ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η πόλη παίρνει πάντα το μικρότερο κομμάτι της πολιτιστικής πίτας

Ο Θεόδωρος Φιλίππου της The O Gallery στη Λάρνακα μιλάει στην «Κ» για τη μετάβασή του από τις αερογραμμές στην τέχνη

Ο Θεόδωρος Φιλίππου με τη δημιουργία της the O gallery στη Λάρνακα μπήκε στα εικαστικά πράγματα της χώρας, με εκθέσεις μέχρι σήμερα που αναδεικνύουν Λαρνακείς δημιουργούς. Ο Θεόδωρος Φιλίππου είναι ένας άνθρωπος με ένα διαφορετικό ιστορικό, δούλεψε τα περισσότερα του χρόνια ταξιδεύοντας τον κόσμο ως μέλος διαφόρων αερογραμμών, όμως, αποφάσισε, όπως δηλώνει και ο ίδιος, να ακολουθήσει τη μεγάλη του αγάπη, την τέχνη. Λέει πως κύριος στόχος του ήταν να δημιουργήσει έναν χώρο που έλειπε από τη Λάρνακα, «έναν χώρο απλό και ουδέτερο. Ένα προορισμό για καλή και ποιοτική τέχνη από τον κυπριακό καλλιτεχνικό χώρο και όχι μόνο».

–Γνωρίζω ότι ξεκινήσατε ως αεροσυνοδός στις Κυπριακές Αερογραμμές. Πώς μπήκε στη ζωή σας η τέχνη;

–Πάντα με ενδιέφερε ο χώρος της τέχνης, από τα εφηβικά μου χρόνια. Η αγάπη μου αυτή καλλιεργήθηκε ακόμα περισσότερο στα χρόνια που φοιτούσα στο Παγκύπριο γυμνάσιο Λευκωσίας. Εκεί είχα την τύχη και τιμή να έχω για καθηγήτρια τέχνης την εικαστικό Νίτσα Χατζηγεωργίου, η οποία με ενθάρρυνε και ενδυνάμωσε ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον μου. Οι Κυπριακές Αερογραμμές και μετέπειτα η British Airways μού έδωσαν την ευκαιρία να ταξιδέψω σχεδόν σε όλο τον κόσμο, να επισκεφτώ πολλά μουσεία, συλλογές και εικαστικές εκθέσεις που διεύρυναν ακόμα περισσότερο τις γνώσεις, το γούστο και τη γνώμη μου το τι είναι τέχνη.

–Πώς δημιουργήθηκε η The O gallery;

–Η δημιουργία της The O Gallery ήταν στα πλάνα μου εδώ και πολλά χρόνια, τα οποία η πρόσφατη πανδημία κατάφερε να επισπεύσει. Άρχισα να βλέπω ότι ο κλάδος στον οποίο απασχολούμουν για τριάντα περίπου χρόνια άλλαζε δραματικά, πέραν από αυτό που ήξερα και αγαπούσα, γι’ αυτό πήρα την απόφαση να τα αφήσω και να ασχοληθώ με τη μεγάλη μου αγάπη, την τέχνη.

–Ποιος είναι ο στόχος σας δημιουργώντας την γκαλερί;

–Κύριος στόχος μου ήταν να δημιουργήσω έναν χώρο που νομίζω πως έλειπε από τη Λάρνακα, έναν χώρο απλό και ουδέτερο. Ένα προορισμό για καλή και ποιοτική τέχνη από τον κυπριακό καλλιτεχνικό χώρο και όχι μόνο.

–Ποια είναι, πιστεύετε, τα συστατικά για να είναι μια γκαλερί επιτυχημένη;

–Πρώτιστα, στην επιλογή των καλλιτεχνών μου, με ενδιαφέρει η ποιότητα της δουλειάς τους. Σημαντικό επίσης κριτήριο είναι η επικοινωνία μου με τον καλλιτέχνη, να έχουμε μια κοινή γλώσσα, το δέσιμο μαζί τους. Ενθουσιάζομαι να βλέπω νέα παιδιά που με την τέχνη τους δημιουργούν μια νέα γλώσσα επικοινωνίας με εμένα και με το κοινό της γκαλερί και αυτός είναι ο κύριος λόγος που προσπαθώ να τους παρουσιάζω και να τους προωθώ.

–Πώς επιλέγετε με ποιους καλλιτέχνες θα συνεργαστείτε;

–Είναι κάπως δύσκολο να απαντήσω ακριβώς το ερώτημά σας. Δεν νομίζω ότι υπάρχει ένας συγκεκριμένος λόγος των επιλογών μου στο τι θα αγοράσω για τη συλλογή μου. Οι επιλογές μου είναι επηρεασμένες από πολλούς παράγοντες αλλά πρώτιστα παίζει ρόλο η πρώτη εντύπωση, το πώς με κάνει να νιώθω όταν το βλέπω, σχεδόν ποτέ το όνομα ή το εικαστικό στυλ του έργου, γιατί μου αρέσουν παρά πολλές τεχνικές εικαστικής έκφρασης από τον υπερρεαλισμό μέχρι το αφηρημένο, από τη φωτογραφία και το βίντεο αρτ μέχρι τη γλυπτική και πολλά άλλα.

–Εκτός από ιδιοκτήτης γκαλερί είστε και συλλέκτης έργων. Ποια είναι τα κριτήριά σας στο να διαλέξετε ένα έργο τέχνης ή καλλιτέχνη για να επενδύσετε επάνω του;

–Ο σημαντικότερος στόχος μου με τη δημιουργία της γκαλερί ήταν να φτιάξω ένα χώρο που να αναδεικνύει τα εκθέματα και ταυτόχρονα αυτά τον χώρο. Έναν χώρο απλό και ουδέτερο χωρίς περιττά στολίσματα που πολλές φορές αποσπούν την προσοχή του θεατή. Ένα χώρο προθήκη που να προωθεί κυρίως νέους και λιγότερο πιο γνωστούς καλλιτέχνες. Στο μέλλον θα ήθελα να παρουσιάσω καλλιτέχνες εκτός του κυπριακού εικαστικού χώρου αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από τη σωστή και επαγγελματική δουλειά που γίνεται τώρα, καθώς και για τα επόμενα δύο τρία χρόνια, στις επιλογές των καλλιτεχνών / συνεργατών μου και προσέγγιση μου προς το έργο τους.

Επένδυση και Όραμα

–Πώς βλέπετε τα εικαστικά δρώμενα στην Κύπρο; Τι είναι αυτό που λείπει;

–Τα εικαστικά δρώμενα στην Κύπρο είναι καλά θα έλεγα. Κάποιες βελτιώσεις πάντα θα χρειάζονται. Τώρα τι λείπει; Σίγουρα λείπει η σωστή επένδυση και το όραμα από τις κυβερνήσεις του νησιού μας στον πολιτισμό και τις τέχνες και αυτό είναι ιδιαίτερα αισθητό στην πόλη μας τη Λάρνακα, που πάντα παίρνει το μικρότερο –σχεδόν ανύπαρκτο– κομμάτι της πίτας από οποιαδήποτε επένδυση ή κονδύλι. Επίσης σημαντικό είναι να υπάρχουν κίνητρα από την κυβέρνηση προς μεγάλους οργανισμούς, τράπεζες, εταιρείες καθώς και ιδιώτες να επενδύουν στην τέχνη και τον πολιτισμό με το να δίνονται φορολογικές η άλλου είδους απαλλαγές.

–Τι εισηγήσεις θα κάνατε για να εξελιχτεί περαιτέρω η τέχνη στον τόπο μας;

–Η δημιουργία ενός συνδέσμου με όλες της γκαλερί της Κύπρου, ο οποίος θα εκπροσωπεί και θα διεκδικεί και θα προβάλει για όλη την ομάδα από διάφορες κυβερνητικές η μη οργανώσεις τα αιτήματα, δικαιώματα και προβλήματα του κλάδου μας. Μια άλλη ιδέα είναι η δημιουργία μιας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα που θα συμπεριλαμβάνει τις διάφορες εκθέσεις και εκδηλώσεις στους χώρους των συμμετεχόντων στην εφαρμογή γκαλερί. Ο τομέας πρέπει να προχωρήσει με την τεχνολογία για να μπορέσει να κρατήσει το ενδιαφέρον του φιλότεχνου κοινού της Κύπρου, καθώς και να προβάλει την κυπριακή τέχνη και κουλτούρα στους τουρίστες που θα έρθουν ξανά στην Κύπρο σύντομα.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Καραγιάν μιλάει στην «Κ» με αφορμή την αναδρομική έκθεση για το έργο του στη Λεμεσό
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ