ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 00:14
 

Απελευθέρωση του τόπου σε εικόνες

Το ντοκιμαντέρ θα κάνει πρεμιέρα στην Κύπρο στη Λεβέντειο Πινακοθήκη, την Παρασκευή, 29 Μαρτίου

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

Μπορούν πέντε νέοι να περιδιαβούν στη Νεκρή Ζώνη και να δημιουργήσουν ένα μικρού μήκους ντοκιμαντέρ; Είναι δύσκολο, θα έλεγε κάποιος. Παρ’ όλα αυτά, πέντε παιδικοί φίλοι, ο εικαστικός Δημήτρης Οικονόμου, ο Ιωάννης Μπεκιάρης, που ασχολείται με υπολογιστές και τεχνολογία, ο αρχιτέκτονας Αλέξης Μαύρος, οι Στέλιος Αλετράρης και Σταύρος Χαραλάμπους που ασχολούνται με τη διοίκηση επιχειρήσεων και τη διοργάνωση εκδηλώσεων, κατάφεραν και πέρασαν στη Νεκρή Ζώνη και δημιούργησαν το μικρού μήκους εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality - VR) ντοκιμαντέρ «The Green Line» διάρκειας έξι λεπτών. Το ντοκιμαντέρ τους θα κάνει πρεμιέρα στην Κύπρο στη Λεβέντειο Πινακοθήκη, την Παρασκευή, 29 Μαρτίου και θα προβάλλεται όλο τον Απρίλιο κάθε Τετάρτη και Κυριακή.

Στόχος των δημιουργών του «The Green Line» είναι να μοιραστεί σε όλον τον κόσμο αυτός ο χώρος, θέλησαν, μέσω της δουλειάς τους με αυτό το ντοκιμαντέρ να μπει καθένας όπως θέλει στη Νεκρή Ζώνη και όπως νιώθει. Στο «The Green Line» οι δημιουργοί καταγράφουν εικόνες από την Πράσινη Γραμμή στην Κύπρο, εκεί όπου ο χρόνος μοιάζει να έχει σταματήσει στο 1963. Τον Ιανουάριο του 2016 τους παραχωρήθηκε άδεια για να εισέλθουν εντός της Πράσινης Γραμμής, συνοδεία των Ηνωμένων Εθνών. Οι πέντε φίλοι, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία VR σε 360 μοίρες, κινηματογράφησαν ό,τι έχει απομείνει από τα εγκαταλελειμμένα χωριά Σελέμανι και Βαρίσεια, καθώς και το εγκαταλελειμμένο Αεροδρόμιο Λευκωσίας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην περίπτωση του «The Green Line» έχει ότι πέντε νέοι κατάφεραν να ξεπεράσουν διαχωριστικές γραμμές και να πείσουν έναν διεθνή οργανισμό για την ιδέα τους. Οι πέντε φίλοι, όπως μου λέει ο Δημήτρης, αποφάσισαν να ασχοληθούν με την Πράσινη Γραμμή όταν επανήρχισαν οι διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό πριν από πέντε περίπου χρόνια. «Θέλαμε να κάνουμε όλοι μαζί κάτι. Ήμασταν φίλοι από τα σχολικά μας χρόνια και σκεφτόμασταν ότι θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι. Ήρθε η ιδέα της Πράσινης Γραμμής και η τεχνολογία VR. Τότε, σκεφτήκαμε τι θα γίνει με εκείνο το κομμάτι γης, εάν και εφόσον υπάρξει μια λύση. Σαν χώρος είναι μοναδικός στον κόσμο. Τον ίδιο καιρό άρχισε να αναπτύσσεται έντονα το VR, και ο Ιωάννης παρευρέθηκε σε εκδήλωση όπου παρουσιαζόταν αυτή η τεχνολογία και μας την πρότεινε. Έτσι, αποφασίσαμε ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε με VR καταγραφή της Πράσινης Γραμμής. Μάλιστα, τον ίδιο καιρό το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας έφερε την πρώτη κάμερα με ικανότητα καταγραφής σε VR στην Κύπρο. Παρουσιάσαμε την πρότασή μας, που έγινε δεκτή με πολύ ενθουσιασμό από το Πανεπιστήμιο. Αυτό ήταν η αρχή».

Η προσπάθεια αυτή, όπως μου τονίζει ο Δημήτρης, δεν έχει καμία πολιτική ή άλλη προέκταση. «Εμείς θελήσαμε να κάνουμε μία αντικειμενική καταγραφή του χώρου και σκεφτήκαμε ότι πρέπει να μοιραστούν αυτές οι εικόνες, πριν έλθει κάποια λύση και να δείξουμε σήμερα πώς είναι αυτός ο χώρος», πρόσθεσε.

Η ιδέα υπήρχε, η τεχνολογία είχε επιλεχθεί, το μόνο που έλειπε είναι η άδεια εισόδου στη Νεκρή Ζώνη, δύσκολο εγχείρημα, που όμως δεν αποθάρρυνε την ομάδα. «Αποταθήκαμε στο Γραφείο Τύπου της UNFICYP και η αλήθεια είναι ότι στην αρχή τα πράγματα προχωρούσαν κάπως αργά», ανέφερε τονίζοντας χαρακτηριστικά : «Μην ξεχνάς ότι τότε άρχιζαν εκ νέου οι συνομιλίες και όλοι ήταν κάπως σκεπτικοί και προσεκτικοί. Η τεχνολογία, επίσης, που θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε ήταν τόσο νέα που μέχρι να καταφέρουμε να τους πείσουμε να μας δεχθούν για να δουν τι ακριβώς θέλαμε να κάνουμε μας πήρε κάποιον χρόνο. Όμως, μόλις κλείσαμε το πρώτο ραντεβού και τους δείξαμε δείγματα δουλειάς όχι μόνο δέχθηκαν, αλλά κατενθουσιάστηκαν και από εκεί και πέρα ήταν σε όλα πολύ υποστηρικτικοί».

Πρώτο βραβείο «Καλύτερης VR Ταινίας»

Η ιδέα για το ντοκιμαντέρ πρωτοπαρουσιάστηκε στο Άμστερνταμ το 2017, στο πλαίσιο του φεστιβάλ VRDays. Έπειτα, το «The Green Line» έλαβε μέρος στο Cannes Next, το οποίο προωθεί καινοτομίες στον κινηματογράφο. Το ντοκιμαντέρ διάρκειας έξι λεπτών έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο 71ο Φεστιβάλ Καννών το 2018 και προτάθηκε για υποψηφιότητα σε 16 διεθνή φεστιβάλ ταινιών, κερδίζοντας τέσσερις φορές το πρώτο βραβείο «Καλύτερης VR Ταινίας». Σε αυτή τη δουλειά συνεργάστηκαν επίσης ο Ευαγόρας Μπεκιάρης και ο Μάνος Στρατή, οι οποίοι έκαναν το soundtrack της ταινίας, στη φωτογραφία συνεργάστηκε ο Τ/Κ Kerim Belet. Στην παραγωγή και στα VR effect πολύ υποστηρικτική ήταν η εταιρεία Polar Effect, με έδρα της την Ολλανδία, αλλά με ιδιοκτήτη Κύπριο.

Όπως με πληροφορεί ο Δημήτρης, αυτή την περίοδο βρίσκονται σε συνομιλίες με τα Ηνωμένα Έθνη και την UNFICYP για να γίνει μία τριλογία, με τις επόμενες ταινίες να εστιάζουν στην Πράσινη Γραμμή στη Λευκωσία και στη φυσική ομορφιά της Πράσινης Γραμμής στην Πάφο, όπου η φύση κάνει το θαύμα της, ανενόχλητη, εδώ και εξήντα χρόνια.

Πληροφορίες

Το «The Green Line» θα προβάλλεται τον Απρίλιο στη Λεβέντειο Πινακοθήκη, κάθε Τετάρτη (14:00 – 22:00), Σάββατο (10:00 – 17:00) και Κυριακή (10:00 – 17:00). Η παραγωγή έγινε από τη Full View Productions, με την υποστήριξη του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, της Polar Effect Productions και της UNFICYP. Η είσοδος για το κοινό θα είναι δωρεάν.

Για περισσότερες πληροφορίες www.greenlineproject.com.cy.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Πολιτισμός: Τελευταία Ενημέρωση

Στην πρόωρα χαμένη σχεδιάστρια μόδας Σοφία Κοκοσαλάκη ήταν αφιερωμένη η ημερίδα-έκθεση «Σύγχρονοι Μινωίτες: Ο κρητικός πολιτισμός, πηγή έμπνευσης», που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο του Λονδίνου.

Η Σοφία από την Κρήτη

Ένα πολυπληθές ακροατήριο ανακάλυψε πώς ο Μινωικός πολιτισμός, εξακολουθεί να εμπνέει τον σύγχρονο κόσμο
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο Κάνωπος είναι αστέρας πρώτου μεγέθους, το δεύτερο πιο φωτεινό άστρο στον ουρανό και το πιο φωτεινό στον αστερισμό της Τρόπιδος, της Πρύμνας και των Ιστίων.

Περιήγηση στον έναστρο ουρανό

Η βραβευμένη γραφίστρια και art director Σάρα Γκίλινχαμ συγκέντρωσε στο εξαιρετικό βιβλίο «Κοιτάζοντας τα αστέρια» στοιχεία ...
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΒΙΒΛΙΟ
Η αυτοκαταστροφική διαδρομή του ήρωα κινητοποιείται από την υστερική λαχτάρα της ευτυχίας.

Ευτυχία μέχρις εσχάτων

Με αυτό το εμβόλιμο κομμάτι ο Δημήτρης Σωτάκης προτείνει πλαγίως την αλληγορική ανάγνωση της μυθοπλασίας
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΒΙΒΛΙΟ
Μέσα στο Virginia Museum of Fine Arts υπάρχει ένα λειτουργικό δωμάτιο, που περιμένει τον βραδινό του φιλοξενούμενο.

Με ξενοδόχο τον Χόπερ

Η ιδέα του Virginia Museum Of Fine Arts να προσφέρει σε όποιον επιθυμεί μια τρισδιάστατη εμπειρία του καλλιτεχνικού έργου ...
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
X