ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η τέχνη πρέπει να γεμίζει και τους τοίχους μας

Είναι πλέον θεσμός η ομαδική έκθεση «Πλούσια Τέχνη σε Φτωχούς Καιρούς» στην Isnotgallery στη Λευκωσία

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

Παρακολουθώ την έκθεση «Πλούσια Τέχνη σε Φτωχούς Καιρούς» σχεδόν από το 2011 και ομολογώ ότι κάθε χρόνο χαίρομαι γιατί η εξέλιξή της είναι κάτι που φαίνεται πολύ έντονα και χαίρομαι ιδιαίτερα όταν εκδηλώσεις όπως αυτές καθίστανται θεσμός και έχουν επιτελέσει τομή στα πράγματα. Η ομαδική έκθεση «Πλούσια Τέχνη σε Φτωχούς Καιρούς» διοργανώνεται για 11η χρονιά από την γκαλερί Isnotgallery και κάθε χρόνο καταθέτει στο κοινό τη δική της άποψη για τα εικαστικά πράγματα του τόπου, μέσα από τη φρέσκια ματιά νέων καλλιτεχνών, αφήνοντας στην άκρη τις αντιλήψεις περί ελιτίστικων προϊόντων ή ότι για να αγοράσεις καλή τέχνη χρειάζεται μια περιουσία. 

Μιλώντας με τον γκαλερίστα και καλλιτέχνη Άντρο Ευσταθίου για την έκθεση τον ρώτησα τι βλέπει ο ίδιος μέσα από αυτή, ποια είναι τα συναισθήματά του, όταν βλέπει τα έργα που θα εκτεθούν: «Αυτή η έκθεση έχει μεγάλες αλήθειες, βλέπω τη φρέσκια γραφή των νέων καλλιτεχνών που θα λάβουν μέρος. Θεωρώ ότι μέσα από αυτή την έκθεση ο θεατής θα δει πραγματική τέχνη και θα καταλάβει ότι οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες πραγματικά έχουν δουλέψει και ότι έχουν όρεξη». Στη φετινή έκθεση παρουσιάζονται επιλεγμένα έργα από 30 νέους καλλιτέχνες που η γκαλερί θεωρεί ότι έχουν κάτι να πουν και προέρχονται από την Κύπρο, την Ελλάδα, τη Γαλλία και την Αγγλία και όπως τονίζει ο Άντρος «έχουν και ποιότητα και λόγο για να εκτεθούν στην γκαλερί μας».

Οι ίδιοι οι καλλιτέχνες πώς αντιλαμβάνονται τη συμμετοχή τους σε μία έκθεση με τίτλο «Πλούσια Τέχνη σε Φτωχούς Καιρούς», δεν ξεπεράσαμε τους φτωχούς καιρούς τον ρωτώ; «Οι νέοι καλλιτέχνες αντιλαμβάνονται πλήρως το περιβάλλον στο οποίο καλούνται να δημιουργήσουν. Άφησε που οι καιροί νομίζω είναι σήμερα ακόμη πιο φτωχοί». Η συζήτησή μας περιστρέφεται γύρω από την τιμολόγηση και ο Άντρος σημειώνει ότι πρώτα απ’ όλα για εκείνον παίζει ρόλο η καλλιτεχνική αξία και ό,τι εκείνος διαβλέπει σχετικά με την πορεία του έργου και στη συνέχεια μαζί με τον καλλιτέχνη καθορίζουν την τιμή και προσθέτει: «Είναι σημαντικό να πω ότι αυτή η έκθεση ξεφεύγει από τη λογική της ακριβής μεταπώλησης έργων, αλλά εκ των πραγμάτων και όπως είναι διαμορφωμένη η αγορά αυτή τη στιγμή, αλλά και το ότι αυτό που γίνεται εδώ και 11 χρόνια μου αρέσει, μου δίνει ευχαρίστηση και νιώθω ότι προσφέρει».

Οι τιμές πώλησης των έργων της Έκθεσης δεν υπερβαίνουν τα 500 ευρώ, ένα όριο που στην γκαλερί το θεωρούν λογικό, όταν πρόκειται για ώριμα έργα καλλιτεχνών που έχουν δώσει δέιγματα δουλειάς ή που το έργο τους καθεαυτό σύμφωνα με τον γκαλερίστα δικαιολογεί την τιμή, άλλωστε ο κόπος του καλλιτέχνη πρέπει να αμείβεται, οι ώρες που έχει αφιερώσει είναι δημιουργικός χρόνος, δεν είναι ελεύθερος χρόνος.

Η συζήτηση με τον Άντρο εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα  και ένα από τα πράγματα που μου έμεινε είναι ότι όταν ο γκαλερίστας και ο δημιουργός έχουν βρει το κανάλι της συνεννόησης και τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν από κοινού να ταξιδέψουν ένα έργο είναι βέβαιο ότι εκφράζουν την αλήθεια τους και συνεπακόλουθα την αλήθεια του έργου του ίδιου και της τέχνης εν γένει.


Πληροφορίες:
«Πλούσια Τέχνη σε Φτωχούς Καιρούς», Isnotgallery, Οδυσσέως 9, Λευκωσία. Διάρκεια έκθεσης έως 16 Μαρτίου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Καραγιάν μιλάει στην «Κ» με αφορμή την αναδρομική έκθεση για το έργο του στη Λεμεσό
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ