ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Πιο φιλελεύθερο πλαίσιο διαφημίσεων προωθεί η Αρχή Ραδιοτηλεόρασης

Η πρόταση για περαιτέρω επικαιροποίηση της νομοθεσίας έρχεται σε συνέχεια της τελευταίας αναθεώρησης αναφορικά με διαφημίσεις για παιδικά παιχνίδια, πρακτορεία στοιχημάτων και τυχερά παιχνίδια.

ΚΥΠΕ

Αλλαγές του νομικού πλαισίου που διέπει την προβολή διαφημίσεων σε τηλεόραση και ραδιόφωνο προωθεί η Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Πρόεδρος της Αρχής, Ρόνα Κασάπη, κατά την τελετή ανανέωσης του Μνημονίου Συνεργασίας με τον Φορέα Ελέγχου Διαφημίσεων (ΦΕΔ). Μιλώντας στο ΚΥΠΕ, η κ. Κασάπη εξήγησε ότι οι τροποποιήσεις αυτές προτείνονται στο πλαίσιο εναρμόνισης με Ευρωπαϊκή Οδηγία, αλλά και ως απάντηση σε αιτήματα από τον εμπορικό κόσμο.

Η πρόταση για περαιτέρω επικαιροποίηση της νομοθεσίας, όπως ανέφερε η Πρόεδρος της Αρχής, έρχεται σε συνέχεια της τελευταίας αναθεώρησης αναφορικά με διαφημίσεις για παιδικά παιχνίδια, πρακτορεία στοιχημάτων και τυχερά παιχνίδια. Στόχος, σημείωσε, είναι η νομοθεσία να συνάδει με τη σύγχρονη πραγματικότητα των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και της διαφήμισης.

Η κ. Κασάπη εξήγησε στο ΚΥΠΕ ότι η προετοιμασία της πρότασης νόμου βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας και ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Προσδοκία της Αρχής, πρόσθεσε, είναι η πρόταση να προωθηθεί για ψήφιση από την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εσωτερικών, πριν το καλοκαίρι.

Η Πρόεδρος της Αρχής, σημείωσε επίσης ότι ο ΦΕΔ υπήρξε συνεργάτης της Αρχής στην προετοιμασία αυτής της πρότασης νόμου, όπως και σε εκείνη που ψηφίστηκε προηγουμένως. «Όσον αφορά τις διαφημίσεις, ο ΦΕΔ λειτουργεί και ως μεσάζων μεταξύ του εμπορικού κόσμου και της Αρχής, επομένως ήταν τεράστια η συμβολή του», είπε.

Όπως εξήγησε η Διευθύντρια του ΦΕΔ, Χριστιάνα Πασχαλίδου, μιλώντας στο ΚΥΠΕ, η τηλεόραση και το ραδιόφωνο, πολλές φορές λειτουργούν σε πιο δύσκολο εμπορικό περιβάλλον σε σχέση με τα μέσα στο διαδίκτυο και γι’ αυτό χρειάζεται να τους δοθεί η δυνατότητα να ανταγωνιστούν, με γνώμονα όμως, όπως υπογράμμισε, τον σεβασμό προς τον καταναλωτή.

Σε ερώτηση αν η αναθεώρηση της νομοθεσίας μπορεί να δημιουργήσει κινδύνους από τη διαχείριση του διαφημιστικού χρόνου στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο, η κ. Πασχαλίδου επεσήμανε ότι και τα ίδια τα Μέσα, αν δουν ότι και ο καταναλωτής αντιδρά και δε βλέπει τις διαφημίσεις, στο τέλος θα γυρίσουν σε ένα πλαίσιο που βολεύει το κοινό. Η κ. Κασάπη σημείωσε, δε, ότι όλοι οι φορείς που εμπλέκονται, έχουν ο καθένας τον δικό του ρυθμιστικό και εποπτικό ρόλο.

Η Πρόεδρος της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης, η οποία αναφέρθηκε κατά τον χαιρετισμό της στην υπογραφή του μνημονίου με το ΦΕΔ, σε μερικές από τις τροποποιήσεις που προωθούνται μέσω της πρότασης νόμου, εξήγησε στο ΚΥΠΕ ότι θα θεσμοθετηθούν μορφές διαφήμισης όπως η εικονική, οι pop-up διαφημίσεις και οι split-screen διαφημίσεις, που μέχρι στιγμής υπόκεινται σε περιορισμούς.

Επίσης, ανέφερε ότι η πρόταση νόμου εισηγείται την εισαγωγή επιχειρηματικού και οικονομικού ένθετου στα δελτία ειδήσεων και στα πολιτικά ενημερωτικά προγράμματα, κάτι το οποίο απαγορεύεται από την τρέχουσα νομοθεσία.

Πρόσθετα, προωθείται η φιλελευθεροποίηση των συνολικών χρονικών ορίων προβολής τοποθέτησης προϊόντων, ώστε να μην ισχύουν περιορισμοί που προβλέπουν την εκ των προτέρων ανακοίνωση για τοποθέτηση προϊόντος σε κάποιο πρόγραμμα, ή για την απόσταση του πλάνου από το διαφημιζόμενο προϊόν.

Τέλος, ανέφερε ότι προτείνεται και κατάργηση του χρονικού περιορισμού των τρεισήμισι λεπτών στις διακοπές στο ενδιάμεσο των προγραμμάτων. Αντί αυτού, προτείνεται να υπολογίζεται ο συνολικός χρόνος των διαφημίσεων, ανά μία ώρα προβολής ενός προγράμματος.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση