ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Τα νέα μοντέλα ψηφιακής υγείας ωθούν τις αναδυόμενες οικονομίες

Οι δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης στις αναδυόμενες αγορές καταγράφουν συνεχή αύξηση

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Με την εφαρμογή νέων, πιο οικονομικά προσιτών μοντέλων ψηφιακής υγειονομικής περίθαλψης, οι αναδυόμενες αγορές έχουν σήμερα την ευκαιρία να προσφέρουν βελτιωμένη προσβασιμότητα, ασφάλεια και ποιοτική φροντίδα, σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μοντέλα ψηφιακής υγείας, τα οποία είναι συχνά αρκετά δαπανηρά, σύμφωνα με ανάλυση της PwC.

Το δίλημμα της ψηφιακής υγειονομικής περίθαλψης

Οι δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης στις αναδυόμενες αγορές καταγράφουν συνεχή αύξηση. Η αύξηση των των εισοδημάτων και η επέκταση της μεσαίας τάξης συνεπάγονται μεγαλύτερες δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης, ενώ αυξάνονται παράλληλα και οι απαιτήσεις για καλύτερες υπηρεσίες. Ως αποτέλεσμα της πρόσβασης σε νέα εργαλεία και της βελτίωσης της πληροφόρησης, οι καταναλωτές δεν είναι πλέον παθητικοί ασθενείς αλλά συμμετέχουν ενεργά στην όλη διαδικασία. Καθώς αλλάζει ο τρόπος ζωής και οι άνθρωποι ζουν περισσότερο, παρατηρείται στις αναδυόμενες αγορές μια μετατόπιση από τις μεταδοτικές στις χρόνιες παθήσεις, όπως ο διαβήτης, οι καρδιαγγειακές νόσοι και ο καρκίνος.

Το νέο αυτό σκηνικό οδηγεί σε αυξημένες πιέσεις στα συστήματα υγείας των αναδυόμενων αγορών, που ήδη αντιμετωπίζουν την πρόκληση της ανεπαρκούς ανάπτυξης υποδομών και της σοβαρής έλλειψης πόρων.

Η μετατόπιση από τις παραδοσιακές σε νέες λύσεις

Η αγορά, εγκατάσταση και διατήρηση παραδοσιακών λύσεων ψηφιακής υγείας όπως τα Ηλεκτρονικά Μητρώα Υγείας (ΗΜΥ) – που είναι ήδη δημοφιλή στις αναπτυγμένες αγορές – προϋποθέτουν μια τεράστια αρχική δαπάνη. Ως εκ τούτου, η υιοθέτησή τους στις αναδυόμενες αγορές υπήρξε περιορισμένη.

Ωστόσο, νέες, μη παραδοσιακές λύσεις, όπως τα ΗΜΥ υπολογιστικού νέφους (cloud-based) ή ανοικτής πηγής, μπορούν να βοηθήσουν τις αναδυόμενες αγορές να ψηφιοποιήσουν τις υπηρεσίες τους με πολύ χαμηλότερο κόστος. Για βέλτιστα αποτελέσματα, σε συνδυασμό με τα ΗΜΥ μπορούν να λειτουργήσουν παράλληλα και άλλες παρεμβάσεις υγειονομικής περίθαλψης όπως η τηλε-ιατρική, εφαρμογές κινητής υγείας (mHealth) και η ηλεκτρονική συνταγογράφηση.

Ο David Mc Ketering, Συνέταιρος στον κλάδο Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Νοτιοανατολικής Ασίας της PwC, δηλώνει σχετικά:

«Η ψηφιακή υγεία μπορεί να βελτιώσει εντυπωσιακάτην παραγωγικότητα ενός οργανισμού οδηγώντας, κατά συνέπεια, σε καλύτερα αποτελέσματα για τους ασθενείς και αυξημένα κέρδη. Νοουμένου ότι το κόστος είναι προσιτό, η ψηφιακή υγεία θα μπορούσε να αποτελέσει μια απάντηση στην πρόκληση των αναδυόμενων αγορών να επιτύχουν βιώσιμη ανάπτυξη, σμικρύνοντας το χάσμα που τις χωρίζει από τα αναπτυγμένα κράτη, με την παροχή ποιοτικής, προσιτής, προσβάσιμης και πελατοκεντρικής φροντίδας.

Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν σήμερα στην αγορά νέες προσιτές λύσεις. Με την αύξηση της διείσδυσης του διαδικτύου και των έξυπνων κινητών, η υφιστάμενη τεχνολογική υποδομή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων στην παροχή υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης».

Σε αρκετές αναδυόμενες αγορές υπάρχουνήδη σχετικά παραδείγματα. Οι Φιλιππίνες έχουν ήδη εφαρμόσει ένα ηλεκτρονικό σύστημα ιατρικών αρχείων ανοικτής πηγής για τις κρατικές υπηρεσίες υγείας, με την ονομασία CHITS. Παράλληλα, τα συστήματα υπολογιστικού νέφους τόσο σε δημόσια όσο και σε ιδιωτικά νοσοκομεία στη Μαλαισία και στις Φιλιππίνες τυγχάνουν ευρείας υποστήριξης.

Η πρόκληση για τους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης

Η ψηφιακή υγειονομική περίθαλψη δεν αφορά τις διαθέσιμες τεχνολογίες αλλά νέους τρόπους επίλυσης προβλημάτων υγειονομικής περίθαλψης, δημιουργώντας μοναδικές εμπειρίες για τους ασθενείς και συμβάλλοντας στη σημαντική ανάπτυξη των παρόχων.

Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: η ψηφιακή τεχνολογία ήρθε για να μείνει, και αν οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης δεν είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι, θα χάσουν έδαφος.

Για να διασφαλίσουν την επιτυχία τους, οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης και οι διαχειριστές θα πρέπει να εκπονήσουν στρατηγικές που αξιοποιούν την τεχνολογία επιδιώκοντας αμοιβαίο συμφέρον και όφελος, κτίζοντας μοντέλα παροχής φροντίδας όπου ο ασθενής βρίσκεται πραγματικά στο επίκεντρο.

Σε αυτή τη νέα αγορά, η επιτυχία ανήκει στις εταιρείες εκείνες που είναι σε θέση να κατανοήσουν πώς η τεχνολογία μπορεί να προσθέσει αξία, να ευθυγραμμίσει κίνητρα και να συμβάλει στη στρατηγική ανταλλαγή και ανάλυση δεδομένων και οι οποίες θα επανατοποθετήσουν, αυξήσουν και ενισχύσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους ώστε να αγκαλιάσουν τις δυνατότητες που προσφέρει η ψηφιακή εποχή.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση