ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Σουρεαλιστική συνάντηση στις Βρυξέλλες

Η έκθεση «Dali & Magritte: Deux icônes du surréalisme en dialogue» διοργανώθηκε με την ευκαιρία του εορτασμού των 10 χρόνων από την ίδρυση του Μουσείου Μαγκρί

Kathimerini.gr

ΤΗΣ ΜΑΡΩΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ

Τα τελευταία χρόνια όλο και συχνότερα τα μεγάλα μουσεία στον κόσμο δημιουργούν εκθέσεις που μοιάζουν με εικαστικούς διαλόγους, δίνοντας την ευκαιρία στους επισκέπτες να γνωρίσουν σε βάθος το έργο σπουδαίων καλλιτεχνών, τις επιρροές και τον αντίκτυπο στους συγχρόνους τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, μία πολύ ενδιαφέρουσα καλλιτεχνική «συνάντηση» πραγματοποιείται στο Βασιλικό Μουσείο Καλών Τεχνών του Βελγίου (Musées royaux des Beaux-Arts de Belgique). Η έκθεση «Dali & Magritte: Deux icônes du surréalisme en dialogue» (Δύο σύμβολα του σουρεαλισμού σε διάλογο) διοργανώθηκε με την ευκαιρία του εορτασμού των 10 χρόνων από την ίδρυση του Μουσείου Μαγκρίτ στις Βρυξέλλες, και αναδεικνύει τους προσωπικούς, φιλοσοφικούς και αισθητικούς δεσμούς που συνδέουν τους δύο καλλιτέχνες μέσα από τα περίπου 100 ζωγραφικά έργα, γλυπτά, φωτογραφίες, φιλμ και αρχειακό υλικό.

Οι δύο μεγάλοι ζωγράφοι του σουρεαλισμού, πριν ακόμη γίνουν μύθοι, συναντήθηκαν στο Παρίσι. Ηταν άνοιξη του 1929. Ο καθένας είχε ήδη διαγράψει τη δική του πορεία στην τέχνη, και διαμορφώσει την καλλιτεχνική φυσιογνωμία του. Στον περίγυρό τους βρίσκονταν τα μεγαλύτερα ονόματα της καλλιτεχνικής αβάν γκαρντ της εποχής. Τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου ο Μαγκρίτ έφτασε στο Καντακές, για να μείνει στο σπίτι του Νταλί έπειτα από πρόσκληση του τελευταίου. Εκείνο το καλοκαίρι θα μπορούσαμε να το ονομάσουμε «το καλοκαίρι του σουρεαλισμού». Από το σπίτι του Ισπανού ζωγράφου πέρασαν ακόμη ο Πολ Ελυάρ, ο Χουάν Μιρό, ο Λουίς Μπουνιουέλ. Εκτός από τα βιογραφικά ανέκδοτα –ήταν τότε που η Γκαλά εγκατέλειψε τον Ελυάρ για χάρη του Νταλί– εκείνο το καλοκαίρι υπήρξε καθοριστικό για όλους. Αυτή η ιδιοφυής παρέα είχε κάνει σκοπό της να ανατρέψει την πραγματικότητα και να αμφισβητήσει κάθε βεβαιότητα για το τι είναι τέχνη, αλλά και ζωή.

Οι δύο δημιουργοί, με τόσο διαφορετικό έργο και ιδιοσυγκρασία –ο ένας Καταλανός, ο άλλος Βέλγος– έζησαν λοιπόν μία περίοδο εκλεκτικής συγγένειας, που είναι φανερή στη δουλειά τους. Οι κοινές τους αναφορές και οι αλληλεπιδράσεις προσδιορίζουν ουσιαστικά τον ρόλο που έπαιξε ο σουρεαλισμός στη διάρκεια του Μεσοπολέμου. Τελικώς υπερίσχυσαν οι διαφορές τους και οι δρόμοι τους χώρισαν, αλλά η έκθεση αποδεικνύει ότι, στο μεταξύ, κατάφεραν να επηρεάσουν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο.

Διάρκεια έκθεσης έως 9/2/20.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Στο Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή στα Πλατανίσκια θα παρουσιαστούν χαρακτικές εικονογραφήσεις μιας περιόδου 46 χρόνων, από το ...
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Το κοινό προσκαλείται να παρακολουθήσει τη δημιουργική διαδικασία του καλλιτέχνη από τις 28 Φεβρουαρίου, ενώ η μεγάλη τελετή ...
Kathimerini.com.cy
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
X