ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Έκθεση «Αέρινα Περάσματα» της Μαρίνας Γκενάντιεβα

Στην γκαλερί Art Seen η εικαστική μορφή μετατρέπεται σε ενεργητική εικόνα

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Η γκαλερί Art Seen στη Λευκωσία φιλοξενεί από τις 7 Ιουνίου την πρώτη ατομική έκθεση της Ελληνίδας καλλιτέχνιδας Μαρίνας Γκενάντιεβα, με τίτλο «Αέρινα Περάσματα». Την επιμέλεια της έκθεσης έχουν η Μαρία Στάθη και ο Τάκης Κουμπής. Η έκθεση θέτει το ερώτημα της διέλευσης των ορίων και, ιδίως, την κίνηση του περάσματος των αόρατων ορίων, όπως αυτών της Νεκρής Ζώνης, τα οποία δεν εξακριβώνονται ούτε στο έδαφος ούτε στους χάρτες, αλλά προσλαμβάνονται μέσω της ενόρασης και της θέασης. Η παρουσία των έργων αποβλέπει να μετατρέψει την εικαστική μορφή σε ενεργητική εικόνα και να θέσει το έργο εν κινήσει μέσω της διάδρασης με τον παρατηρητή. Συνεπώς, δεν πρόκειται για αναπαραστάσεις αλλά για έργα που καθίστανται ενεργήματα εικόνας, καθότι εμπεριέχουν οπτικώς τη μετατροπή τους σε τεχνουργήματα εν ενεργεία.

Ο Τάκης Κουμπής γράφει για τα έργα: «Η κουρτίνα χωρο-εικόνα υπό τον τίτλο «Αέρινα Περάσματα», 2022 (1.500.000 γυάλινες χάντρες περασμένες στο χέρι, κλωστή, σίδερο, 200 x 300 εκ.) δημιουργεί πολλαπλά ανοίγματα διέλευσης που εμφανίζονται και άλλοτε εξαφανίζονται, ανάλογα με την ερριμμένη αχτίδα φωτός και τη θέση του παρατηρητή στην τρισδιάστατη ανασύσταση του τοπίου της αρχέγονης Φύσης. Οι «Σοροί»-σύμβολα, 2021/22 (συνθετική οργάντζα και κλωστή, χειροποίητο κέντημα, ραφή στο χέρι και στη μηχανή) νεκρών λουλουδιών αποδίδουν το στάδιο της συλλογικής φθοράς και του θανάτου, παρέχοντας σωματικότητα στη ζώσα μορφή της εικόνας.

Οι νάρκες Μ15 και οι οβίδες Μ49Α2, 2023 (πηλός stoneware με σμάλτο) ως κεραμικά γλυπτά πλέον, μετατρέπονται σε εικόνες για να απωλέσουν την επικινδυνότητά τους και να αποδώσουν την πραγματική ουδετερότητα του μη-τόπου της Ουδέτερης Ζώνης.

Τα απευθείας φυσικά εντυπώματα σπάνιων και ενδημικών φυτών «Ναρκολούλουδα», 2021/2022 (Μολύβια ακουαρέλας σε χαρτί) σε σχέση με τις ουδετεροποιημένες «Ριπές» λουλουδιών –αιμοσταξίες πληγής εν είδει κοσμολογικού τόξου από «Παπαρούνες», 2022 (συνθετική οργάντζα, τούλι & κλωστή, χειροποίητο κέντημα και ραφή στο χέρι), τα οποία φύονται αφειδώς στη Νεκρή Ζώνη υπό την ονομασία Papaver Rhoeas– αποδίδει τη μοναδικότητα του αποτυπώματος σε μια συνένωση των εικόνων της φύσης και των έργων της οπτικής τέχνης.

Οι Κρατήρες-Αγγεία του Χρόνου, 2023 (εφυαλωμένο κεραμικό, καθρέφτης, σίδερο) ναρκοθετημένων εκρήξεων της Νεκρής Ζώνης τίθενται ως σημεία μιας συμβολικής ανάμειξης που υπαγορεύεται από την ετεροχρονία των κυπριακών αγγείων».

 

 

Πληροφορίες

Η έκθεση θα διαρκέσει από την Τετάρτη, 7 Ιουνίου έως την Παρασκευή, 30 Ιουνίου

Gκαλερί Art Seen, λεωφόρος Αρχ. Μακαρίου 66B, Λευκωσία.

 

Παράλληλες εκδηλώσεις

  • Την Παρασκευή 9 Ιουνίου: Γνωρίζοντας την καλλιτέχνιδα Μαρίνα Γκενάντιεβα & Ξενάγηση της έκθεσης στις 6:30 μ.μ.
  • Τη Δευτέρα 26 και την Τετάρτη 28 Ιουνίου: Γνωρίζοντας την καλλιτέχνιδα Μαρίνα Γκενάντιεβα μέσα από συζήτηση με τον κ. Τάκη Κουμπή & παρουσίαση έκδοσης του καταλόγου της έκθεσης στις 6:30 μ.μ.

Η έκδοση του καταλόγου θα πραγματοποιηθεί με την ευγενική χορηγία της Πρεσβείας της Ελλάδος στην Κύπρο.

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Στο Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή στα Πλατανίσκια θα παρουσιαστούν χαρακτικές εικονογραφήσεις μιας περιόδου 46 χρόνων, από το ...
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Το κοινό προσκαλείται να παρακολουθήσει τη δημιουργική διαδικασία του καλλιτέχνη από τις 28 Φεβρουαρίου, ενώ η μεγάλη τελετή ...
Kathimerini.com.cy
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
X