ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ξόδεψαν 550.000 ευρώ για προβολή στις πινακίδες

Οι υποψήφιοι επένδυσαν και στην εξωτερική διαφήμιση για την εκλογή τους – Σε ποια πόλη δαπάνησαν τα περισσότερα

Της Άννας Πολυβίου

Με 7.280 υποψηφίους να διεκδικούσαν 3.227 θέσεις σε οκτώ (8) διαφορετικές αναμετρήσεις διεξήχθησαν εχθές, Κυριακή, 9 Ιουνίου 2024, οι εκλογές. Έντονο θέμα συζήτησης για τις εκλογές, οι οποίες υπήρξαν στο επίκεντρο και μονοπώλησαν το ενδιαφέρον κυρίως τις τελευταίες ημέρες, υπήρξε η πολιτική επικοινωνία, η οποία ασκήθηκε έντονα καθ’ όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου.

Αναπόσπαστο κομμάτι κάθε προεκλογικής περιόδου –και όχι μόνο– αποτελεί η πολιτική επικοινωνία και διαφήμιση, κατά την οποία, μέσω αυτής, οι υποψήφιοι «συστήνονται» και παρουσιάζουν τις ιδέες/απόψεις/δράσεις τους κ.λπ. Για να γίνει πλήρως κατανοητό, η πολιτική επικοινωνία είναι η «παραγωγή και ο αντίκτυπος των πειστικών πολιτικών μηνυμάτων, εκστρατειών και διαφημίσεων, που συχνά αφορούν τα ΜΜΕ» ή πιο απλά, σύμφωνα με τον Chaffee (1975), «Η πολιτική επικοινωνία είναι ο ρόλος της επικοινωνίας στην πολιτική διαδικασία». Έχει άμεση συσχέτιση με το μάρκετινγκ και άλλων ειδών στρατηγικών επικοινωνίας, καθώς πραγματοποιείται μέσω εργαλείων και διαδικασιών του μάρκετινγκ, από πολιτικούς δρώντες ωστόσο.

Στους δρόμους

Μπορούμε να φανταστούμε πώς θα ήταν μία προεκλογική περίοδος χωρίς διαφήμιση; Πώς θα ήταν εάν ακούγαμε ραδιόφωνο και να μην υπήρχαν προεκλογικές διαφημίσεις; Πώς θα ήταν άραγε να περπατούσαμε στον δρόμο ή να ήμασταν με το αυτοκίνητό μας και να μην βλέπαμε ούτε μία πολιτική διαφήμιση; Δύσκολο ομολογουμένως. Είναι γεγονός πως οι παρούσες εκλογές είχαν έντονη την παρουσία της διαφήμισης σε όλα τα μέσα και μέρη που θα μπορούσαν να υπάρξουν. Ωστόσο, αν έπρεπε να επιλέξουμε ένα μέσο στο οποίο όλοι και όλες είδαμε σίγουρα κάποια, αυτό θα ήταν η προβολή στις πινακίδες εξωτερικής διαφήμισης. Και με αυτό επιλέξαμε να ασχοληθούμε στο σημερινό θέμα. Σχεδόν σε όλους τους κεντρικούς και μη δρόμους και λεωφόρους κάθε πόλης, βλέπαμε τις μεγάλες αυτές πινακίδες με διαφημίσεις των υποψήφιων για όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις. Να σημειώσουμε πως τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, όλες οι προεκλογικές διαφημίσεις των πινακίδων αφαιρέθηκαν, όπως προβλέπει σχετικά και η νομοθεσία, από τις υπεύθυνες διαφημιστικές εταιρείες που είχαν αναλάβει και την τοποθέτησή τους.

Πόσα δαπανήθηκαν

Οι προεκλογικές διαφημίσεις πολλές, και αναμφίβολα, σε όλους μας πέρασε από το μυαλό το ερώτημα «πόσα λεφτά δαπανήθηκαν για αυτές τις διαφημίσεις;». Σύμφωνα με στοιχεία από την CommRadar, εταιρεία η οποία καταγράφει τα δεδομένα των διαφημιστικών δαπανών, το ποσό το οποίο συγκεντρώθηκε από την εξωτερική προβολή των πολιτικών διαφημίσεων ανήλθε περίπου στα 550.000 ευρώ, σε τιμές καταλόγου, για το διάστημα σαράντα ημερών, και πιο συγκεκριμένα από τις 20 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2024.

Τα κόμματα

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, για το διάστημα των σαράντα ημερών τα κόμματα τα οποία κυριάρχησαν στις δαπάνες για την εξωτερική διαφήμιση ήταν ο ΔΗΣΥ και το ΔΗΚΟ, καθώς έδωσαν το 16% (8% το κάθε ένα), ενώ τέσσερις υποψήφιοι έδωσαν από 4% (σύνολο 16%). Όπως καταγράφεται από τη CommRadar, στο υπόλοιπο 68% ανήκουν τα υπόλοιπα κόμματα και υποψήφιοι. Η Λεμεσός είναι η πόλη όπου δαπανήθηκε το μεγαλύτερο ποσό, με ποσοστό 45%. Η Λευκωσία βρίσκεται στη δεύτερη θέση με ποσοστό 36% και στην τρίτη θέση βρίσκονται τα «highway» με 6%. Ακολουθούν η Λάρνακα και η Πάφος με 5% η κάθε μία. Στο 3% βρίσκεται η Αμμόχωστος.

Υπάρχει όμως και το άλλο κομμάτι της εξωτερικής διαφήμισης, πέρα από τις πινακίδες, αυτό με τις –πολυάριθμες– προεκλογικές αφίσες. Αφίσες στους τοίχους, αφίσες έξω από καταστήματα, αφίσες κολλημένες σχεδόν παντού, τόσες που είναι αδύνατον να ξεφύγουν από το οπτικό σου πεδίο. Τι γίνεται με αυτές τις αφίσες; Σε επικοινωνία με διάφορους δήμους προκειμένου να μάθουμε τι θα γινόταν με αυτές τις αφίσες και ποιος είναι ο υπεύθυνος για την αφαίρεσή τους, πληροφορηθήκαμε ότι υπεύθυνος για αυτό είναι εκείνος που έκανε και την τοποθέτησή τους. Ωστόσο, σε περίπτωση που δεν αφαιρεθούν από αυτούς που έχουν υποχρέωση να το πράξουν, οι δήμοι «αναλαμβάνουν αυτή τη δουλειά», βγάζοντας χρεωστικό στους υπεύθυνους.

Φτάνοντας στο τέλος μίας ακόμη προεκλογικής περιόδου, βλέπουμε πως η διαφήμιση αποτελεί σημαντικό κομμάτι της πολιτικής, καταλαμβάνοντας τεράστιο μέγεθος και χρόνο και ξοδεύοντας αρκετά χρήματα για αυτήν. Πώς θα ήταν όμως εάν δεν υπήρχε όλος αυτός ο καταιγισμός πολιτικών διαφημίσεων; Θα ήταν ίδιος ο χώρος της προεκλογικής περιόδου και της πολιτικής γενικότερα;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Άννας Πολυβίου

Εκλογές 2024: Τελευταία Ενημέρωση