ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 12:12
 

Η παράσταση «Γαρυφαλλιά» μιλάει για την κάθε γυναίκα γύρω μας

Σάββατο, 26 Οκτωβρίου, Κυριακή, 27 Οκτωβρίου, Δευτέρα 28 Οκτωβρίου, Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, Τετάρτη, 6 Νοεμβρίου, Λευκωσία

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

Η Μικαέλλα Κάσινου, μια νέα ηθοποιός, υποδύεται τη Γαρυφαλλιά, στο έργο που έγραψε και σκηνοθετεί ο Στέλιος Θεοχάρους. Η παράσταση «Γαρυφαλλιά» πραγματοποιεί δεύτερο κύκλο παραστάσεων.

Το έργο αφορά τη Γαρυφαλλιά, μια γυναίκα που περνάει πολλές ώρες της ημέρας στο εργαστήρι – ατελιέ του θεάτρου όπου εργάζεται, ράβοντας και επιδιορθώνοντας κουστούμια. Για μοναδική της συντροφιά έχει τα δημιουργήματά της. Στο πρόσωπο της γυναίκας αυτής ο θεατής, όπως μού λέει η Μικαέλλα, βλέπει τη δύναμη που κρύβει η κάθε γυναίκα, όταν έρχεται αντιμέτωπη με τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα της κοινωνίας που ζει. Είναι άραγε αντισυμβατική και παράτολμη η Γαρυφαλλιά; Μπορεί από μόνη της, με αρχηγείο της το μικρό της χώρο στο θέατρο να ηγηθεί της επανάστασης της μοναξιάς; Δεν θέλησε να μου πει πολλά η Μικαέλλα, ούτε και ο Στέλιος Θεοχάρους, κατάλαβα ότι δεν ήθελαν να ρωτήσω περισσότερα για τον χαρακτήρα του έργου, αλλά να τη συναντήσω και να πιάσω την αύρα της, τα θέλω της, τις ανάγκες της, μέσα από τα ίδια της τα λόγια.

–Μικαέλλα, πώς θα περιέγραφες τη Γαρυφαλλιά;

–Η Γαρυφαλλιά είναι μια γυναίκα του σήμερα, που παλεύει γι’ αυτά που θέλει, γι’ αυτά που πιστεύει για τα όνειρά της, για όσα έχασε και για όσα έχει κερδίσει. Η Γαρυφαλλιά είναι η δύναμη που κρύβει η κάθε γυναίκα, όταν έρχεται αντιμέτωπη με τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα της όποιας κοινωνίας που θέτει φραγμούς στο πώς θα σκέφτεται, πώς θα ζει, πώς θα δημιουργεί. Η Γαρυφαλλιά αγαπά πολύ και βαθιά όποιο και να είναι το κόστος.

–Τι κάνει την ιστορία της Γαρυφαλλιάς να διαφέρει και πρέπει να ειπωθεί;

–Η ιστορία της Γαρυφαλλιάς πρέπει να ειπωθεί, όχι γιατί διαφέρει αλλά γιατί είναι πέρα για πέρα επίκαιρη και γι’ αυτό τον λόγο αξίζει να ακουστεί, για να μας αφυπνίσει. Για να μας δείξει ότι η επιμονή και η υπομονή στο τέλος ανταμείβονται.

–Δημιουργεί κόσμους για να ξεφύγει από τον δικό της, ζει στο ατελιέ της αντί στην κοινωνία; 

–Για τη Γαρυφαλλιά το ατελιέ της είναι ένας τρόπος διαφυγής. Οι συγκυρίες της ζωής την ανάγκασαν να εργάζεται τόσες πολλές ώρες και γι’ αυτό προσπαθεί μέσω αυτού να ξεφεύγει. Μοιράζεται με τα υφάσματα και τις κλωστές τον πόνο και τις σκέψεις της

–Πώς προσδιορίζεις την επανάσταση της μοναξιάς;

–Για να έρθει η προσωπική αλλαγή που οδηγεί στην ευτυχία, πρέπει πρώτα εμείς οι ίδιοι να βρούμε τη δύναμη μέσα μας για να αλλάξουμε τον ίδιο μας τον εαυτό και μετά τις καταστάσεις.

–Είναι ο βασικός χαρακτήρας ο ίδιος στην Κύπρο, στην Ελλάδα, στην Ευρώπη;

–Όπου και να βρίσκεσαι στον κόσμο, παντού μπορεί να συναντήσεις μια Γαρυφαλλιά.

–Για ποιον δουλεύουμε τελικά;

–Δουλεύουμε πρώτα για εμάς και μετά για οποιονδήποτε άλλο.

–Θέλω και πρέπει, μπορούν να παντρευτούν;

–Τα θέλω και τα πρέπει μπορεί πολλές φορές να έρχονται σε σύγκρουση στη ζωή μας, αλλά πιστεύω ότι στο τέλος τα θέλω δεν υπάρχουν χωρίς τα πρέπει και αντιθέτως.

–Πώς αντιδράει η Γαρυφαλλιά ακριβώς;

–Ελάτε στην παράσταση και θα ανακαλύψετε!

Ανθρωπιά και ενσυναίσθηση

Ο Στέλιος Θεοχάρους, που υπογράφει το κείμενο και έχει τη σκηνοθετική επιμέλεια της παράστασης, σημειώνει ότι η Γαρυφαλλιά είναι η γυναίκα της διπλανής πόρτας, είναι η μητέρα μας, η σύζυγός μας, η γειτόνισσα. Πάντα υπάρχει μια Γαρυφαλλιά την οποία θα πρέπει να ακούσουμε μού τονίζει ο Στέλιος, και απ’ ό,τι καταλαβαίνω από τη συνομιλία μας η ιστορία της Γαρυφαλλιάς είναι σχετικά απλή, αλλά όχι για να την πάρεις ελαφρά τη καρδία, διότι μπορεί στα απλά πράγματα καμιά φορά να κρύβονται πράγματα πολλά και όπως αναφέρεται στο δελτίο Τύπου της παράστασης: Κάποιες ιστορίες πρέπει να τις λέμε ακριβώς όπως είναι. Κάποιες ιστορίες απλά πρέπει να τις λέμε. «Μη σκεφτείς μόνο ότι θα πρέπει να τη λυπηθείς, επειδή είναι μόνη της σε ένα ατελιέ», μου είπε ο Στέλιος, «αλλά να την αισθανθείς, να δεις πώς μπορείς να σταθείς δίπλα της ως άνθρωπος» και καταλάβαινα, όσο άκουγα τον Στέλιο να μου μιλάει, ότι η ανθρωπιά και η ενσυναίσθηση έχουν βασικό λόγο ύπαρξης στο έργο.

Πληροφορίες:

Παραστάσεις: Σάββατο, 26 Οκτωβρίου, Κυριακή, 27 Οκτωβρίου, Δευτέρα 28 Οκτωβρίου, Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, Τετάρτη, 6 Νοεμβρίου, Λευκωσία

Flea Theatre, Παύλου Κορομία 2 Καϊμακλί, Λευκωσία, ώρα 8:30 μ.μ. Κρατήσεις: 99798948.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση

X