ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η εικόνα της γυναίκας αλλάζει

Νέα συλλογή φωτογραφιών θα απεικονίζει γυναίκες σε ρόλο χειρουργού, ζωγράφου, στρατιώτη

Kathimerini.gr

CLAIRE CAIN MILLER / THE NEW YORK TIMES

Υπάρχει η γυναίκα καριέρας, με το κοστούμι και τα γυαλιά που κρατά χαρτοφύλακα. Υπάρχει η μητέρα, χαμογελαστή καθώς ρίχνει γάλα στο μπολ με τα δημητριακά του παιδιού της. Υπάρχει εκείνη που συνδυάζει όλες τις ιδιότητες, κρατώντας στο ένα χέρι το λάπτοπ και στο άλλο το μωρό της. Οι εικόνες αυτές είναι γνώριμες σε όποιον έχει παρακολουθήσει μία διαφήμιση ή έχει ξεφυλλίσει ένα περιοδικό που αναφέρεται στις εργαζόμενες γυναίκες και την οικογένεια. Η ύπαρξή τους βλάπτει τα νεαρά κορίτσια και τις γυναίκες, διαιωνίζοντας τα παραδοσιακά στερεότυπα, όπως υποστηρίζει η Σέριλ Σάντμπεργκ, το υψηλόβαθμο στέλεχος του Facebook, που έχει μετατραπεί σε σύμβολο της ικανότητας των γυναικών να επιτύχουν σε ηγετικές θέσεις.

Για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, η μη κυβερνητική οργάνωση της Σάντμπεργκ, η LeanIn.org ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Getty Images, μία από τις μεγαλύτερες πηγές αποθηκευμένων φωτογραφιών, η οποία θα διαθέσει μία συλλογή από εικόνες γυναικών σε πιο ενδυναμωμένους ρόλους. «Οταν βλέπουμε φωτογραφίες ανδρών και γυναικών, συχνά αυτές ανταποκρίνονται στα στερεότυπα που προσπαθούμε να καταρρίψουμε και σίγουρα δεν μπορείς να γίνεις κάτι που δεν βλέπεις γύρω σου», σχολίασε η Σάντμπεργκ σε συνέντευξή της.

Η νέα συλλογή φωτογραφιών θα απεικονίζει γυναίκες σε ρόλο χειρουργού, ζωγράφου, στρατιώτη. Θα υπάρχουν εικόνες γυναικών που σηκώνουν βάρη και πατέρες που αλλάζουν πάνες μωρών. Οι εργαζόμενες σε γραφεία θα φορούν μοντέρνα ρούχα και θα κρατούν τάμπλετ και smartphones. Η συνεργασία με την Getty Images προκύπτει σε μία περίοδο που η συζήτηση σχετικά με τις γυναίκες και την εργασία βρίσκεται στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου και το μήνυμά της έχει την προοπτική να αγγίξει μεγάλο μέρος της κοινωνίας, μέσω των 2,4 εκατομμυρίων πελατών της εταιρείας που χρησιμοποιούν την «αποθήκη» των 150 εκατομμυρίων φωτογραφιών. «Ο πιο γρήγορος τρόπος να αλλάξεις τον τρόπο που σκέφτονται οι άνθρωποι σχετικά με κάποιο θέμα είναι να μεταβάλεις τα οπτικά μέσα που χρησιμοποιούνται για την απεικόνισή του», δήλωσε η Σίντι Γκάλοπ, επικεφαλής του αμερικανικού παραρτήματος της διαφημιστικής εταιρείας Μπαρτλ Μπογκλ Χέγκαρτι. «Οι εικόνες επηρεάζουν το ασυνείδητο και καθορίζουν το πώς θεωρούμε ότι πρέπει να είναι τα πράγματα», πρόσθεσε η ίδια.

Το εγχείρημα αυτό θα προσφέρει τη δυνατότητα στην οργάνωση του Lean In να απευθυνθεί σε ευρύτερο κοινό, ιδιαίτερα αφού η Σάντμπεργκ δέχθηκε επικριτικά σχόλια για τις συμβουλές της. Οι επικριτές της τόνισαν ότι αναφέρεται κυρίως στην αμερικανική πραγματικότητα και ότι ζητεί από τις ίδιες τις γυναίκες, ως άτομα, να σπάσουν τα στερεότυπα αντί να επικεντρωθεί στα προβλήματα που δημιουργούν οι χώροι εργασίας και οι αντιλήψεις της κοινωνίας. Οταν οι συνδρομητές της Getty θα αναζητούν σχετικούς όρους με τις γυναίκες και την εργασία, θα βλέπουν και τις εικόνες που έχουν επιλεγεί για τη συλλογή μαζί με εκείνες που εμφανίζονται συνήθως. Επίσης, θα έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν και την ίδια τη συλλογή του Lean In. «Οι εικόνες αποτελούν το επικοινωνιακό μέσο αυτής της γενιάς και ο τρόπος που οι άνθρωποι απεικονίζονται ασκεί μεγαλύτερη επιρροή στο πώς αντιλαμβανόμαστε τους άλλους περισσότερο από οτιδήποτε άλλο», σχολίασε ο Τζόναθαν Κλάιν, συνιδρυτής και γενικός διευθυντής της Getty Images.

Θέματα: Τελευταία Ενημέρωση