ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η περφόρμανς της Helen Kirwan στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο της Βενετίας

Στο πλαίσιο της έκθεσης «Personal Structures», την οποία επιμελείται το Global Art Affairs Foundation παράλληλα με την 59η Μπιενάλε 2022

ΚΥΠΕ

Η Ιρλανδή καλλιτέχνις Helen Kirwan, κάτοικος Κύπρου αποκαλύπτει το νέο της βίντεο 360° σε τρεις οθόνες με τίτλο «Grief-Work» (2022) στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο της Βενετίας, στο πλαίσιο της έκθεσης «Personal Structures», την οποία επιμελείται το Global Art Affairs Foundation παράλληλα με την 59η Μπιενάλε 2022.

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου, οι ήσυχες, στοχαστικές περφόρμανς της Kirwan και οι πολυκάναλες βίντεο-εγκαταστάσεις της χαρακτηρίζονται από την εξερεύνηση των εννοιών της μνήμης, της απώλειας και του χρόνου· αποβλέπουν, επίσης, στην ποιητική και μεταφορική κατασκευή της μνήμης. Το έργο Grief-Work αποτελεί συνέχεια του στοχασμού της επί των προαναφερθέντων ζητημάτων, ωστόσο αυτή τη φορά έχει αντλήσει έμπνευση συγκεκριμένα από τις θρηνητικές παραδόσεις της αρχαίας Ελλάδας και της Μέσης Ανατολής. Επίσης, ενώ συνήθως τα βίντεό της αποτελούν σόλο περφόρμανς της ιδίας, στην προκειμένη έχει συμπεριλάβει πρόσθετα και ποικιλόμορφα ζωντανά στοιχεία όπως εννέα ηθοποιούς, χορωδία, ακόμα κι ένα ζώο, ένα κυπριακό γαϊδούρι.

Σημειώνεται ότι η εγκατάσταση της Kirwan θα καταλάβει μια μεγάλη αίθουσα στο ισόγειο του Palazzo Bembo, ενός αποκατεστημένου παλατιού του 14ου αιώνα που βρίσκεται στο Μεγάλο Κανάλι. Με την είσοδό τους στην αίθουσα, οι επισκέπτες θα εμβυθίζονται στις μεγάλες οθόνες του βίντεο μέσω ενός ηχοτοπίου το οποίο συνέθεσε ο Tom Lane. H ενετοβυζαντινή αρχιτεκτονική του κτηρίου, με επιρροές από τη μουσουλμανική Ισπανία και τον γoτθικό ρυθμό της ηπειρωτικής Ιταλίας, απηχεί τη συμβολή στοιχείων η οποία χαρακτηρίζει το έργο της Kirwan.

Η Kirwan αντλεί επίσης έμπνευση από τη δική της εμπειρία πένθους για τον χαμό ενός αγαπημένου προσώπου· το φαινομενικά ατελείωτο ταξίδι στο έργο της μοιάζει με κάποιου είδους αναζήτηση και λειτουργεί ως μεταφορά για τη διαδικασία του προσανατολισμού και της χαρτογράφησης, ενώ επιχειρείται ένας διάπλους του άγριου τοπίου της απώλειας, αναφέρει το δελτίο Τύπου.

Επισημαίνεται ότι το Grief-Work στηρίζεται στην έρευνα της Kirwan σε σχέση με τη ριζοσπαστική αντίληψη του θραύσματος από τον φιλόσοφο Φρήντριχ Σλέγκελ ως μιας δυναμικής πρακτικής, η οποία αποσκοπεί στον θρυμματισμό για χάρη του ίδιου του θρυμματισμού. Εγγενές στοιχείο των επαναλήψεων της Kirwan αποτελεί η ουσιώδης ατέλεια, η οποία συνιστά το ίδιο το μέσο για την πραγμάτωση. Το έργο της βασίζεται επίσης στην εγελιανή έννοια της μνήμης ως επανάληψης η οποία διαρκώς ανακαλύπτει εκ νέου τον εαυτό της ως ένα κύκλο που επαναδημιουργείται και αναπαρίσταται μονίμως.

Προστίθεται ότι τo Grief-Work απηχεί προγενέστερες περφόρμανς της Kirwan, ιδιαιτέρως τις κινηματογραφικές εγκαταστάσεις της στην τριλογία Memory Theatre: Fragment and Trace (2015), Memory Theatre (2017) και perpetuum mobile (2019) και ζωντανές περφόρμανς σε παραλίες στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Κύπρο.

Η καλλιτέχνις θα παρουσιάσει επίσης μια σειρά από ζωντανές περφόρμανς στη Βενετία κατά τη διάρκεια της Μπιενάλε, λεπτομέρειες των οποίων θα ανακοινωθούν σύντομα, καταλήγει το δελτίο Τύπου.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Καραγιάν μιλάει στην «Κ» με αφορμή την αναδρομική έκθεση για το έργο του στη Λεμεσό
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ