ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

H Χάρις Επαμεινώνδα μαζί με τον Daniel Gustav Cramer στη Manifesta 14

Ανάμεσα σε 103 συμμέτοχες, οι δυο καλλιτέχνες παρουσιάζουν το κοινό τους έργο με τίτλο «Infinite Library»

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Καταλαμβάνοντας 25 διαφορετικούς εμβληματικούς χώρους της πρωτεύουσας του Κοσόβου – από το Παλάτι της Νεολαίας μέχρι το Μεγάλο Οθωμανικό Λουτρό – η Manifesta 14 απλώνεται παντού στην Πρίστινα με καλλιτεχνικές και αστικές δραστηριότητες από τη Παρασκευή 22 Ιουλίου και για 100 ημέρες. Στο πρόγραμμα της περιλαμβάνει 103 συμμετοχές από περισσότερες από 30 χώρες με εκθέσεις, εκδηλώσεις, παραστάσεις και παρεμβάσεις σε δημόσιους χώρους. Βασικός της σκοπός να στηρίξει τους πολίτες του Κοσόβου στη φιλοδοξία τους να ανακτήσουν τον δημόσιο χώρο και να προσδιορίσουν το μέλλον της πρωτεύουσάς τους ως μια βαλκανική και ευρωπαϊκή μητρόπολη ανοιχτή στις καινοτομίες.

Με βάση ένα νέο μόνιμο πολιτιστικό ίδρυμα, το Κέντρο Αφηγηματικής Πρακτικής αλλά και την Εθνική Πινακοθήκη του Κοσόβου και το Grand Hotel Prishtina και κάτω από τον τίτλο «It matters what worlds world worlds: Ηow to tell stories otherwise», το καλλιτεχνικό πρόγραμμα της Manifesta 14, υπό τη διεύθυνση της Catherine Nichols, εξερευνά το θέμα της συλλογικής αφήγησης και τις νέες πρακτικές.

Χάρις Επαμεινώνδα

Ανάμεσά στους συμμετέχοντες καλλιτέχνες είναι και η Κύπρια εικαστικός Χάρις Επαμεινώνδα, μαζί με τον Daniel Gustav Cramer, που θα παρουσιάσουν το έργο «Infinite Library» (2007-)

Daniel Gustav Cramer

Λίγα Λόγια για το έργο

Το «Infinite Library» που ξεκίνησε να δημιουργείτε από το 2007 είναι ένα αργά αναπτυσσόμενο αρχείο βιβλίων που έχει επιλεγεί, συλλεχθεί, τροποποιηθεί, επαναληφθεί και αριθμηθεί από τον Daniel Gustav Cramer και την Χάρις Επαμεινώνδα. Είναι πρωτίστως ένα διευρυνόμενο αρχείο βιβλίων, που δημιουργήθηκε με την αποσυναρμολόγηση υπαρχόντων βιβλίων και την τροποποίηση τους και δεσμεύοντάς τα εκ νέου. Το κάθε βιβλίο το βλέπουν ως μια νέα αρχή με ένα νέο σύνολο κανόνων. Ενώ οι ιδιότητες και το περιεχόμενο των βιβλίων διέπουν αναπόφευκτα το σημείο εκκίνησης, η υπόλοιπη διαδικασία είναι διαισθητική, συνειρμική, υποκειμενική. Για του δημιουργούς, «είναι μια λυτρωτική στιγμή να ανοίξουν ένα βιβλίο, γραμμένο από ένα μεμονωμένο μυαλό, και να το συνδέσουν με ένα άλλο, κατασκευασμένο από κάποιον άλλο». Με την κερδοσκοπική πρακτική τους, ο Cramer και η Επαμεινώνδα όχι μόνο αμφισβητούν τις ληφθείσες ιδέες για το πώς να καταγράψουν και να κατηγοριοποιήσουν τη γνώση, αλλά και πώς να ασχοληθούν με - και να βάλουν τη δική τους περιστροφή - αυτή τη γνώση.

Μέχρι σήμερα, το έργο περιλαμβάνει 101 βιβλία και έχει παρουσιαστεί ανεξάρτητα μεταξύ άλλων στο Fabra i Coats, Βαρκελώνη (2020). Centro Andaluz de Arte Contemporáneo, Σεβίλλη (2016); Vila du Parc, Centre d´art contemporain, Annemasse (2015); Badischer Kunstverein, Καρλσρούη (2012); Kunsthaus Glarus (2012) καθώς και σε ομαδικές εκθέσεις μεταξύ άλλων στο Misk Art Institute, Ριάντ (2022). KW Institute for Contemporary Art (2021); The Renaissance Society, Σικάγο (2013); Witte de With, Ρότερνταμ (2012) και The Jewish Museum, Νέα Υόρκη (2017).

Πηγή: Manifesta 14theartnewspaper

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Το Κέντρο ΣύγχρονηςΤέχνης ΔΙΑΤΟΠΟΣ παρουσιάζει τη νέα εικαστική πρόταση της Ευδοκίας Κύρκου
Kathimerini.com.cy
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Καραγιάν μιλάει στην «Κ» με αφορμή την αναδρομική έκθεση για το έργο του στη Λεμεσό
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ