ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η Ιφιγένεια της Μαγδαλένας Ζήρας μάγεψε το κοινό

Το αδιαχώρητο στην αυλή του Πολιτιστιστικού Ιδρύματος της Τράπεζας Κύπρου για μια παράσταση που δείχνει την ηρωίδα αλλιώς

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Το Φανταστικό Θέατρο παρουσίασε την περασμένη Πέμπτη σε καινούργια μετάφραση και διασκευή την τραγωδία του Ευριπίδη «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Τεχνών στην αυλή του Πολιτιστιστικού Ιδρύματος της Τράπεζας Κύπρου.

Η μοντέρνα αισθητική και η σκηνοθετική ματιά της Μαγδαλένας Ζήρας στη δραματουργική δομή του έργου μάγεψε χιλιάδες κόσμο που έσπευσε από νωρίς για να πάρει μία θέση στο αμφιθέατρο της αυλής του Πολιτιστικού Ιδρύματος στην παλιά πόλη. Με συνοδοιπόρους τις χορογραφίες του Φώτη Νικολάου, την καινούργια μετάφραση της σκηνοθέτιδας Μαγδαλένας Ζήρα και τις ερμηνείες καταξιωμένων κύπριων ηθοποιών, το κλασικό έργο του Ευριπίδη αποτέλεσε μια από τις καλύτερες παραστάσεις του φετινού θεατρικού καλοκαιριού. 

Σε όλες τις παραστάσεις του έργου τον Ιούλιο ο κόσμος ήταν κατάμεστος, η παρακολούθηση όμως των θεατών την Πέμπτη ήταν κάτι το αδιαχώρητο όπου ουρές κόσμου, όλων των ηλικιών, στέκονταν καρτερικά με ιώβεια υπομονή για να απολαύσουν την εξαιρετική θεατρική πρόταση του αρχαίου ελληνικού δράματος.

Η Μαγδαλένα Ζήρα έδωσε στο κοινό μία διαφορετική παράσταση και προσέγγισε από άλλον δρόμο την αρχαία τραγωδία, και αυτό ήταν κάτι που εκτιμήθηκε από τους θεατές και το κοινό.

Οι οκτώ παραστάσεις δεν ήταν αρκετές

Η Μαγδαλένα Ζήρα ανέβασε αρχικά το καλοκαίρι την παράσταση «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» στη Νεκρή Ζώνη για οκτώ μόνο παραστάσεις. Στις παραστάσεις του Ιουλίου ο χώρος ήταν η νεκρή Ζώνη, που η σκηνοθέτιδα είδε ως μία άλλη Αυλίδα, όπου ο χρόνος έχει τραγικά σταματήσει.Επέλεξε το συγκεκριμένο σημείο γιατί παρουσιάζει απόλυτη συνάφεια με τον φυσικό χώρο όπου διαδραματίζεται η τραγωδία «Ιφιγένεια εν Αυλίδι», είναι δηλαδή ένας «νεκρός χώρος», όπως η πόλη της Αυλίδας στην τραγωδία του Ευριπίδη, η Μαγδαλένα Ζήρα θεωρεί ότι η Αυλίδα είναι ένα μεταίχμιο, ένας χώρος που τίποτε δεν συμβαίνει, τα πράγματα έχουν σταματήσει στο χρόνο.

Το σκεπτικό της παράστασης προκύπτει, όπως λέει η κ. Ζήρα στην «Κ», «από το ίδιο το μήνυμα του Ευριπίδη, για το πώς δηλαδή η ίδια η μνήμη, η ιστορική, η συλλογική, αλλά και η προσωπική, διαστρεβλώνεται ή «κτίζεται» για να εξυπηρετήσει μία κυρίαρχη ιδεολογία», λέει η Μαγδαλένα Ζήρα και συνεχίζει «Θεωρώ ότι αυτό είναι το νόημα του έργου του Ευριπίδη. Είναι ένα έργο αντιπολεμικό, και που θέτει κάποια πολύ τολμηρά ερωτήματα σε σχέση με το τι πραγματικά ισχύει, πού είναι η αλήθεια και πού ο μύθος».

Τελικά, οι πρώτες αυτές οκτώ παραστάσεις δεν ήταν αρκετές, και γι'  αυτό η «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Ζήρα ανέβηκε τόσο στο Πολιτιστικό Φεστιβάλ του Πανεπιστημίου Κύπρου στο αρχοντικό της Αξιοθέας, όσο και στο Φεστιβάλ Φανερωμένη 17, με μεγάλη επιτυχία. 

Διαβάστε εδώ τη συνέντευξη της Μ. Ζήρα.

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση