ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η Google βρήκε τον δρόμο για να αυξήσει τα κέρδη της

Την ιστοσελίδα Google Maps χρησιμοποιούν ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι σε ολόκληρη τη Γη

Kathimerini.gr

Η Google έγινε η πλέον επικερδής διαδικτυακή εταιρεία του πλανήτη χάρη στα έσοδα από διαφημίσεις που εμφανίζονται μαζί με τα αποτελέσματα αναζήτησης στο Διαδίκτυο. Τώρα μετατρέπει μία ακόμη εξαιρετικά δημοφιλή ιστοσελίδα σε μηχανή παραγωγής χρήματος. Την ιστοσελίδα Google Maps χρησιμοποιούν ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι σε ολόκληρη τη Γη ώστε να μετακινηθούν με ακρίβεια χωρίς να χρειάζεται πλέον να διαθέτουν δύσχρηστους χάρτες ή ειδικές συσκευές πλοήγησης. Το μόνο που χρειάζονται είναι ένα κινητό τηλέφωνο που να συνδέεται στο Διαδίκτυο και πλέον μπορούν να εξερευνήσουν νέες πόλεις και χώρες ή να μετακινηθούν σε άγνωστους δρόμους της δικής τους πόλης. Στα 14 χρόνια που πέρασαν από τη δημιουργία της ιστοσελίδας Google Maps, η πρόσβαση σε αυτή ήταν δωρεάν, ενώ στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν περιελάμβανε διαφημίσεις.

Τώρα όλα αυτά θα αλλάξουν, σύμφωνα με συνεντεύξεις υψηλόβαθμων στελεχών της Google προς το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg. Η Google θα προσφέρει στους διαφημιζόμενους περισσότερους τρόπους να δείξουν τα προϊόντα τους στους χρήστες του Google Maps, ενώ θα αυξήσει τις τιμές για όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την τεχνολογία στην οποία βασίζεται η ιστοσελίδα. Πλέον στην εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα στους χάρτες της Google Maps τονίζονται συστηματικά προορισμοί για τους οποίους έχει πληρώσει ο πελάτης. Παράλληλα, όταν ο χρήστης αναζητάει βενζινάδικα, καφέ και εστιατόρια ή άλλες επιχειρήσεις που βρίσκονται κοντά στο σημείο όπου βρίσκεται, εμφανίζεται κατάλογος αποτελεσμάτων που περιλαμβάνει επιχειρήσεις που έχουν πληρώσει για το προνόμιο.

Αιτία πίσω από την αλλαγή στην ιστοσελίδα της Google Maps είναι το γεγονός πως η Google, αν και εξακολουθεί να κυριαρχεί στην αμερικανική αγορά ψηφιακών διαφημίσεων, το μερίδιό της έχει μειωθεί ελαφρώς μετά το 2016 καθώς αυξήθηκε, επίσης ελαφρώς, το μερίδιο της Facebook και της Amazon. Μιλώντας πρόσφατα στον Μπράιαν Νόβακ, αναλυτή της JPMorgan, ο Φίλιπ Σίντλερ, επικεφαλής επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της Google, είπε πως πλέον η εταιρεία θα αρχίσει να κερδίζει χρήματα από την ιστοσελίδα Google Maps. Ο Σίντλερ είπε πως υπάρχουν ευκαιρίες σε τέσσερις τομείς της ιστοσελίδας. Ο πρώτος είναι όταν ο χρήστης αναζητάει οδηγίες για να μεταβεί σε κάποιον προορισμό. Ο Σίντερ χαρακτήρισε αυτή τη λειτουργία «υπηρεσία κοινής ωφελείας» με την οποία δεν μπορεί να πειραματιστεί κάποιος σε μεγάλο βαθμό. Ο δεύτερος τομέας είναι όταν ο χρήστης αναζητάει κάτι που βρίσκεται σχετικά κοντά σε αυτόν. Ο τρίτος είναι η παροχή προσωποποιημένων συστάσεων για κάθε χρήστη και ο τέταρτος η αναζήτηση επιχειρήσεων που βρίσκονται σε μια γειτονιά. «Αν σκεφθεί κανείς την αποκόμιση χρημάτων από αυτούς τους τέσσερις τομείς –προφανώς κάπως πιο επιφυλακτικά στην περίπτωση του πρώτου, αλλά και να μη διαταραχθεί η υπηρεσία που παρέχουν οι υπόλοιπες τρεις– νομίζω πως έχουμε μελλοντικά ένα πραγματικά ενδιαφέρον πεδίο δράσης», είπε ο Σίντλερ. Η Google προβλέπει πως η προσθήκη περισσότερων επιχειρήσεων και τοποθεσιών στους χάρτες του Google Maps θα αυξήσει τον χρόνο που περνούν οι χρήστες χρησιμοποιώντας τους, οπότε η εταιρεία θα έχει περισσότερες ευκαιρίες να τους προβάλλει διαφημίσεις.

Βέβαια, υπάρχουν σημαντικές πιθανότητες η προβολή διαφημίσεων στην Google Maps, όπου εκατομμύρια χρήστες μοιράζονται προσωπικά τους δεδομένα καθημερινά, να τραβήξει την προσοχή των κανονιστικών αρχών. Σε συνδυασμό με δεδομένα που αντλεί η Google από άλλες υπηρεσίες της, μπορεί να γνωρίζει πού ζει και πού εργάζεται κάποιος, τα εστιατόρια και τα μπαρ όπου συχνάζει, αλλά και ποια είναι τα ενδιαφέροντά του. Ο Σίντλερ υποστήριξε πως η Google θα δημιουργεί προσωποποιημένες συστάσεις για τους χρήστες του Google Maps με τέτοιους τρόπους ώστε να γίνεται σεβαστή η ιδιωτικότητα των χρηστών, ενώ θα τους δίνεται η δυνατότητα να επιλέγουν, εάν θέλουν, προσωποποιημένες συστάσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση