ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Στο στόχαστρο της Ε.Ε. Amazon και Facebook

Σχετικά με τη χρήση των δεδομένων των χρηστών και των εμπόρων με τους οποίους συνεργάζονται.

Kathimerini.gr

Στις Amazon και Facebook στρέφεται η προσοχή της επιτρόπου Ανταγωνισμού της Κομισιόν Μαργκρέτε Βεστάγκερ σχετικά με τη χρήση των δεδομένων των χρηστών και των εμπόρων με τους οποίους συνεργάζονται.

Το τρίτο πρόστιμο που επιβλήθηκε από την Ε.Ε. κατά της Google, ύψους 1,49 δισ. ευρώ, αποτελεί μέρος γενικότερου σχεδίου εξυγίανσης του κλάδου. Ηδη η έρευνα της Ε.Ε. στην Amazon όσον αφορά τη χρήση των δεδομένων για ανταγωνιστικούς σκοπούς είναι «αρκετά προχωρημένη», όπως ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες η κ. Βεστάγκερ. Μάλιστα, συμπλήρωσε πως θα ήθελε να «προχωρήσει σε πιο αποφασιστικά βήματα» προτού ολοκληρώσει τη θητεία της φέτος. Η Ευρωπαία επίτροπος υποσχέθηκε πως θα εξετάσει την καταγγελία της Spotify, εταιρείας αναπαραγωγής μουσικής μέσω Διαδικτύου, εναντίον της Apple, ενώ ανέφερε ότι «ενδιαφέρεται» για τις κατηγορίες περί αντιμονοπωλιακής συμπεριφοράς της Facebook.

Στο κυνηγητό των κολοσσών της Σίλικον Βάλεϊ συμμετέχουν πλέον και εθνικές αρχές των ευρωπαϊκών χωρών. Δικαιούνται να επιβάλλουν πρόστιμα έως και 4% επί των ετησίων πωλήσεων της εκάστοτε εταιρείας για την παραβίαση των ευρωπαϊκών αντιμονοπωλιακών κανόνων. Η Ελεν Ντίξον, Ιρλανδή επίτροπος Προστασίας Δεδομένων, επεξεργάζεται τουλάχιστον επτά υποθέσεις παραβίασης των ευρωπαϊκών μέτρων εναντίον της Facebook, αλλά και άλλες κατηγορίες κατά «πολύ μεγάλων διαδικτυακών εταιρειών», όπως δήλωσε σε συνέντευξη τον Φεβρουάριο.

Η Facebook βρίσκεται στο μικροσκόπιο της γερμανικής αρχής ανταγωνισμού, που ερευνά κατά πόσον η διαχείριση προσωπικών δεδομένων των χρηστών από τη Facebook παραβιάζει την αντιμονοπωλιακή πολιτική. Τα νέα μέτρα της Ε.Ε., που ψηφίστηκαν τον Φεβρουάριο, απαιτούν από τις εταιρείες Διαδικτύου να αναφέρουν τυχόν προβλήματα που προκύπτουν όσον αφορά τις τακτικές ανταγωνισμού. Οι εταιρείες οφείλουν να υιοθετήσουν πιο σαφείς όρους χρήσης του προϊόντος, μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με την κατάταξη των προϊόντων και να κοινοποιούν οποιοδήποτε πλεονέκτημα δίνουν στα δικά τους προϊόντα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X