ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η γερμανική οικονομία ανεβάζει ταχύτητα

Ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης θα διαμορφωθεί στο 3,8% το 2021 και στο 4,4% το 2022 μετά τη συρρίκνωση 5,1% του 2020.

Kathimerini.gr

Παρά την έντονη αύξηση της ζήτησης, η γερμανική βιομηχανική παραγωγή μειώθηκε κατά 0,8% σε τριμηνιαία βάση το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου εξαιτίας των πολύ χαμηλών θερμοκρασιών και της έλλειψης ζωτικών προμηθειών. Την κατάσταση αυτή επιδείνωσε το πλήγμα από την επιβολή ορισμένων περιοριστικών μέτρων σε τμήματα του κλάδου παροχής υπηρεσιών, με στόχο να ανασχεθεί η εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού. Και αυτή η κατάσταση μπορεί να αιτιολογήσει το σχεδόν ένα τέταρτο της συρρίκνωσης του 1,7% στο ΑΕΠ της Γερμανίας το πρώτο τρίμηνο. Ευτυχώς, αμφότερα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία είναι προσωρινά, μιας και ο χειμώνας και οι ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα σταδιακά θα περιοριστούν.

Η ισχυρή άνοδος του Δείκτη Υπευθύνων Προμηθειών (PMI) του κλάδου της μεταποίησης τους δύο τελευταίους μήνες, με μια μικρή πτώση μόνο στις 66,2 μονάδες τον Απρίλιο μετά το ρεκόρ όλων των εποχών στις 66,6 μονάδες τον Μάρτιο, αναμένεται να επαναληφθεί και στο μέλλον. Εκτιμούμε με όλα τα ανωτέρω δεδομένα ότι η γερμανική οικονομία θα ανακάμψει 2,9% το δεύτερο τρίμηνο σε τριμηνιαία βάση, με το ΑΕΠ να επιστρέφει στα επίπεδα προ πανδημίας στα τέλη του 2021. Επίσης, ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης θα διαμορφωθεί στο 3,8% το 2021 και το 4,4% το 2022 μετά τη συρρίκνωση 5,1% του 2020. Ο κατασκευαστικός τομέας της χώρας σημείωσε σε επίπεδα παραγωγής πτώση έως 4% σε τριμηνιαία βάση το πρώτο τρίμηνο του 2021. Επειτα από έναν ασυνήθιστα ψυχρό χειμώνα, ο κλάδος σημείωσε πτώση σε μηνιαία βάση 0,7% τον Ιανουάριο και 1,4% τον Φεβρουάριο.

Τον Μάρτιο η ανάκαμψη 10,8% περιόρισε το σύνολο της ζημίας, ωστόσο δεν είναι επαρκής για να την αντισταθμίσει πλήρως. Με βάση τα παραπάνω, αναμένουμε πως ο κλάδος θα κερδίσει έδαφος τους επόμενους μήνες. Καθώς η ζήτηση για την κατασκευή κατοικιών παραμένει σταθερή και ο δημόσιος τομέας αρχίζει να επιταχύνει τις επενδύσεις του, ο κλάδος πιθανώς θα αναπληρώσει το δεύτερο τρίμηνο το χαμένο έδαφος του πρώτου τριμήνου, ενώ αναμένεται να επεκταθεί περαιτέρω από τότε και στο εξής. Παράλληλα, όπως και σε όλες τις προηγμένες οικονομίες, έτσι και στη Γερμανία, οι καταναλωτές έχουν ψωνίσει περισσότερα είδη από τα φυσικά και τα ηλεκτρονικά καταστήματα σε σύγκριση με την παραγωγή που πραγματοποίησαν τα εργοστάσια από την αρχή της πανδημίας.

Αρχικά μια προσωρινή πτώση της επιχειρηματικής δραστηριότητας την περυσινή χρονιά επιβράδυνε τη διαδικασία παραγωγής μηχανοκίνητων εργαλείων και άλλων προϊόντων τα οποία πωλούνται περισσότερο στις επιχειρήσεις παρά στους καταναλωτές. Επίσης, οι εταιρείες μείωσαν τα αποθέματά τους το 2020 εν μέσω της πανδημίας, γεγονός που συνδέθηκε με την αβεβαιότητα για το μέλλον και την αντίληψη ότι υπάρχει ανάγκη να προστατευθούν οι ισολογισμοί τους. Και οι δύο αυτοί παράγοντες, βέβαια, τείνουν τώρα να αντιστραφούν.

* Ο κ. Holger Schmieding είναι οικονομολόγος της Berenberg Bank.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X