ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Μόνο δέντρα για τον Ντέιβιντ Χόκνεϊ

Η έκθεση «Η άφιξη της άνοιξης» και θα φιλοξενηθεί στη Royal Academy του Λονδίνου από τις 23 Μαΐου έως τις 26 Σεπτεμβρίου

Kathimerini.gr

ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑ ΖΩΗ

Η σχέση του με την τεχνολογία δεν είναι καινούργια υπόθεση. Κράτησε το πρώτο του iPad περίπου δέκα χρόνια πριν και οι σχεδιαστικές δυνατότητες της συσκευής τον είχαν ενθουσιάσει τότε, αυτόν, έναν διάσημο και ολοκληρωμένο ζωγράφο. Τον Μάρτιο του 2020 είχε αναρτήσει στα social media και ένα ψηφιακό έργο με τίτλο «Θυμηθείτε, δεν μπορούν να ακυρώσουν την άνοιξη», που μέσα στον πρώιμο πανδημικό ζόφο είχε αγαπηθεί πολύ, ενώ λίγο αργότερα θα κυκλοφορούσε από την Taschen το λεύκωμα «My window», με 120 έργα του, επίσης ζωγραφισμένα σε οθόνη. Εύλογα θα υπέθετε κανείς ότι μια αντίστοιχη έκθεση θα ήταν το επόμενο βήμα του Ντέιβιντ Χόκνεϊ.

Eτσι κι έγινε. Ο τίτλος της είναι «Η άφιξη της άνοιξης» και θα φιλοξενηθεί στη Royal Academy του Λονδίνου από τις 23 Μαΐου έως τις 26 Σεπτεμβρίου. Δεν περιλαμβάνει πάντως κάτι το εντελώς αναμενόμενο, παρόλο που ο 83χρονος Βρετανός δημιούργησε τα έργα του εν μέσω πανδημίας βασισμένος στη φαινομενική ευκολία μιας νέας, βελτιωμένης εκδοχής της εφαρμογής Brushes της Apple, που σχεδίασε η ομάδα του με τη βοήθεια ενός προγραμματιστή. Οι πίνακες, τυπωμένοι πλέον σε μεγάλο μέγεθος, απεικονίζουν κλαδιά που ανθοφορούν, παρτέρια λουλουδιών, δεντρόσπιτα και λιμνούλες.

Το αποτέλεσμα είναι μια οπτική ωδή στη χαρά και στην αισιοδοξία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο Χόκνεϊ παρέδωσε μια τέχνη διακοσμητικού και παρηγορητικού χαρακτήρα, όσο αναγκαία και αν είναι σήμερα. Για του λόγου το αληθές, αρκεί μια ματιά στις γεμάτες ζωντάνια εικόνες που φιλοτέχνησε ένας ζωγράφος ο οποίος γεννήθηκε στο βιομηχανικό, γκρίζο Μπράντφορντ και εσχάτως αγάπησε τη φύση της Νορμανδίας, από όπου άντλησε (όπως και από τα έργα του Μονέ) την τελευταία έμπνευσή του. Μιλούσε γι’ αυτή τη φύση στον Guardian και ήταν σαν η περιγραφή της και μόνον να είχε μια ισχύ καταπραϋντική: «Είναι πολύ, πολύ όμορφο αυτό το σημείο του κόσμου», έλεγε. «Είναι απίστευτα πράσινο. Oπου και να κοιτάξουμε, είναι πράσινο. Οι ορίζοντες είναι γεμάτοι δέντρα: τα μόνα κτίρια που βλέπουμε από το σπίτι είναι το στούντιό μου και ο αχυρώνας. Ειδάλλως, μόνο δέντρα».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση