ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Οι αναμεταδόσεις ως συναυλιακή «κανονικότητα»

Η εμπειρία εκείνων των πρώτων live streaming πυροδότησε μερικές επιχειρηματικές και τεχνολογικές εξελίξεις

Newsroom Κ, Αθήνα

ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑ ΖΩΗ

Την περασμένη άνοιξη, μετά το πρώτο σοκ της καραντίνας, όταν οι συναυλίες παρέμεναν μιαν αδιανόητη πολυτέλεια την οποία όμως λαχταρούσαν αρκετοί, κάποια υποκατάστατα ζωντανής μουσικής άρχισαν να εμφανίζονται μέσω αναμεταδόσεων στα social media και στις ιστοσελίδες πολιτιστικών φορέων όλου του κόσμου. Η άρση του lockdown επανέφερε μερικούς καλλιτέχνες στη σκηνή, όμως η πανδημία και οι κυβερνήσεις δεν «χάρηκαν» με την εξέλιξη, πράγμα που οδήγησε τον συναυλιακό κλάδο σε ένα σημείο λίγο πάνω από το μηδέν.

Στο μεταξύ, φαίνεται πως η εμπειρία εκείνων των πρώτων live streaming πυροδότησε μερικές επιχειρηματικές και τεχνολογικές εξελίξεις. Πλέον, εταιρείες νεοφυείς ή πιο έμπειρες στρέφουν εκεί τις δυνάμεις και τα κεφάλαιά τους. Για παράδειγμα, η πλατφόρμα ηλεκτρονικών εισιτηρίων Dice λάνσαρε και ένα διαδικτυακό κανάλι, μέσω του οποίου οι μουσικοί μπορούν να δίνουν συναυλίες (με εισιτήριο της τάξης των 5 ευρώ, περίπου), αλλά και να πωλούν στο κοινό μπλουζάκια, κονκάρδες και άλλα καλούδια. Σε παρόμοιο μήκος κύματος, η DIUO σκοπεύει να προβάλει συναυλίες «μια κι έξω», που δεν θα παραμένουν διαθέσιμες για κατοπινές προβολές και των οποίων τα έσοδα θα μοιράζονται ακριβοδίκαια σε τεχνικούς, ηχολήπτες κ.ά.

Η εταιρεία Oda προχωράει ένα βήμα παρακάτω (ή παραδίπλα, αν αναλογιστεί κανείς την ιδιαιτερότητα της ιδέας της) και προσφέρει τη δυνατότητα όχι παρακολούθησης, αλλά ακρόασης ζωντανών συναυλιών, μέσω των πολυτελών ηχείων της (που κοστίζουν περί τα 250 ευρώ). Συνεργάζεται με λιγότερο δημοφιλείς καλλιτέχνες και όσο παράξενο και αν ακούγεται, ποντάρει στην υπόθεση ότι η απουσία εικόνας θα δημιουργεί «θερμότερη» σχέση μεταξύ ακροατών και μουσικών, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος παραγωγής ενός live.
Σε ένα βαθμό, υπήρξαν και εγχώριες παρόμοιες προσπάθειες, με κυμαινόμενα επίπεδα επιτυχίας. Το ερώτημα, ωστόσο, δεν είναι ποια χώρα θα πρωτοπορήσει στις νέες συναυλιακές τεχνολογίες. Σε μια παγκόσμια συνθήκη όπως η πανδημία, η αντικατάσταση της συλλογικής εμπειρίας μιας συναυλίας από την ψυχρή ατομικότητα ενός τεχνολογικά εξελιγμένου «live ειδικά στο σαλόνι σας», ίσως γίνει άλλο ένα από τα τόσα σενάρια επιστημονικής φαντασίας που όλο και περισσότερο πλησιάζουν τη διεθνή πραγματικότητα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Μουσική: Τελευταία Ενημέρωση