ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Μεταμφιεσμένος άνδρας βανδάλισε με τούρτα την Μόνα Λίσα στο Λούβρο (βίντεο)

Ο άντρας είχε ντυθεί ηλικιωμένη γυναίκα σε αναπηρικό καροτσάκι

Kathimerini.gr

Πέρα από τον θαυμασμό που προκαλούν, κάποια πασίγνωστα έργα τέχνης γίνονται ανά καιρούς πόλος έλξης και…επιθέσεων.

Η Μόνα Λίσα, ο πιο γνωστός πίνακας του Λεονάρντο Ντα Βίντσι αλλά και το πιο αναγνωρίσιμο έργο τέχνης όλων των εποχών, έχει γίνει αντικείμενο βανδαλισμού αρκετές φορές στο παρελθόν.

Συγκεκριμένα, το 1956 έγιναν δύο προσπάθειες να καταστραφεί ο πίνακας, μία με οξύ κι άλλη μία με ρίψη πέτρας.

Το 1976, πάλι, μία γυναίκα με αναπηρία, ως αντίδραση στην έλλειψη υποδομών για ΑμεΑ σε μουσείο του Τόκιο όπου είχε εκτεθεί προσωρινά το έργο, έβαψε με σπρέι τον πίνακα.

Το 2009 και το Λούβρο, που αποτελεί και το μόνιμο «σπίτι» του πίνακα «που ακολουθεί το βλέμμα σου», μία γυναίκα από την Ρωσία, οργισμένη που δεν μπορούσε να πάρει γαλλική υπηκοότητα, πέταξε μία κούπα στην Τζοκόντα.

Τώρα άλλη μια απόπειρα βανδαλισμού έλαβε χώρα στο Λούβρο, την Κυριακή 29 Μαΐου. Ένας άντρας, λοιπόν, ντύθηκε ως ηλικιωμένη γυναίκα σε αναπηρικό καροτσάκι. Όταν έφτασε μπροστά από το αυθεντικό έργο, που ο Ντα Βίντσι σύμφωνα με τους ιστορικούς τέχνης φιλοτέχνησε μεταξύ 1503-1506, έβγαλε την περούκα του και πέταξε μία τούρτα στην Μόνα Λίσα.

Το έργο γλίτωσε τις όποιες πιθανές ζημιές, μιας και εκτίθεται πίσω από προστατευτικό γυαλί.

Ο άντρας φαίνεται πως ήθελε να περάσει ένα οικολογικό μήνυμα με αυτή του την κίνηση, μιας και φέρεται να φώναξε, αφού πέταξε την τούρτα: «Σκεφτείτε την Γη. Καταστρέφουμε την Γη. Οι καλλιτέχνες πρέπει να σκεφτούν την Γη. Γι’ αυτό το έκανα».

Κάποιοι από τους επισκέπτες του μουσείου που βρέθηκαν μπροστά στο συμβάν δεν παρέλειψαν να το απαθανατίσουν, με τις εικόνες να κάνουν τον γύρο του διαδικτύου.

Με πληροφορίες από τους International Business Times και το TimeOut.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Στο Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή στα Πλατανίσκια θα παρουσιαστούν χαρακτικές εικονογραφήσεις μιας περιόδου 46 χρόνων, από το ...
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ