ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Όλος ο κόσμος στην αυλή των Οσκαρ

Η φετινή τελετή απονομής των Οσκαρ στις 25 Απριλίου, όπως και ο δρόμος που θα οδηγήσει ώς εκεί, έχουν ιστορική σημασία

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ

Η φετινή τελετή απονομής των Οσκαρ στις 25 Απριλίου, όπως και ο δρόμος που θα οδηγήσει ώς εκεί, έχουν ιστορική σημασία. Πλην της πανδημίας, που προφανώς επηρέασε τόσο την παραγωγή όσο και την πρόσβαση του κοινού στης ταινίες της σεζόν, ήταν επίσης οι κοινωνικές εξελίξεις που συγκλόνισαν (κυρίως) την Αμερική, αφήνοντας το αποτύπωμά τους και στην κινηματογραφική βιομηχανία. Οι υποψηφιότητες των φετινών Οσκαρ, που ανακοινώθηκαν χθες από το απαστράπτον ζευγάρι των Πριάνκα Τσόπρα και Νικ Τζόνας, φανερώνουν σε μεγάλο βαθμό τα παραπάνω, συνθέτοντας παράλληλα την πιο πολυσυλλεκτική οσκαρική λίστα στη σχεδόν εκατόχρονη ιστορία του θεσμού.

Παραδόξως πάντως –αλλά διόλου άδικα– σε αυτή την κατά τα άλλα ασυνήθιστη χρονιά, τις περισσότερες υποψηφιότητες (10) συγκέντρωσε ένα φιλμ-ορισμός του κλασικού Χόλιγουντ. Το «Mank» του Ντέιβιντ Φίντσερ, με τη βίντατζ ασπρόμαυρη φωτογραφία του και την εξιστόρηση της δημιουργίας του κλασικού «Πολίτη Κέιν» ήταν αναμφισβήτητα μία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, προερχόμενη μάλιστα (κι εδώ θυμόμαστε ότι είμαστε στο 2021) από το Netflix. Η διαδικτυακή πλατφόρμα, που επωφελήθηκε από τις κλειστές αίθουσες, σημείωσε ρεκόρ, συγκεντρώνοντας συνολικά 35 υποψηφιότητες.

Η ταινία του Φίντσερ, ωστόσο, πολύ δύσκολα θα μεταφράσει την αρχική επιτυχία της σε αρκετά χρυσά αγαλματίδια αφού η ομάδα των έξι φιλμ που την ακολουθεί με ισάριθμες υποψηφιότητες (6) είναι πολύ δυνατή. Με πρώτο και καλύτερο το «Nomadland» της Κλόε Ζάο, που θριάμβευσε και στις Χρυσές Σφαίρες, ακολουθούμενο από φυλετικά φορτισμένα φιλμ όπως τα «H δίκη των επτά του Σικάγου», «Judas and the Black Messiah», «Minari», αλλά και την έκπληξη του «Sound of Metal».

Ολα τα παραπάνω είναι υποψήφια στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας, η οποία ωστόσο δεν είναι και η μοναδική με ετερόκλητα μέλη. Σε εκείνη της σκηνοθεσίας το φαβορί Κλόε Ζάο μαζί με την πρωτοεμφανιζόμενη Εμεραλντ Φενέλ («Promising Young Woman») συνθέτουν το πρώτο γυναικείο δίδυμο υποψηφίων στην ιστορία των Οσκαρ, ενώ εκεί χώρεσε αναπάντεχα και ο Τόμας Βίντεμπεργκ του «Another Round».

Ενδιαφέρουσες πάντως και άκρως πολυσυλλεκτικές είναι και οι κατηγορίες των πρώτων ρόλων. Στους άνδρες, δίπλα στον σχεδόν βέβαιο νικητή Τσάντγουικ Μπόουζμαν υπάρχουν ο Κορεάτης Στίβεν Γιουν («Minari»), ο πακιστανικής καταγωγής Ριζ Αχμεντ («Sound of Metal»), ο Αντονι Χόπκινς («The Father») και ο Γκάρι Ολντμαν («Mank»). Στις δε γυναίκες, η μάχη είναι σίγουρα πιο αμφίρροπη, με τη νικήτρια των Χρυσών Σφαιρών, Αντρα Ντέι («The United States vs. Billie Holiday»), να έχει απέναντί της τις Φράνσις Μακ Ντόρμαντ («Nomadland»), Βανέσα Κίρμπι («Τα θραύσματα μιας γυναίκας»), Βαϊόλα Ντέιβις («Η θρυλική Μα Ρέινι») και Κάρεϊ Μάλιγκαν («Promising Young Woman»), όλες τους με εξαιρετικές ερμηνείες στις αντίστοιχες ταινίες.

Από εκεί κι έπειτα, αρκετά διαφοροποιημένη σε σύγκριση με προηγούμενες βραβεύσεις είναι η κατηγορία του δεύτερου ανδρικού ρόλου, με τρεις Αφροαμερικανούς υποψηφίους, ενώ εντύπωση προκαλεί και η απουσία της νικήτριας των Χρυσών Σφαιρών, Τζόντι Φόστερ, από τον αντίστοιχο γυναικείο. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως υποψήφιοι στα φετινά Οσκαρ είναι και δύο Ελληνες: ο Φαίδων Παπαμιχαήλ, για δεύτερη φορά στην καριέρα του, για την καλύτερη φωτογραφία με τη «Δίκη των επτά του Σικάγου» και ο μοντέρ Γιώργος Λαμπρινός, για τη δουλειά του στο «The Father» του Φλόριαν Ζέλερ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση

«Γενικά νομίζω όλοι αγαπήσαμε τον Ανδοκίδη, ειδικά οι animators που εδώ και μήνες επιμελούνται την κάθε του κίνηση, το κάθε του βλέμμα» λένε οι σκηνοθέτες Αλεξία Roider και ο Μιχάλης Καλοπαίδης

Ένα κυπριακό animation στις ΗΠΑ

Η ανακάλυψη της ερυθρόμορφης τεχνικής από τον Ανδοκίδη από τη Zedem Media στο Museum of Fine Arts της Βοστώνης
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΣΙΝΕΜΑ