ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Θύμα σκευωρίας των Ιαπώνων υποστηρίζει ότι έπεσε o Kάρλος Γκοσν

O δημιουργός της γαλλοϊαπωνικής συμμαχίας Renault - Nissan, συνελήφθη τον Νοέμβριο στο Tόκιο για οικονομικές ατασθαλίες.

Kathimerini.gr

REUTERS, BLOOMBERG

Καθώς οι διοικήσεις των Renault και Νissan ετοιμάζονται να συναντηθούν πρώτη φορά με τη νέα τους σύνθεση μετά τη σύλληψη του Κάρλος Γκοσν, ο τελευταίος διαμηνύει πως έχει πέσει θύμα σκευωρίας. Υπενθυμίζεται πως ο Κάρλος Γκοσν, ο κάποτε κραταιός της αυτοκινητοβιομηχανίας και δημιουργός της γαλλοϊαπωνικής συμμαχίας Renault - Nissan, συνελήφθη τον Νοέμβριο στο Tόκιο για οικονομικές ατασθαλίες, που αφορούν τις αμοιβές του στη Nissan και τη χρήση εταιρικών πόρων. Σήμερα, μιλώντας για σκευωρία, ισχυρίζεται πως στράφηκαν εναντίον του στελέχη της Nissan προκειμένου να εμποδίσουν τη βαθύτερη ενοποίηση με τη Renault.

Ολα, λοιπόν, έχουν έρθει κυριολεκτικά ανάποδα, καθώς ο Κάρλος Γκοσν έχει πλέον παραιτηθεί από τις θέσεις του ως επικεφαλής και των δύο εταιρειών και οι διοικήσεις τους άλλαξαν. Το αρχικό κλίμα δυσπιστίας, το οποίο διαμορφώθηκε μόλις έφυγε από τη σκηνή ο κ. Γκοσν, φαίνεται πως αρχίζει να υποχωρεί. Υπενθυμίζεται πως οι μεν Γάλλοι διατείνονταν ότι οι Ιάπωνες τεχνηέντως δημιούργησαν το θέμα της σύλληψης του Κάρλος Γκοσν, θέλοντας να περιορίσουν την επιρροή της Renault. Οι δε Ιάπωνες ισχυρίζονταν πως είναι οι Γάλλοι οι οποίοι θέλουν να δεσπόσουν στη συμμαχία των αυτοκινητοβιομηχανιών (η Renault έχει το 43% στη συμμαχία).

Ωστόσο, οι πολιτικές ηγεσίες και των δύο χωρών έχουν απερίφραστα ταχθεί υπέρ της βιωσιμότητας της Renault-Nissan, ειδικά σε μια περίοδο κατά την οποία ο κλάδος έχει σοβαρές προκλήσεις, όπως η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης, και πλέον όλες οι εταιρείες διεθνώς συνάπτουν συμμαχίες για να αντεπεξέλθουν στα υψηλά κόστη των νέων τεχνολογιών.

Σήμερα Πέμπτη συναντώνται στο Αμστερνταμ και για πρώτη φορά με αυτήν τη σύνθεση ο νέος πρόεδρος της Renault, Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ, και ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Χιρότο Σαϊκάουα. Οι δύο εταιρείες, σε μια κίνηση σύμπνοιας, ανακοίνωσαν πως προσέλαβαν από κοινού τη γαλλική επιχείρηση λογιστικών ελέγχων Mazars να διερευνήσει τυχόν σφάλματα στη Renault-Nissan BV με έδρα το Αμστερνταμ. Είναι η μονάδα συντονισμού της γαλλοϊαπωνικής συμμαχίας. Εν τω μεταξύ, θα πρέπει να αναφερθεί πως για πρώτη φορά μέσα στα τελευταία δέκα χρόνια η Nissan εμφάνισε μειωμένες πωλήσεις. Το 2018, τέλος, πούλησε 5,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα, δηλαδή 2,8% λιγότερα από όσα το 2017.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X