ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Νέα παρέμβαση στα σχολεία προκαλεί η «Όμικρον»

Αλλάζει το πλαίσιο καραντίνας επαφών - Στα μαλακά από το Υπ. Παιδείας τα κενά με τις αντικαταστάσεις

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

Στην εκπαίδευση και την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, επικεντρώνεται η προσοχή της Ομάδας Διαχείρισης της πανδημίας την ώρα που η μετάλλαξη «Όμικρον» συνεχίζει την επιθετική διασπορά της στην κοινότητα. Τα μέτρα στα οποία κατέληξε η σύναξη υπουργού Υγείας και Συμβουλευτικής Επιστημονικής Επιτροπής, το απόγευμα της Τρίτης, δείχνουν πως ο συναγερμός που έχει σημάνει πριν το άνοιγμα των σχολείων δεν έχει αρθεί. Τουναντίον, οι ανησυχίες που εκφραζόντουσαν για τις επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολείων τόσο σε μαθητές όσο και σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μόνο αβάσιμες δεν ήταν. Τα στοιχεία που έδωσε η ΟΕΛΜΕΚ για την πρώτη μέρα λειτουργίας των γυμνασίων και λυκείων επιβεβαιώνουν πως οι επόμενες μέρες θα συνεχίσουν να είναι δύσκολες, με την διασπορά της μετάλλαξης να συνεχίζει να δημιουργεί αρρυθμίες στην σχολική καθημερινότητα. Πέρα από τη ρουτίνα της καθημερινότητας, η έναρξη των εξετάσεων των τετραμήνων την ερχόμενη Παρασκευή εκ των πραγμάτων δημιουργεί φόβους για πιθανές επιπτώσεις κυρίως στο μαθητικό κόσμο που καλείται να ανταπεξέλθει μια δύσκολη διαδικασία σε ένα ιδιόμορφο περιβάλλον. Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν κανονικά με το Υπουργείο Παιδείας να έχει προνοήσει και για τις περιπτώσεις εκείνες των μαθητών, που θα είναι επιβεβαιωμένα κρούσματα κατά την περίοδο των εξετάσεων και εκ των πραγμάτων δεν θα είναι σε θέση να λάβουν μέρος.

Τα νέα μέτρα

Οι μαθητές, που έχουν ανιχνευθεί θετικοί στον COVID-19 και δεν θα λάβουν μέρος στις εξετάσεις των τετραμήνων, θα παρακαθήσουν σε δεύτερη εξεταστική περίοδο περί τα τέλη του τρέχοντος μηνός

Στη συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου σήμερα Τετάρτη, ο υπουργός Υγείας Μιχάλης Χατζηπαντέλα θα παρουσιάσει νέο πακέτο εισηγήσεων οι οποίες εστιάζουν περισσότερο στα σχολεία και στην ενίσχυση του υγειονομικού πλαισίου ασφάλειας των μαθητών με φυσική παρουσία στις τάξεις. Κύριο χαρακτηριστικό των εισηγήσεων είναι η μείωση του αριθμού των μαθητών που τίθενται σε περιορισμό, εκτός από αυτούς που έχουν ανιχνευθεί ως επιβεβαιωμένα κρούσματα. Με τη σύμφωνη γνώμη των μελών της ΣΕΕ, το Υπουργικό Συμβούλιο αναμένεται πως θα εγκρίνει την εισήγηση για διαφοροποίηση του υγειονομικού πλαισίου που διέπει επαφές μαθητών σε θετικά κρούσματα COVID-19. Με τον τρόπο αυτό, πιστεύεται πως θα μειωθεί ο αριθμός των μαθητών που απουσιάζουν από τα μαθήματά τους χωρίς ωστόσο να χαλαρώνουν τα υγειονομικά προστατευτικά μέτρα. Με βάση στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η ΟΕΛΜΕΚ την περασμένη Δευτέρα, κατά την πρώτη μέρα λειτουργίας μόνο των γυμνασίων και λυκείων απουσίαζε το 18,4% των μαθητών. Άγνωστο παραμένει το ποσοστό για τους μαθητές της δημοτικής εκπαίδευσης. Με βάση τα όσα περιλαμβάνουν οι εισηγήσεις τερματίζεται η απομόνωση των μαθητών που είναι επαφές θετικών κρουσμάτων με τα σχολεία να εντάσσονται στο σχέδιο test to stay το οποίο θα επιτρέπει την φυσική παρουσία στις τάξεις στις επαφές, με την προϋπόθεση της διενέργειας rapid test σε καθημερινή βάση. Πέρα από την εκπαίδευση υπάρχει εισήγηση όπως το rapid test καταστεί προϋπόθεση για είσοδο συγγενών στα γηροκομεία. Η προειδοποίηση για λήψη νέων μέτρων στα γήπεδα παραμένει με τον υπουργό Υγείας να επαναφέρει το κλείσιμο των γηπέδων σε θεατές εάν δεν εφαρμοσθεί το μέτρο για τις προστατευτικές μάσκες. Επίσης στο τραπέζι τέθηκε και η τέταρτη δόση εμβολίου σε ηλικιωμένους, εισήγηση που θα συζητηθεί στην επόμενη επιδημιολογική αξιολόγηση.

Τα τετράμηνα

Στο κλίμα που επικρατεί στα σχολεία ένεκα της πανδημίας, την ερχόμενη Παρασκευή ξεκινά η εξεταστική περίοδος των τετραμήνων. Μια διαδικασία που θα πραγματοποιηθεί κανονικά όπως διαβεβαιώνουν πηγές από την εκπαιδευτική κοινότητα. Ωστόσο και εδώ εντοπίζεται το δύσκολο περιβάλλον μέσα στο οποίο θα διεξαχθούν οι εξετάσεις τόσο για τους μαθητές που θα παρακαθήσουν όσο και για τους υπόλοιπους οι οποίοι θα απέχουν για λόγους που έχουν να κάνουν με τα περιοριστικά μέτρα που εφαρμόζονται στα σχολεία. Για την δεύτερη κατηγορία των μαθητών που εκ των πραγμάτων δεν θα παραστούν επειδή θα είναι επιβεβαιωμένα κρούσματα, θα έχουν την δυνατότητα να παρακαθήσουν στις εξετάσεις των τετραμήνων που θα διεξαχθούν στο τέλος Ιανουαρίου.

Τα κενά με τις αντικαταστάσεις εκπαιδευτικών

Με τα σχολεία να προσπαθούν να επανέλθουν σε φυσιολογικούς ρυθμούς λειτουργίας, πέρα από το ποσοστό μαθητών που απουσιάζουν η μετάλλαξη «Όμικρον» επηρέασε και την παρουσία εκπαιδευτικών. Και εδώ μια πρώτη εικόνα δίνουν τα στοιχεία της ΟΕΛΜΕΚ. Κατά την πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης ποσοστό 7,18% των καθηγητών δεν προσήλθε στις θέσεις τους, είτε γιατί ανιχνεύθηκαν θετικά κρούσματα είτε εντοπίσθηκαν επαφές επιβεβαιωμένων κρουσμάτων. Σύμφωνα με συντηρητικούς υπολογισμούς το ποσοστό των απόντων αντιστοιχεί σε 430 εκπαιδευτικούς. Αν ληφθούν υπόψη περιστατικά απουσιών εκπαιδευτικών που δεν σχετίζονται με την πανδημία, ο αριθμός απουσιών λόγω COVID-19 υπολογίζεται στους 370. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία της ΟΕΛΜΕΚ, το 29,13% των απόντων καθηγητών αντικαταστάθηκαν από άλλους εκπαιδευτικούς. Δηλαδή από τους 370 που απουσίαζαν, βρέθηκαν 111 αντικαταστάτες. Για την δημοτική εκπαίδευση τα αντίστοιχα στοιχεία παραμένουν άγνωστα. Την Δευτέρα το μεσημέρι η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας ζήτησε εκδήλωση ενδιαφέροντος από εκπαιδευτικούς για διορισμό με σύμβαση με ισχύ από 12 Ιανουαρίου 2022. Ο εν λόγω διορισμός με σύμβαση ορισμένου χρόνου θα λήγει την 31η Ιουλίου 2022. Το Υπουργείο Παιδείας στις επικρίσεις που διατυπώνονται αντέδρασε με δηλώσεις του Πρόδρομου Προδρόμου κάνοντας λόγο για αναπαραγωγή πληροφοριών «που συχνά δεν είναι καν ακριβείς». Κατά τον υπουργό Παιδείας τόσο κατά την πρώτη όσο και κατά τη δεύτερη μέρα λειτουργίας των σχολείων έγινε κατορθωτό, παρά τους μεγάλους αριθμούς, να αντικατασταθούν ή να αναπληρωθούν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι χρειάστηκε να απουσιάσουν από την έδρα. «Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών, τόσο στη Δημοτική όσο και στη Μέση Εκπαίδευση, που χρειάστηκε να παραμείνουν σε κατ’ οίκον περιορισμό».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση