ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η μάχη για την «ψυχή» του σινεμά

Στην πλατφόρμα HBO Max στέλνει 17 νέες ταινίες της η Warner Bros

Newsroom Κ, Αθήνα

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ 

Οχι απλό ταρακούνημα αλλά ολόκληρη σεισμική ακολουθία έχει προκληθεί την τελευταία εβδομάδα στην αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία, μετά την εντελώς αναπάντεχη και πρωτοφανή απόφαση της Warner Bros να στείλει ολόκληρο τον κατάλογο των 17 ταινιών της για το 2021 κατευθείαν στην πλατφόρμα του HBO Max, ταυτόχρονα με την έξοδό τους στις αίθουσες. Η φράση «εντελώς αναπάντεχη», βέβαια, ίσως είναι κάπως υπερβολική, αφού οι ειδήσεις και οι τάσεις που άρχισαν να διαμορφώνονται στο χολιγουντιανό παρασκήνιο, έπειτα από τους πρώτους μήνες της πανδημίας, μάλλον προς τα εκεί παρέπεμπαν· η αλήθεια ωστόσο είναι πως σχεδόν κανείς δεν περίμενε μια τόσο δραστική και για πολλούς ανεξήγητη απόφαση.

Σίγουρα τέτοια είναι για τον Κρίστοφερ Νόλαν, επί χρόνια εκλεκτό τέκνο της κινηματογραφικής οικογένειας της Warner (εκεί έχει δημιουργήσει τις περισσότερες επιτυχίες του), ο οποίος με συνεχόμενες δηλώσεις και συνεντεύξεις του καταδικάζει την κίνηση, μιλώντας για έλλειψη σεβασμού στους συντελεστές των ταινιών αλλά και για οικονομικά αυτοκτονικό σχεδιασμό. Το τελευταίο επιχείρημα βασίζεται στο γεγονός πως η Warner θα προσφέρει τα 17 φιλμ, μεταξύ των οποίων και πανάκριβες παραγωγές όπως τα «Matrix 4» και «Dune», πρακτικά δωρεάν στους συνδρομητές της διαδικτυακής πλατφόρμας, ελπίζοντας φυσικά να αυξήσει έτσι σημαντικά τον αριθμό τους. Ακόμη και αν αυτό σημαίνει πως τα συγκεκριμένα θα καταγράψουν πελώριες ζημίες.

Η Σίλικον Βάλεϊ

Είναι όμως όντως έτσι; Στη Γουόλ Στριτ, η μετοχή της ΑΤ&Τ (η WB είναι θυγατρική της) κατέγραψε σημαντική άνοδο μετά τις ανακοινώσεις, με τα στελέχη της αγοράς να τις καλωσορίζουν, ενώ παρόμοια ήταν και η αντίδραση της Σίλικον Βάλεϊ, εκεί όπου χτυπάει η καρδιά του αμερικανικού streaming. Οι διαδικτυακές πλατφόρμες που έχουν την έδρα τους εκεί (Netflix, Amazon Prime, Apple TV) έχουν εισβάλει τα τελευταία χρόνια στον κόσμο του σινεμά και της τηλεόρασης, διεκδικώντας και παίρνοντας τόσο χρήμα όσο και έμψυχο δυναμικό – παραγωγούς, σκηνοθέτες, σεναριογράφους, ηθοποιούς κ.ο.κ.

Από την άλλη, είναι αδύνατο να μην αναγνωριστεί το μεγάλο ρίσκο μιας κίνησης που έχει εξαγριώσει τους πάντες: η εταιρεία παραγωγής Legendary, η οποία έχει χρηματοδοτήσει σε μεγάλο βαθμό τα «Dune» και «Godzilla vs Kong», απειλεί ήδη με νομικές προσβολές, ενώ οι τρεις μεγαλύτερες αλυσίδες πολυκινηματογράφων στην Αμερική (AMC, Cineworld, Cinemark) δεν είναι επίσης καθόλου ευχαριστημένες. Οι τελευταίες ελέγχουν επίσης τεράστιο αριθμό αιθουσών στην Ευρώπη και στη Λατινική Αμερική, αγορές δηλαδή όπου το HBO Max δεν είναι διαθέσιμο, συνεπώς η Warner θα θελήσει να πουλήσει τις ταινίες της με τον παραδοσιακό τρόπο.
Επειτα υπάρχουν και τα περίφημα μπόνους των ηθοποιών. Ως γνωστόν, οι μεγάλοι χολιγουντιανοί σταρ πολύ συχνά προβλέπεται να πάρουν έξτρα αμοιβές (πολλά εκατομμύρια) όταν οι ταινίες ξεπερνούν ένα ορισμένο φράγμα στο box office, κάτι τέτοιο ωστόσο είναι απίθανο να γίνει υπό αυτές τις συνθήκες. Οπότε μάλλον έρχονται νέες… καταγγελίες. Το βασικότερο πάντως που μοιάζει να διακυβεύεται εδώ είναι η «ψυχή» του mainstream κινηματογράφου. Θα χρειαστεί αυτός να μετασχηματιστεί δραστικά, προκειμένου να επιβιώσει, ή τα αντανακλαστικά του είναι αρκετά ισχυρά ώστε να του χαρίσουν έναν ακόμη γύρο;

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση