ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Το δεύτερο κύμα απογείωσε τις τιμές των αεροπορικών

Τσουχτερά τα εισιτήρια και μείωση των πτήσεων για Ελλάδα και άλλους προορισμούς

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Το άνοιγμα των δυο αεροδρομίων της Κύπρου, αρχές του περασμένου Ιουνίου, καθώς και η πολιτική των εταιρειών που πετούν, προς και από τα δυο αεροδρόμια, υπό τις τότε περιστάσεις, προκάλεσε συγκρατημένη αισιοδοξία για σταδιακή επαναφορά της αεροπορικής κίνησης στα προ πανδημίας επίπεδα. Επτά μήνες μετά και ενώ η εικόνα στην αεροπορική συνδεσιμότητα βελτιωνόταν σταδιακά, το δεύτερο κύμα της πανδημίας φαίνεται να προκάλεσε πισωγύρισμα με αποτέλεσμα η όλη κατάσταση του σήμερα, εν πολλοίς, να παρουσιάζεται σε δυσμενέστερη θέση από την επανέναρξη της αεροπορικής δραστηριότητας, μετά το πρώτο κύμα.

Με βάση τις προσφερόμενες θέσεις στο σύστημα κρατήσεων, κάποιες εκ των εταιρειών έχουν μειώσει στο ελάχιστο τις εβδομαδιαίες πτήσεις τους, ενώ κάποιες άλλες έχουν προχωρήσει σε αναστολή των πτήσεων έως και τον ερχόμενο Μάρτιο. Η κατάσταση που έχει προκληθεί, εκ των πραγμάτων, μείωσε τις διαθέσιμες πτήσεις με αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, τα οποία για δημοφιλείς προορισμούς, προς το τέλος καλοκαιριού, είχαν επιστρέψει σε επίπεδα πριν από την πανδημία. Ως αιτία του φαινομένου που παρατηρείται στις εγχώριες αερομεταφορές εμφανίζονται τα μέτρα που λήφθηκαν συνολικά στον ευρωπαϊκό χώρο μετά το καλοκαίρι, με το αυστηρό υγειονομικό πλαίσιο εντός και εκτός αεροπλάνων. Παράγοντες του χώρου που μίλησαν στην «Κ» εκτιμούν πως η όλη κατάσταση θα ξεκινήσει να ανακάμπτει σταδιακά όταν θα χαλαρώσουν οι περιορισμοί, που έχουν τεθεί και το κυριότερο όταν θα αρχίσουν οι εμβολιασμοί του πληθυσμού.

Η Aegean

Για να γίνει ευδιάκριτη η εικόνα που επικρατεί στην αεροπορική συνδεσιμότητα της Κύπρου, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα δεδομένα που υπήρχαν μετά τη δίμηνη απουσία αεροπορικής δραστηριότητας, κατά το πρώτο κύμα. Το σύνολο των αεροπορικών εταιρειών, τότε, είχαν εξέλθει από ιδιότυπη αεροπορική καραντίνα έχοντας ως στόχο να αποκαταστήσουν, σε πρώτη φάση, το ήμισυ των δραστηριοτήτων τους, σε σχέση με την περίοδο πριν ξεσπάσει η πανδημία. Πολιτική, βήμα προς βήμα, που με βάση το σήμερα δεν επιβεβαίωσε τα αισιόδοξα, τότε, σενάρια. Από τέλη Σεπτεμβρίου και μετά, φάμηκαν τα πρώτα σημάδια επιδείνωσης της αεροπορικής κίνησης σε δημοφιλείς αεροπορικούς προορισμούς, όπως η Ελλάδα. Κατά την προηγούμενη περίοδο, το σύνολο των εταιρειών, έστω και κάτω από αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα εντός αεροσκαφών, με διάθεση μόνο του 60% των θέσεων, εισήλθαν φιλόδοξα στο νέο περιβάλλον που προκάλεσε η πανδημία. Η Aegean, μια εκ των βασικών εταιρειών που πετά από Κύπρο, ξεκίνησε στις 9 Ιουνίου, με δυο καθημερινές πτήσεις από και προς την Αθήνα. Σταδιακά ο αριθμός των πτήσεων της εταιρείας αυξήθηκε στις τέσσερις, μια τάση που κινείτο προς την κατεύθυνση της ομαλοποίησης. Σήμερα η εταιρεία μείωσε τις πτήσεις της, σε μια την ημέρα (άφιξη, επιστροφή), με προοπτική αύξησης την εορταστική περίοδο.

H WizzAir

Η συμφωνία κυβέρνησης και Hermes Airports με την ουγγρική Wizz Air, πολύ πριν αρθούν οι περιορισμοί που είχαν επιβληθεί στις αεροπορικές πτήσεις ένεκα κορωνοϊού, αποτέλεσε το αεροπορικό success story της χρονιάς. Η απόφαση της ουγγρικής εταιρείας να χρησιμοποιήσει το αεροδρόμιο της Λάρνακας ως βάση, ήλθε σε μια περίοδο που η αβεβαιότητα της πανδημίας προκαλούσε και συνεχίζει να προκαλεί τριγμούς σε μεγάλες αεροπορικές εταιρείες. Η εταιρεία που πριν τη συμφωνία πετούσε προς Κύπρο από 11 προορισμούς και με τη συμφωνία έβαλε στο πρόγραμμά της, άλλους 9 νέους συν δυο προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ένεκα της έξαρσης της πανδημίας αναπροσάρμοσε το πτητικό της πρόγραμμα. Για την Αθήνα, ένα προορισμό στον οποίο είχε εισέλθει δυναμικά, η εταιρεία έχει μειώσει τις πτήσεις σε τρεις την εβδομάδα, με σταδιακή αύξηση κάθε μήνα και πλήρη επαναφορά σε καθημερινή βάση από τον ερχόμενο Απρίλιο.

BlueAir - Cyprus

Η ρουμάνικη αεροπορική εταιρεία που μετά το κλείσιμο του πάλαι ποτέ κρατικού αερομεταφορέα της Κύπρου πήρε ένα σημαντικό μερίδιο της αεροπορικής πίτας για Ελλάδα, βγήκε από την αεροπορική καραντίνα του πρώτου κύματος τα μέσα Ιουνίου. Με το ήμισυ των πτήσεων της, η εταιρεία επανήλθε και παρέμεινε σε δραστηριότητα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Από το φθινόπωρο και μετά και με την πανδημία να επιστέφει, η εταιρεία εμφανίζεται σήμερα στο σύστημα κρατήσεων θέσεων σε «αγρανάπαυση» από την οποία θα εξέλθει αρχές της επόμενης άνοιξης. Με περικοπές στο πρόγραμμα πτήσεων αντιδρά και η Cyprus Airways, η οποία από τέλος καλοκαιριού και μετά προχωρούσε σε ακυρώσεις πτήσεων. Αυτή την περίοδο το σύστημα κρατήσεων εμφανίζει την εταιρεία να έχει μια πτήση την εβδομάδα προς Αθήνα, συχνότητα που αυξάνεται από την επόμενη εβδομάδα έως και το τέλος του χρόνου και σε άλλους προορισμούς που πετά η εταιρεία.

Οι φοιτητές

Το επόμενο διάστημα και μέχρι το πρώτο δεκαήμερο Ιανουαρίου, η αναμενόμενη κάθοδος φοιτητών για την εορταστική περίοδο αναμένεται ότι θα βελτιώσει, ελαφρώς, την κατάσταση που επικρατεί στην αεροπορική δραστηριότητα. Η Aegean, από τις 20 Δεκεμβρίου, αυξάνει τις πτήσεις της, προς και από Αθήνα σε δυο την ημέρα, ενώ οι τιμές των εισιτηρίων, για την εορταστική περίοδο 20 μέρες πριν από την πτήση κινούνται σε λογικά επίπεδα. H WizzAir, το μήνα Δεκέμβριο, από Ελλάδα έχει προγραμματισμένη την πραγματοποίηση τριών πτήσεων σε εβδομαδιαία βάση με τις τιμές να παρουσιάζονται ελαφρώς διαφοροποιημένες, προς τα πάνω ειδικά για τα πακέτα εκείνα με αποσκευές. Η Cyprus Airways εμφανίζεται να έχει διαφοροποιήσει το πρόγραμμά της για την περίοδο των γιορτών αυξάνοντας τα δρομολόγια σε Ελλάδα και Μεγάλη Βρετανία, προορισμοί με έντονο κυπριακό ενδιαφέρον.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση