ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η Συλλογή του Σωτήρη Φέλιου θα παρουσιάζεται στην πλατφόρμα της Google Art

Οι πολιτιστικοί οργανισμοί έβλεπαν το Διαδίκτυο ως τον στραβοκάνη ανταγωνιστή που δεν θα τους έπιανε ποτέ στην κούρσα

Newsroom Κ, Αθήνα

ΤΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑ

«Αχ, αγαπητέ μου… Τα μουσεία υπάρχουν στον κόσμο εδώ και πάμπολλες δεκαετίες. Εχουν δει πολέμους και καταστροφές, δεν νομίζω ότι θα απειληθούν από το Διαδίκτυο», έλεγε το 2011 ο διευθυντής κάποιου σπουδαίου διεθνούς μουσείου στον ιδρυτή της Google Art Project, Amid Sood. Ο τελευταίος, με τη σειρά του, μετέφερε αυτή την υπερφίαλη δήλωση σε μια συνέντευξη που παραχώρησε σε βρετανική εφημερίδα εκείνη την περίοδο. Οχι για να τη λοιδορήσει, αλλά για να τονίσει ότι ακόμα και πριν από δέκα χρόνια, οι πολιτιστικοί οργανισμοί έβλεπαν το Διαδίκτυο ως τον στραβοκάνη ανταγωνιστή που δεν θα τους έπιανε ποτέ στην κούρσα.

«Istanbul», έργο του Μανώλη Μπιτσάκη, από τη συλλογή.

Σήμερα, η Google έχει γίνει το μεγαλύτερο μουσείο του κόσμου, με ψηφιακή τράπεζα δεδομένων που περιλαμβάνει τα αποκτήματα χιλιάδων μουσείων. Οπλο της, τα εργαλεία της τεχνολογίας, αφού μπορούν να προσφέρουν δωρεάν στον θεατή τόσο ευκρινή ανάλυση ενός πίνακα του Βερμέερ, που ακόμα και αν κολλούσε τη μύτη του στο έργο, δεν θα κατάφερνε να την αποκτήσει. Στην τεράστια πλατφόρμα η Ελλάδα εκπροσωπείται από διάφορους πολιτιστικούς οργανισμούς όπως την Εθνική Πινακοθήκη, το Μουσείο Μπενάκη, το Ιδρυμα Θεοχαράκη.

Μέχρι τις γιορτές θα προστεθεί ένα ακόμα σημαντικό corpus έργων σύγχρονης ελληνικής τέχνης. Πρόκειται για τη Συλλογή Φέλιου, που θα γίνει εταίρος της Google Art Project. «Αισθάνομαι μεγάλη υπερηφάνεια, όχι διότι πρόκειται για έργα που εγώ αγόρασα και ξεχώρισα, αλλά για το γεγονός ότι η πατρίδα μας έχει εκπληκτικούς καλλιτέχνες, που τους αξίζει να γίνουν πιο γνωστοί στο εξωτερικό», υπογραμμίζει ο δημιουργός του ιδρύματος «Αλλη Αρκαδία», Σωτήρης Φέλιος, στη στήλη.

«Οι καταρράκτες της Σαμοθράκης», της Μ. Φιλοπούλου.

Από τότε που άρχισε να συλλέγει, στα μέσα της δεκαετίας του ’80, μέχρι σήμερα, ο νομικός είχε αποφασίσει ότι τα έργα αυτά δεν θα έμεναν προς τέρψη του ιδίου ή της οικογένειας και των συνεργατών του (καθώς κάποια είναι τοποθετημένα και στο γραφείο του). Πρέπει να γίνουν κτήμα όλων όσοι ενδιαφέρονται για την τέχνη, εντός και εκτός Ελλάδας. Ποιο είναι, όμως, το συγκριτικό πλεονέκτημα που μπορεί να έχουν σήμερα οι Ελληνες δημιουργοί σε σύγκριση με χιλιάδες άλλους με τους οποίους θα κονταροχτυπηθούν για κλικ στην Google Art Project; «Δίχως τα μεγάλα μουσεία τέχνης, δίχως τους πανίσχυρους διεθνείς συλλέκτες που μπορεί να στηρίζουν την αγορά της τέχνης, όπως σε άλλα κράτη της Δύσης, δίχως την ευκολία διεθνούς καριέρας, οι Ελληνες καλλιτέχνες δημιουργούν για να δώσουν κάτι από την ψυχή τους. Να εκφράσουν την ανυπόκριτη, αδιαμεσολάβητη, αυθεντική ουσία της δημιουργίας, που δεν περιμένει αγοραστές αλλά κοινωνούς. Αυτό τους κάνει ξεχωριστούς και πιστεύουμε ότι θα φανεί στη διαδικτυακή παρουσίαση», υπογραμμίζει ο κ. Φέλιος.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση