ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η συλλογή του Σωτήρη Φέλιου «αναρτήθηκε» στην πλατφόρμα Google Art

Η πλατφόρμα της Google Art «ανέβασε» 195 έργα 50 Ελλήνων καλλιτεχνών

Kathimerini.gr

ΤΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΠΟΥΡΝΑΝΑ

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για εθνική υπερηφάνεια, παγίως αλλά και ιδιαίτερα αυτές τις ημέρες, που εορτάζουμε την επέτειό μας. Χθες, προσετέθη ένας ακόμα, που γεμίζει με χαρά εμάς που αγαπάμε την τέχνη και πιστεύουμε στους Ελληνες εικαστικούς. Η πλατφόρμα της Google Art «ανέβασε» 195 έργα 50 Ελλήνων καλλιτεχνών προερχόμενα από τη Συλλογή του Σωτήρη Φέλιου. Με λίγα κλικ οι κολυμβητές της Μαρίας Φιλοπούλου, τα καρβέλια του Χρήστου Μποκόρου, τα ερωτικά του Γιάννη Μόραλη, το τρομερό κεφάλι μόσχου του Γιώργου Ρόρρη και πολλά άλλα έρχονται να συμπληρώσουν την παγκόσμιας εμβέλειας ψηφιακή πινακοθήκη της Google. Αυτό σημαίνει ότι γίνονται προσβάσιμα αυτόματα στο διεθνές κοινό που ενδιαφέρεται για τη σύγχρονη ζωγραφική.

Η όμορφη αμυγδαλιά του Χρήστου Μποκόρου.

Το αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ της πλατφόρμας και του Ιδρύματος Η Αλλη Αρκαδία –που δημιούργησε ο νομικός ώστε να αναδείξει τη συλλογή και να διοργανώνει δράσεις στο εικαστικό πεδίο– είναι χάρμα οφθαλμών. Θα έλεγε κανείς ότι, με κάποιον τρόπο, και τα πράγματα στη θέση τους βάζει και δίνει στους ζωγράφους μας την ευκαιρία που σπάνιζε: η δημοφιλία ενός καλλιτέχνη δεν εξαρτάται μόνον από το ταλέντο του, αλλά και από την ισχύ των συλλεκτών που διαθέτουν έργα του, την τοπική αγορά της τέχνης, την εξωστρέφεια των μουσείων της χώρας του, την εθνική πολιτιστική πολιτική. Οι Ελληνες καλλιτέχνες δεν πατούν στο πλέγμα που απολαμβάνουν αντίστοιχα Γάλλοι, Ιταλοί, Γερμανοί. Παλεύουν με μόνο όπλο τη δουλειά τους, η οποία μπορεί να σταθεί επάξια παντού.

Κεφάλι μοσχαριού, από τον Γιώργο Ρόρρη.

Το σπουδαίο χαρακτηριστικό της πλατφόρμας της Google είναι οι τεχνολογικές δυνατότητες που παρέχει. Η ευκρίνεια της ψηφιακής αποτύπωσης είναι τόσο καλής ποιότητας ώστε βοηθάει τον θεατή να εισχωρήσει πέρα από το πεπερασμένο όριο εστίασης του ματιού, αναδεικνύοντας τις λεπτομέρειες, την υφή των υλικών, τα ίχνη μιας πινελιάς. Ανάμεσα στα μεγάλα μουσεία που έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους για την ψηφιακή ανάδειξη των θησαυρών τους είναι κολοσσοί, όπως το MoMA, η Tate Britain, το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, το Guggenheim, το Λούβρο, η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, το Albertina, το Βρετανικό Μουσείο και η Συλλογή Frick στη Νέα Υόρκη.

Την καλλιτεχνική διεύθυνση αυτής της πρώτης ψηφιακής έκθεσης στην πλατφόρμα ανέλαβε η Δάφνη Πολίτη, υπεύθυνη της Συλλογής Σωτήρη Φέλιου. Ηταν, άλλωστε, εκείνη που εκπαιδεύθηκε ειδικά ώστε να εκπροσωπήσει το ίδρυμα στη νέα πρωτοβουλία του. Οσο για τον συλλέκτη –που έτυχε την ημέρα της ψηφιακής πρεμιέρας της συλλογής να έχει γενέθλια–, δεν μπορούσε να κρύψει τη χαρά του. Αργότερα θα αναρτηθούν και άλλα έργα από το corpus, που περιλαμβάνει συνολικά 1.000. Για να επισκεφθείτε τον ιστότοτοπο, μεταβαίνετε στη διεύθυνση https://artsandculture.google.com/partner/the-sotiris-felios-collection.


athinaika@kathimerini.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Στο Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή στα Πλατανίσκια θα παρουσιαστούν χαρακτικές εικονογραφήσεις μιας περιόδου 46 χρόνων, από το ...
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Το κοινό προσκαλείται να παρακολουθήσει τη δημιουργική διαδικασία του καλλιτέχνη από τις 28 Φεβρουαρίου, ενώ η μεγάλη τελετή ...
Kathimerini.com.cy
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
X