ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Καλό το καλοκαίρι, κενά αέρος τον χειμώνα

Αγωνία για την εικόνα της επιβατικής κίνησης μετά το καλοκαίρι ένεκα πληθωρισμού και ανάγκη για τα νέα πακέτα κινήτρων

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Ο καλύτερος Απρίλης μετά το 2019 ήταν ο φετινός. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Hermes Airports, η επιβατική κίνηση έπιασε το 85% του 2019. Σε πραγματικούς αριθμούς αυτό μεταφράζεται σε περίπου 733 χιλιάδες επιβάτες που διακινήθηκαν και στα δύο αεροδρόμια, σε σχέση με 865 χιλιάδες τον Απρίλη του 2019. Ικανοποιητικά αναμένεται να κινηθεί και ο Μάης- τουλάχιστον το πτητικό πρόγραμμα αυξάνεται, μένει να υπολογιστεί και ο δείκτης πληρότητας των πτήσεων. Καταγράφεται πάντως θετική τάση, όπως αναφέρει στην «Κ» η Μαρία Κουρούπη, Ανώτερη Διευθύντρια Αεροπορικής Ανάπτυξης, Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας της Hermes Airports, αν και, όπως ανέφερε, δεν αναμένεται ο Μάης να φτάσει σε επίπεδα του 85% του 2019. Είναι εξάλλου ο μήνας κατά τον οποίο παραδοσιακά ξεκινούσαν αυξημένες ροές από τη ρωσική αγορά, άρα η ψαλίδα θα είναι μεγαλύτερη και δυσκολότερα θα καλυφθεί. Μια πρώτη εκτίμηση για τον τρέχοντα μήνα είναι να κινηθεί γύρω στο 75 % του 2019, ενώ πολύ καλά θα κινηθούν και οι αμιγώς καλοκαιρινοί μήνες διακοπών. Συνυπολογίζοντας και τους χειμερινούς μήνες, η κα Κουρούπη εκτιμά ότι το 2022 μπορεί να φτάσει το 76% του 2019. Άρα η φετινή χρονιά, θα κρατηθεί κατά γενική ομολογία, και υπό τις περιστάσεις, σε ικανοποιητικά επίπεδα. Το ζήτημα είναι τι θα γίνει με το τέλος της καλοκαιρινής σεζόν, από το Φθινόπωρο και μετά.

Τα πακέτα κινήτρων

Καθοριστικό παράγοντα θα αποτελέσουν οι εξελίξεις του πολέμου στην Ουκρανία, όχι μόνο στο επίπεδο των αγορών αλλά και των πληθωριστικών πιέσεων που διοχετεύονται στην αγορά, τους καταναλωτές και τις εταιρείες. Αυτό μπαίνει σε δεύτερη μοίρα για την προσεχή καλοκαιρινή περίοδο, κυρίως λόγω της ψυχολογίας του κόσμου, αφού μετά από δύο χρόνια πανδημίας και περιοριστικών μέτρων, φέτος το καλοκαίρι μεγάλη μερίδα έχει κλείσει διακοπές εκτός συνόρων. Ωστόσο, τα μηνύματα που φτάνουν και από τις αεροπορικές εταιρείες, είναι ότι ο πληθωρισμός θα δείξει τα δόντια του στον τομέα των ταξιδίων μετά το φθινόπωρο. Από τη μια η μεγαλύτερη μερίδα του κοινού θα κάνει πιο αυστηρούς οικογενειακούς προϋπολογισμούς, παραγκωνίζοντας τα ταξίδια. Από την άλλη, λόγω των αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων, οι αεροπορικές εταιρείες δύσκολα θα μπορέσουν να δώσουν εισιτήρια σε χαμηλές τιμές. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να δοθεί στήριξη στις αεροπορικές εταιρείες ώστε τα αεροπορικά εισιτήρια να παραμείνουν ελκυστικά, και να γεμίζουν τα αεροπλάνα. Σημειώνεται ότι τα σχέδια κινήτρων της Hermes Airports λήγουν τον Ιούλιο του 2022, ενώ ήδη έχουν προωθηθεί άλλα δύο σχέδια τα οποία φέρουν συγκεκριμένες αλλαγές στην φιλοσοφία ώστε να ανταποκρίνονται εκ πρώτης όψεως στις ανάγκες της αγοράς και των αεροπορικών εταιρειών. Τα σχέδια βρίσκονται ενώπιον της Κυβέρνησης για έλεγχο, διαδικασία η οποία θα πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα, ώστε να είναι σε θέση η Hermes να τα ανακοινώσει μέχρι τον Νοέμβριο. Εκτός αυτών, αναμένεται και να προχωρήσει νέο έκτακτο σχέδιο συνδεσιμότητας (λόγω του πολέμου), το οποίο θα μπορούσε να ενισχύσει τις εταιρείες την περίοδο Οκτωβρίου- Δεκεμβρίου. Ο προγραμματισμός της χειμερινής περιόδου του 2023 ξεκινά εντός Μαΐου. Είναι σαφές ότι τέτοια εργαλεία είναι καθοριστικά τόσο στην διατήρηση όσο και στην αύξηση του πτητικού προγράμματος των αεροπορικών εταιρειών. «Εμείς πιστεύουμε ότι τώρα πρέπει να γίνει μεγαλύτερη προσπάθεια προώθησης των χειμερινών εμπειριών και των νέων προϊόντων και να βρεθούν τρόποι να στηριχθούν οι αεροπορικές εταιρείες την χειμερινή περίοδο», τονίζει κα Κουρούπη.

Μείζονος σημασίας παράγοντας, για την διατήρηση της ταξιδιωτικής κίνησης τους χειμερινούς μήνες, είναι η έγκαιρη προώθηση των πακέτων κινήτρων

Περισσότερη διαφήμιση

Το δεύτερο μέρος της εξίσωσης είναι η διαφήμιση, ώστε να δημιουργηθεί ζήτηση για τους χειμερινούς μήνες, για τα προϊόντα πέραν του ηλίου και της θαλάσσης. Για παράδειγμα, οι αυθεντικές διαδρομές υπαίθρου, τα επισκέψιμα εργαστήρια, θα πρέπει να ενισχυθούν και να προωθηθούν περαιτέρω στις αγορές, ώστε να διατηρηθεί και να σταθεροποιηθεί η ταξιδιωτική ζήτηση και τον χειμώνα. Αυτό θα μπορούσε να γίνει επικεντρώνοντας την προσπάθεια σε προωθητικές ενέργειες και διαφημίσεις στις αγορές ενδιαφέροντος, κυρίως δε, στις νέες αγορές στις οποίες επενδύει η Κύπρος, όπως για παράδειγμα η Γαλλία.

Η γαλλική αγορά

Το άνοιγμα της Κύπρου στην γαλλική αγορά φαίνεται να κερδίζει έδαφος, τουλάχιστον μέχρι στιγμής. Επί του παρόντος πραγματοποιούνται 10 εβδομαδιαίες πτήσεις για την Γαλλία- η Wizz Air για Παρίσι, η Ryanair από Πάφο για Παρίσι και Μασσαλία, η Easyjet στο Παρίσι (και οι τρεις με πληρότητες γύρω στο 80% για τον Απρίλη) ενώ ξεκίνησε και η TUS Air ( με πληρότητα γύρω στο 60% για τον Απρίλη). Το επόμενο διάστημα αρχίζει πτήσεις και η Transavia France, οπότε συνολικά ο αριθμός των πτήσεων θα ανέλθει σε 12 εβδομαδιαίως. Σίγουρα αυτό είναι μια καλή αρχή, και οι πληρότητες δείχνουν ότι υπάρχει προοπτική για την συγκεκριμένη αγορά. Επιπλέον, υπάρχουν εισιτήρια σε χαμηλές τιμές λόγω των Low cost εταιρειών, και αυτό μπορεί να δημιουργήσει περισσότερη ζήτηση. Χρειάζεται παράλληλα και η διαφήμιση. Υπενθυμίζεται ότι η γαλλική αγορά είναι η πρώτη αγορά σε δαπάνες ψηφιακής διαφήμισης για το Υφυπουργείο Τουρισμού, οι οποίες θα μπορούσαν να ενισχυθούν περαιτέρω, αναλόγως και των μηνυμάτων που λαμβάνονται από την αγορά. Σε κάθε περίπτωση, ο στόχος θα πρέπει να είναι να δημιουργηθεί ζήτηση που θα επιτρέψει στις αεροπορικές εταιρείες να κρατήσουν τα δρομολόγια ολόχρονα.

Οι μέχρι στιγμής επιδόσεις

Σύμφωνα με στοιχεία της Hermes Airports τα οποία ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Μεταφορών, τον Απρίλιο του 2021 διακινήθηκαν 108.030 επιβάτες από και προς τους δύο αερολιμένες της Δημοκρατίας, ενώ τον Απρίλιο του 2022 η επιβατική κίνηση αυξήθηκε σημαντικά και έφθασε στους 732.626 επιβάτες. Η πληρότητα των πτήσεων έφτασε το 81%. Για την περίοδο από την 1η Ιανουαρίου μέχρι τις 30 Απριλίου 2022, συνολικά η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου ανήλθε στους 1.587.337 επιβάτες σε σύγκριση με 230.908 την ίδια περίοδο του 2021.

Η μέχρι στιγμής αεροπορική επιβατική κίνηση για την περίοδο 1 Ιανουαρίου-30 Απριλίου 2022 φτάνει το 70% της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Το μεγαλύτερο μερίδιο επιβατικής κίνησης του Απριλίου του 2022 προέρχεται από το Ηνωμένο Βασίλειο (241.000) και ακολουθούν η Ελλάδα (117.000), η Γερμανία (52.000), το Ισραήλ (51.000), η Πολωνία (35.000), η Αυστρία (29.000) και η Ιταλία (20.000).

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση