωση θα υπάρχει και επένδυση στη διαφήμιση.

2. Οι επιδοτήσεις των επιχειρήσεων από την κυβέρνηση πιστεύετε ότι έπιασαν τόπο; Αν ναι σε ποιο βαθμό;

Είναι εντυπωσιακό το πόσο άμεσα και αποτελεσματικά ενήργησε η Κυβέρνηση με τρόπους και σχέδια που λειτούργησαν καταλυτικά. Οι επιδοτήσεις αυτές έκαναν την καθοριστική διαφορά και στην επιβίωση πολλών εταιρειών, αλλά και στη διατήρηση των θέσεων εργασίας. Όπως τα κυπριακά νοικοκυριά, το ίδιο και πολλές εταιρείες η κρίση του COVID 19 τις βρήκε ακόμα να προσπαθούν να ανακάμψουν από την κρίση του 2013. Χωρίς τις κυβερνητικές επιδοτήσεις, θα αναγκάζονταν να κάνουν μεγάλη οπισθοχώρηση ή ακόμα και να αντιμετωπίσουν θέμα επιβίωσης. Παρόλο που η κρίση αυτή βρήκε την Κύπρο, όπως και όλη την υφήλιο εντελώς απροετοίμαστη σε πολλους και απρόβλεπτους τομείς, η άμεση αντίδραση της κυπριακής κυβέρνησης στην ενίσχυση των ιδιωτικών εταιρειών δεν έδωσε μόνο ουσιαστική χρηματική βοήθεια, αλλά ενδυνάμωσε τους επιχειρηματίες με ελπίδα και εμπιστοσύνη για να συνεχίσουν την προσπάθειά τους και να αντιμετωπίσουν τις πρωτόγνωρες προκλήσεις της πανδημίας.

3. Υπάρχει καταναλωτικό απόθεμα λόγω της πανδημίας;

Πάντα υπάρχει καταναλωτικό απόθεμα στην Κύπρο. Να υπενθυμίσουμε ότι μόνο τα τελευταία 20 χρόνια είχαμε τουλάχιστον τρεις μεγάλες οικονομικές κρίσεις στην Κύπρο (Κρίση Χρηματιστηρίου, Κρίση 2013, Κρίση Covid 19) κάθε φορά ακούμε και ζούμε διάφορα. Λεφτά πάντα υπάρχουν φτάνει να δουλέψεις σκληρά και έξυπνα. Οι Κύπριοι είμαστε survivors. Ξέρουμε να ελλισσόμαστε, να εξελισσόμαστε, να προσαρμοζόμαστε. Μας αρέσει η καλή ζωή και για αυτό βρίσκουμε πάντα τρόπους να κάνουμε αυτό που θέλουμε και να πηγαίνουμε μπροστά.


4. Σε ποιους τομείς πιστεύετε ότι θα κατευθυνθεί η κατανάλωση στην μετά την πανδημία εποχή;

Οι δείκτες κατανάλωσης δεν έχουν μειωθεί σημαντικά στους περισσότερους τομείς. Οι τομείς των προϊόντων πολυτελείας, της εστίασης και του τουρισμού έχουν πληγεί τα μέγιστα, αλλά τομείς όπως ένδυση, υπόδηση, αυτοκίνητα, ακίνητα κ.λπ. ενώ έχουν πληγεί βλέπουν μια σημαντική ανάκαμψη τους τελευταίους μήνες. Υπάρχουν και τομείς όπως υπεραγορές, κάποιες υπηρεσίες τεχνολογίας κ.λπ. που έχουν πετύχει σημαντικές αυξήσεις. Σίγουρα αναμενουμε ένα καταναλωτικό ξέσπασμα με τη λήξη των περιορισμών της πανδημίας σε όλους τους τομείς.

5. Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις ή και τα διαφημιστικά δίκτυα με τα οποία συνεργάζεστε πώς αντιμετώπισαν αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση;

Είμαστε περήφανοι να ανήκουμε σε ένα από τα μεγαλύτερα αλλά και καινοτόμα δίκτυα παγκοσμίως, την VMLY&R οι οποίοι το 2020 αναδείχθηκαν Agency ofthe Year λόγω της δημιουργικότητας, των πρωτοβουλιών αλλά και της προσαρμοστικότητας που επέδειξαν εν καιρώ πανδημίας. Είναι επίσης το πρώτο δίκτυο σε απόκτηση νέων πελατών. Η VMLY&R ήταν ήδη σε τροχιά μεταμόρφωσης της σύγχρονης επικοινωνίας με το μοντέλο των connected brands που εφαρμόζει τα τελευταία χρόνια με έντονη έμφαση στην εμπειρία του καταναλωτή offline και online. Με γραφεία στις μεγαλύτερες μητροπόλεις και μεγαλουπόλεις σε όλο τον κόσμο και κάτω από την ηγεσία του χαρισματικού Jon Cook κατάφερε να εργάζεται και να αποδίδει στο μέγιστό βαθμό με σχεδόν το 100% του προσωπικού της από το σπίτι. Υιοθέτησαν προγράμματα συμβουλευτικής υποστήριξης, ψυχολογικής, πρακτικής και εξελικτικής και δεσμεύτηκαν ότι δεν θα απολύσουν ούτε ένα άτομο λόγω πανδημίας. Αυτό εμψύχωσε όλο τον κόσμο του δικτύου. Όπως ανέφερα και στην αρχή, μια κρίση έχει να κάνει με πώς την αντιμετωπίζεις και αν είσαι δυνατός παίχτης μπορείς να την μετατρέψεις και σε ευκαιρία.

6. Κατά την άποψή σας ποιοι ήταν οι κερδισμένοι της κρίσης; Ποια συμβουλή θα τους δίνατε;

Ξεκάθαρα κερδισμένες, κυρίως λόγω συγκυριών, είναι σε τεράστιο βαθμό εταιρείες που σχετίζονται με θέματα υγείας και παρεμφερείς τομείς. Σε άλλους τομείς είναι οι εταιρείες που περιγράψαμε στην πρώτη ερώτηση. Στους κερδισμένους δεν πιστεύω ότι πρέπει να δώσω συμβουλή μάλλον έχουμε να μάθουμε από αυτούς. Αυτό όμως που μοιράζομαι συχνά και με τη δική μου ομάδα είναι ότι είναι σημαντικό να βλέπεις και να ξέρεις τι γίνεται εκεί έξω (π.χ. στην αγορά) όχι για να δεις τα εμπόδια αλλά είσαι σε επαφή με την πραγματικότητα και για να αναγνωρίσεις τις ευκαιρίες. Αν θα προχωρήσεις εξαρτάται μόνο από εσένα και την ομάδα σου και όχι από τους εξωγενείς παράγοντες.

7. Ως προς τη διαχείριση αυτής της παγκόσμιας νέας τάξης πραγμάτων, τι γεύση σας αφήνει το κράτος μας αλλά και οι πολίτες του;

Με ενοχλεί αφάνταστα το γεγονός ότι ως λαός είμαστε «παντογνώστες» και επικριτικοί για όλους και για όλα. Αφήνουμε σχεδόν πάντα πίσω το μερίδιο συμμετοχής μας σε μια αποτυχία και τρέχουμε να μοιραστούμε μια επιτυχία. Θεωρώ ότι το κράτος έδρασε πολύ δυναμικά και αποφασιστικά. Κάποιες φορές σωστά και κάποιες φορές λανθασμένα - και αυτό το λέω με πλήρη επίγνωση γιατί πολλές αποφάσεις τις βρήκα ιδιαίτερα άδικες προς εμένα και ως πολίτη και ως επιχειρηματία - αλλά πρέπει να αποδώσουμε την αναγνώριση που πρέπει. Πιστεύω ότι πρέπει να μειώσουμε το «δράμα» και την ένταση στις συζητήσεις μας και να εστιάσουμε στην ουσία και σε έργα. Πρέπει να σταματήσουμε να συμπεριφερόμαστε ως εάν όλα που μας συμβαίνουν να φταίνε οι άλλοι, η κυβέρνηση κ.λπ. Πρέπει να σταθούμε περήφανοι στο ποιοι είμαστε και να δουλέψουμε συλλογικά και με όραμα. Είδαμε ένα κράτος με μια τεράστια λίστα φλεγόντων θεμάτων στην ατζέντα του (Κυπριακό, Ελληνοτουρκικά/Ανατολικής Μεσογείου, Πρόγραμμα Διαβατηρίων, Οικονομική Ανάκαμψη, Covid19) να είναι σε εγρήγορση και να ξεπερνά τον εαυτό του σε πολλά θέματα. Εγώ προσωπικά όταν μιλώ με φίλους και συνεργάτες μου τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό, εστιάζω σε παραγωγική κριτική και πιστώνω το κυπριακό κράτος με αξιοπρεπή και παραδειγματική αντιμετώπιση.

8. Ποιες συνήθειες ήρθαν για να μείνουν κατά την άποψή σας;


Ο δείκτης DESI για σειρά ετών έδειχνε την Κύπρο να περιορίζεται σημαντικά στη χρήση διαδικτύου και να εστιάζεται κυρίως σε θέματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Η πανδημία έδωσε μια μεγάλη ώθηση στη χρήση του διαδικτύου και μάλιστα σε ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών και ηλικιών. Οι περιορισμοί και οι ανάγκες που προέκυψαν ανάγκασαν το κράτος, τις επιχειρήσεις και τους Κύπριους να μάθουν να χρησιμοποιούν πλέον και παραγωγικά το διαδίκτυο για συναλλαγές, αγορές, εκπαίδευση, εργασία κ.λπ. Τέτοιου είδους συνήθειες πιστεύω ότι θα μείνουν διότι αποτελούν τη φυσική εξέλιξη της σχέσης του ανθρώπου με την τεχνολογία και η πανδημία απλώς προκάλεσε μια ραγδαία επιτάχυνση.

Η πανδημία επηρέασε όμως σε δυο επίπεδα αυτά που είναι εμφανή και αυτά που είναι συγκαλυμμένα, ψυχολογικά και πρακτικά. Οι νέες μας συνήθειες σε συμπεριφορές πιστεύω ότι θα επανέλθουν στο φυσιολογικό αρκετά σύντομα μετά το πλήρες πέρας της πανδημίας. Ο δισταγμός να πλησιάσεις τους ανθρώπους και η επίκτητη αντίδραση να κρατάς φυσική και συναισθηματική απόσταση πιστεύω ότι θα πάρουν κάποιον χρόνο αλλά θα γιατρευτούν. Ο φόβος και η συναισθηματική ανασφάλεια και τα συνεπακόλουθά τους θα πάρουν πολύ περισσότερο χρόνο, διότι αφορούν σε πολύ βαθύτερο επηρεασμό της ανθρώπινης συμπεροφοράς και συνηθειών.

9. Το φαινόμενο «Netflix» τι επίδραση πιστεύετε θα έχει στη διαφημιστική αγορά και με ποιον χρονικό ορίζοντα;

Είμαι στο χώρο της επικοινωνίας 30 χρόνια και ακούω συνεχώς για την πτώση και την μετάλλαξη της τηλεόρασης και της διαφήμισης στο μέσο αυτό. Όπως εξελίσσεται η επικοινωνία και τα κανάλια επαφής με το κοινό, με τον ίδιο τρόπο εξελίσσεται και η διαφήμιση και οι τρόποι εμπλοκής με το κοινό. Άρα και το NETFLIX, όπως και όλες οι νέες προτάσεις που θα εμφανιστούν στην πορεία, θα συνοδεύονται και από μια νέα πρόταση διαφήμισης. Ο άνθρωπος είναι καταναλωτικό όν, άρα όσο υπάρχει κατανάλωση θα υπάρχει και επένδυση στη διαφήμιση. Η επίδραση από όλες τις νέες προτάσεις είναι θετική γιατί μας βοηθά να προχωρούμε και να γινόμαστε πιο δημιουργικοί και πιο ευρηματικοί.

10. ΛΑΚΩΝΙΚΑ

1. Digital ή Τηλεόραση;

Τηλεόραση

2. Netflix ή AppleTv;

Netflix

3.Ραδιόφωνο ή Spotify;

Spotify

4. Ανάλυση ή είδηση;

Ανάλυση

5. Desktop ή mobile

Μobile

6. Twitter ή Instragram;

Instragram

7. Facebook ή Youtube;

Facebook

8. Notifications ή email;

Εmail

9. Zoom ή Teams;

Teams

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση