ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Δυσφορούν οι Παριζιάνοι εξαιτίας του μαζικού τουριστικού ρεύματος

Η γαλλική πρωτεύουσα δέχεται κάθε χρόνο περί τα 25 εκατομμύρια τουρίστες

Kathimerini.gr

Ο μαζικός τουρισμός πλήττει πλέον και το Παρίσι, το οποίο αρχίζει να δυσφορεί από τις μεγάλες ομάδες επισκεπτών που συρρέουν στα εντυπωσιακά αξιοθέατά του – εξ ου και οι τοπικές αρχές εξετάζουν μέτρα συγκράτησης του ρεύματος με περιορισμό της κίνησης των τουριστικών λεωφορείων και επιμερισμό των επισκεπτών και σε άλλα αξιοθέατα, σημαντικά και λιγότερο γνωστά. Αρκεί να σκεφθεί κανείς πως η γαλλική πρωτεύουσα δέχεται κάθε χρόνο περί τα 25 εκατομμύρια τουρίστες, δηλαδή δεκαπλάσιους από τους κατοίκους του μητροπολιτικού κέντρου, ενώ συνολικά η χώρα έχει 100 εκατομμύρια (αυτή είναι η πρόβλεψη για το 2020 και πρέπει να συγκριθεί  με τα 89,3 εκατομμύρια τουριστών του 2018). Η Γαλλία είναι η πρώτη ως διεθνής προορισμός παγκοσμίως, ενώ το Παρίσι με κριτήριο τους επισκέπτες του βρίσκεται στην τρίτη θέση μετά την Μπανγκόκ και το Λονδίνο.

Ο ρόλος του τουρισμού στην οικονομία της μεγαλούπολης είναι σημαντικός, εφόσον αποκόμισε πέρυσι σε άμεσα έσοδα 83 εκατ. ευρώ, τα οποία προέρχονται από έναν ειδικό τουριστικό φόρο καταλυμάτων, τον λεγόμενο taxe de sejour. Σχεδόν μισό εκατομμύριο θέσεις εργασίας συνδέονται είτε αμέσως είτε εμμέσως με τον τουρισμό και αυτός ο αριθμός αντιστοιχεί στο 9,3% των μισθωτών του Παρισιού. Πέραν αυτών των θετικών στοιχείων, υπάρχει, εντούτοις, και μια άλλη, πιο αποκαρδιωτική πλευρά, του πόσο τα τεράστια πλήθη επισκεπτών δυσχεραίνουν τη ζωή των κατοίκων της πόλης και την εύρυθμη λειτουργία της συνολικά.

Ενόχληση

Κάθε ημέρα στη λεωφόρο Σεν Μισέλ, κοντά στην Παναγία των Παρισίων, στην καρδιά της πόλης και του Καρτιέ Λατέν, πολυάριθμα λεωφορεία μετακινούν χιλιάδες επισκέπτες εξοπλισμένους με κινητά και ειδικά μπαστούνια για τις φωτογραφίες σέλφι, αλλά και συμβατικές φωτογραφικές μηχανές. Μπερδεύονται με τους ντόπιους, η κίνηση λόγω λεωφορείων δυσκολεύει και όλοι προσπαθούν να... επιβιώσουν. Οπως αναφέρει στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg o Αρνάλντο Γκόμες, ο οποίος ζει στο Παρίσι τα τελευταία 45 χρόνια, «η περιοχή είναι συνήθης επιλογή των τουριστών, τα βράδια μπορεί να έχει πολύ θόρυβο, ενώ ενοχλητική είναι και η βρωμιά».

Οι Παριζιάνοι είναι συνηθισμένοι στον τουρισμό, αλλά αρχίζει να τους ενοχλεί η μαζικότητά του, ειδικά σε σημαντικά τοπόσημα, όπως το Λούβρο, η Νοτρ Νταμ και ο Πύργος του Αϊφελ. Βέβαια, η κατάσταση δεν έχει φθάσει να είναι τόσο οξεία όσο στη Βενετία και στη Βαρκελώνη, αλλά αρκετοί έχουν ήδη ζητήσει από τις δημοτικές αρχές να δράσουν, αν και όχι τόσο ηχηρά όσοι οι Ιταλοί και οι Ισπανοί. Κι ένας σημαντικός λόγος είναι ότι τα παριζιάνικα αξιοθέατα είναι διάσπαρτα σε διαφορετικά διαμερίσματα. Λόγου χάριν, ο Πύργος του Αϊφελ δέχεται 6 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως, αλλά βρίσκεται σε περιοχή με μεγάλα ανοίγματα, όπως παρατηρεί η Βικτόρια Κλαρ, εκπρόσωπος του Συλλόγου Εκμετάλλευσης της Περιήγησης στον Πύργο του Αϊφελ. Ο δε αριθμός των επισκεπτών παραμένει σταθερός επί δεκαετία.

Σε άλλες περιστάσεις, πάντως, τα πράγματα είναι οριακά. Χαρακτηριστικό των συνθηκών ασφυξίας είναι το γεγονός πως τον Μάιο στο Λούβρο οι υπάλληλοι και το προσωπικό ασφαλείας κήρυξαν απεργία, διότι ήταν υπεράνω των δυνάμεών τους το να διαχειριστούν τα πλήθη των επισκεπτών. Οι πόρτες του μουσείου ξανάνοιξαν αφού διαμορφώθηκε νέο σύστημα και οι τουρίστες πλέον υποχρεωτικά κάνουν κράτηση, ενώ η διοίκηση του Λούβρου δεσμεύθηκε να κάνει προσλήψεις και να προχωρήσει σε έργα ανακαίνισής του, όπως αναφέρει το Bloomberg. Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Le Parisien, ο αντιδήμαρχος του Παρισιού και αρμόδιος για τον τουρισμό Εμανουέλ Γκρεγκουάρ αναγνωρίζει πως υπάρχουν αντιδράσεις και κυρίως τις αποδίδει στον εντελώς άναρχο τρόπο μετακίνησης των λεωφορείων και στην εκτίναξη των ενοικίων λόγω Airbnb και συναφών εταιρειών. «Δεν υπάρχει υπερτουρισμός στο Παρίσι, αλλά εκείνο που εκνευρίζει τους κατοίκους του είναι ο ομαδικός τουρισμός, με τα πλήθη να μετακινούνται στα ίδια  σημεία ενδιαφέροντος την ίδια χρονική στιγμή», προσθέτει. «Προσβλέπουμε σε βιώσιμη αύξηση της τουριστικής κίνησης 1% - 2% ετησίως», επισημαίνει ο κ. Γκρεγκουάρ. Τέλος, όπως επισημαίνει ο κ. Γκρεγκουάρ, θα τεθεί όριο στην κίνηση των τουριστικών λεωφορείων, τα οποία δεν είναι ευπρόσδεκτα στο κέντρο της πόλης – ειδικά τα διώροφα, αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο όταν θα υπαχθούν σε περιορισμούς.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση