ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Οι κάθετοι ορίζοντες της Μαρίας Παπαχαραλάμπους

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου αποκαλύπτει έργα της συλλογής μέσα από τη δράση Reveal The Collection

Newsroom K

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου αποκαλύπτει έργα της συλλογής του και ανοίγει διάλογο με ανθρώπους που παράγουν τέχνη, που την αγαπούν ή την μελετούν, μέσα από τη δράση Reveal The Collections: Ένα έργο μια ιστορία. Οι Συλλογές δεν φτιάχτηκαν και δεν υπάρχουν για να είναι κρυμμένες. Ανήκουν στον κόσμο της Κύπρου από τον οποίο και για τον οποίο μαζεύτηκαν. Θέλοντας να τιμήσει τους ανθρώπους της σύγχρονης κυπριακή τέχνης, οι οποίοι φροντίζουν για την ψυχή και καλλιεργούν την αισθητική και την σκέψη, το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου αποκαλύπτει έργα της συλλογής του και ανοίγει διάλογο με ανθρώπους που παράγουν τέχνη, που αγαπούν την τέχνη ή την μελετούν.

Η δράση #revealthecollections του Πολιτιστικού Ιδρύματος της Τράπεζας Κύπρου έχει ως στόχο την προβολή και συζήτηση έργων τέχνης της Συλλογής Σύγχρονης Κυπριακής Τέχνης του Ιδρύματος και άλλων ιδιωτικών συλλογών μέσω μια διαδικτυακής δράσης και εντάσσεται στο πρόγραμμα του Ιδρύματος «Πολιτισμός σημαίνει Αλληλεγγύη». Εμπίπτει στην πάγια πολιτική του Ιδρύματος για ενθάρρυνση, αναγνώριση και προβολή της εικαστικής δημιουργίας αλλά και των άλλων τεχνών ευρύτερα. Καταδεικνύει της τη συνεχή στήριξη του Πολιτιστικού Ιδρύματος για βελτίωση των καλλιτεχνικών υποδομών και συμβάλλει παράλληλα της προσπάθειες για κατοχύρωση των δικαιωμάτων του καλλιτέχνη.

Η Συλλογή Σύγχρονης Κυπριακής Τέχνης ξεκίνησε παράλληλα με τη δημιουργία του Πολιτιστικού Ιδρύματος το 1984 και απαριθμεί σήμερα πάνω από 850 έργα. Απώτερος στόχος είναι ο σταδιακός σχηματισμός μιας αντιπροσωπευτικής ομάδας έργων που θα σκιαγραφεί την εξέλιξη της εικαστικής δημιουργίας στην Κύπρο.

Τη δράση επιμελείται η θεωρητικός τέχνης δρ Μόνικα Ασημένου.

 

«Ορίζοντες: Καθέτως»

Για το έργο της Μαρίας Παπαχαραλάμπους, «Ορίζοντες: Καθέτως», (2001), γράφει ο Θωμάς Διάφας, καλλιτέχνης της performance και συγγραφέας: «Λένε πως στον βορρά, μετά την ερωτική πράξη, πίνουνε καθαρό δροσερό νερό, να μην έρθουν οι νεράιδες να σε πάρουν. αυτό το ήξεραν από παλιά και οι του νότου, όταν τους εμφανίστηκε η αγελάδα με το κεφάλι τουλίπας, βεντάλιας ή κάτι παρόμοιο, και όσους δεν είχαν δροσιστεί, τους έπαιρνε μαζί της και τους πήγαινε στην έρημο. τους έκανε γρασίδι. από τότε ξεκίνησε η έρημος να μην είναι έρημος και το χώμα να είναι πιο καφέ.
Ένας μύθος λέει πως τα μάγια λύνονται μόνο αν σε αγαπήσουν μπλε μάτια, έτσι - σκέφτομαι- ο αντώνιος και η κλεοπάτρα θα είχαν αποφύγει το μεγάλο κακό που τους βρήκε. μα λένε άλλες μάγισσες, αυτές που τρώνε το πιο καφέ χώμα και πλέκουν περούκες από την ουρά της ιερής αγελάδας, άμα είναι να σε βρει θα σε βρει. έρωτας είναι αυτός, γέρος και αλήτης, ξέρει να τρυπώνει. Είχε δίκιο λοιπόν, η τρελή που φώναζε "άσε τον καημό να μπει"».

 

Πολιτιστικό Ίδρυμα Τράπεζας Κύπρου, Φανερωμένης 86-90, Λευκωσία. Για πληροφορίες: 22 128157, www.boccf.org

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Kerry James Marshall, άτιτλο (αστυνομικός), «Untitled (policeman)», 2015

Οταν η τέχνη αναφλέγεται

«Θλίψη και αδικία: Τέχνη και πένθος στην Αμερική», μεγάλη έκθεση στη σκιά της δίκης για τον φόνο του Τζορτζ Φλόιντ
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ