ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

PLAY #5 – PLAY again!: Εργαστήριο δημιουργικής γραφής

Από τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου και το Κυπριακό Κέντρο Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου και το Κυπριακό Κέντρο Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, μεριμνώντας για την ανάπτυξη της εγχώριας δραματουργίας και την καλλιέργεια όσων επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, ανακοινώνουν την από κοινού διοργάνωση του υβριδικού εργαστηρίου δημιουργικής γραφής «Ένα βότσαλο στη λίμνη», με εισηγητές τον σκηνοθέτη Τάκη Τζαμαργιά και τη θεατρολόγο Ειρήνη Μουντράκη.

Το εργαστήριο, το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο του Προγράμματος PLAY #5 – PLAY again! και απευθύνεται σε άτομα που ασχολούνται ήδη ή ενδιαφέρονται να εξοικειωθούν με τη θεατρική γραφή, θα πραγματοποιηθεί σε τέσσερα μέρη, ως εξής:

• Διαδικτυακή συνάντηση (28 & 29 Μαΐου 2022)

Μέρος Α’: Σάββατο, 28 Μαΐου │ 11:00-14:00
Μέρος Β’: Κυριακή, 29 Μαΐου │ 11:00-14:00

• Διά ζώσης συνάντηση (18 & 19 Ιουνίου 2022)

Θέατρο ΘΟΚ • Κεντρική Σκηνή, Αίθουσα Εύης Γαβριηλίδης
Μέρος Γ’: Σάββατο, 18 Ιουνίου │ 10:30-17:00
Μέρος Δ’: Κυριακή, 19 Ιουνίου │ 10:30-17:00

Απαραίτητη προϋπόθεση για συμμετοχή αποτελεί η παρακολούθηση και των τεσσάρων μερών του εργαστηρίου.

Πληροφορίες:
(1) Περιορισμένος αριθμός θέσεων.
(2) Απαραίτητη η δήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής στο εργαστήριο έως τις 20 Μαΐου 2022, στην
ηλεκτρονική διεύθυνση info@ccoiti.org.cy, με την υποβολή σύντομου βιογραφικού σημειώματος.
(3) Οι συμμετέχοντες που θα επιλεγούν, θα λάβουν ενημέρωση έως τις 24 Μαΐου 2022.
(4) Η συμμετοχή στο εργαστήριο είναι ΔΩΡΕΑΝ.
(5) Για πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται είτε ηλεκτρονικά στο
info@ccoiti.org.cy, είτε τηλεφωνικά στο 22674920 (Δευτέρα – Παρασκευή, 9:00 – 17:00).

Περιγραφή σεμιναρίου
Το δραματικό κείμενο διαθέτει θεατρικότητα η οποία ενυπάρχει σε αυτό, αλλά απαιτεί τη διαμεσολάβηση του σκηνοθέτη και της δημιουργικής του ομάδας, μετατρέποντας το γραπτό κείμενο σε εικόνα.
• Το δραματικό κείμενο έχει συνδηλωτικό χαρακτήρα, δηλαδή δηλώνει κάτι παράλληλα με τη σκηνική εικόνα.
• Για να αναπαρασταθεί σκηνικά, δηλαδή να συντεθεί η θεατρικότητα, απαιτούνται εξωτερικά και εσωτερικά στοιχεία.

Το εργαστήριο επικεντρώνεται στους κώδικες του δράματος και του θεάτρου ως προϋπόθεση για την παραγωγή δραματικού λόγου. Με βάση μορφολογικά, δομικά, υφολογικά χαρακτηριστικά, οι συμμετέχοντες θα δοκιμαστούν σε μικρά κείμενα προκειμένου να οδηγηθούν σε πιο ολοκληρωμένες συνθέσεις.

Ταυτόχρονα, μια σειρά βασικών ερωτήσεων θα τεθεί στο εργαστήριο:
- Τι είναι έμπνευση και πώς αυτή γίνεται τέχνη;
- Τι μπορεί να μας εμπνεύσει γύρω μας; Τι μπορεί να είναι μια ιδέα εκκίνησης;
- Τι διαφορά έχει το θεατρικό κείμενο από τα άλλα;
- Ποια είναι η δομή του;
- Πώς οδηγούμαστε από τη μία σκηνή στην επόμενη;
- Ποιες είναι οι συμβάσεις του;
- Πώς το παρόν γίνεται διαχρονικό;
- Γιατί χρειάζεται η σύγκρουση;

Μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις οι συμμετέχοντες θα πειραματιστούν και θα αναπτύξουν αντίστοιχες δεξιότητες.

Βιογραφικά εισηγητών

Ο Τάκης Τζαμαργιάς γεννήθηκε στον Πειραιά. Είναι απόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Πειραϊκού Συνδέσμου και πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΕΚΠΑ. Κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ιδίου τμήματος με ειδίκευση στο «Θέατρο στην εκπαίδευση». Υποψήφιος διδάκτορας του Παν/μίου Αθηνών. Από το 2003 διδάσκει ως ΕΕΠ (Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό) στο ΠΤΔΕ και στο Τμήμα Επιστημών Αγωγής του ΕΚΠΑ. Δίδαξε Υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου, του Εμπρός και του Γιώργου Αρμένη και σε ποικίλα εργαστήρια δήμων και κοινοτήτων. Για 15 χρόνια υπήρξε υπεύθυνος σκηνοθέτης της Θεατρικής Σκηνής του Δήμου Κερατσινίου και ιδρυτής της Εταιρείας Θεάτρου Δυτικά της Πόλης, συνεργαζόμενος με κρατικά θέατρα (Εθνικό Θέατρο, ΘΟΚ, ΚΘΒΕ) και ελεύθερους θιάσους στην Ελλάδα και στην Κύπρο, με συμμετοχή στο Φεστιβάλ Αθηνών κ.ά. Το διάστημα 2013-2015 ήταν ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Επίσης, έχει λάβει μέρος σε συνέδρια και ημερίδες σχεδόν αποκλειστικά για το θέατρο στο σχολείο και έχει γράψει άρθρα γι’ αυτό.

Συμμετείχε στη συγγραφική ομάδα για το βιβλίο Στοιχεία Θεατρολογίας της Α΄Λυκείου (Αθήνα, ΟΕΔΒ, 1998), ενώ έχει εκδώσει τα ακόλουθα βιβλία: Πολιτιστικές Εκδηλώσεις στο Σχολείο: Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Αθήνα, Ατραπός, 2004) και Στη Χώρα του Τοτώρα (Αθήνα, Πατάκης, 2010). Διετέλεσε πρόεδρος της Επιτροπής του ΥΠΠΟ για τα Βραβεία Θεάτρου για ανήλικους θεατές και μέλος Επιτροπής Κρατικών Επιχορηγήσεων. Ανάμεσα στις σκηνοθεσίες του συγκαταλέγονται οι εξής: Ο καλός άνθρωπος του Σε-Τσουάν (Μπρεχτ, Από Μηχανής, 1999), Εις το ρεύμα της ζωής τους (δραματοποιημένη μεταφορά διηγημάτων του Σωτήρη Δημητρίου, Από Μηχανής, 2002), Πήγαινε-Έλα και Τι Πού (Μονόπρακτα Μπέκετ, Σφενδόνη, 2003), Kαλιφόρνια Ντρίμιν (Βασίλης Κατσικονούρης, Εθνικό Θέατρο, 2004), Black Eyed (Μπέτυ Σάμιε, 2007), Η Πάχνη (Αντ. & Κων. Κούφαλης, Πορεία, Φεστιβάλ Φιλίππων, 2009), Ιδού Εγώ: Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι – Το Σύννεφο με Παντελόνια (δραματ. σύνθεση Ηλία Πολλάτου, Τάκη Τζαμαργιά, Επί Κολωνώ, 2010), Καυτός Πάγος (Μπράιαν Λέιβερι, ΘΟΚ, 2008), Φτωχοί και Άγιοι (Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, ΕΘΑΛ, 2008), 2η Ευκαιρία (Γιώργος Ηλιόπουλος, ΚΘΒΕ, 2009), Ο… του μέλλοντος Γιώργος Χειμωνάς (Σύνθεση κειμένων από: Ο γιατρός Ινεότης κ.ά., Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, 2010), Παραμύθι χωρίς όνομα (Πηνελόπη Δέλτα, Εθνικό Θέατρο, 2010-2011), Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου (Άλκη Ζέη, Εθνικό Θέατρο, 2011-2013), Αντιγόνη (Σοφοκλής, μτφρ. Νίκος Παναγιωτόπουλος, 2010-2012.), Η μικρή μας πόλη (Θόρντον Γουάιλντερ, Ακροπόλ, 2012), Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα (Χάντον-Στήβενς, Αγγέλων Βήμα, 2013), Το τρίτο στεφάνι (Κώστας Ταχτσής, ΘΟΚ, 2014-2015, Βραβείο Σκηνοθεσίας στα Βραβεία Θεάτρου Κύπρου), Συγγνώμη (Μάρτα Μπουτσάκα, Σταθμός, 2015), Ριχάρδος ο Γ΄ (Σαίξπηρ, μτφρ. Κ. Καρθαίος, 2016), Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου (Άλκη Ζέη, ΘΟΚ, 2016), Η τάξη μας (Ταντέους Σλομποτζιάνεκ, Εθνικό Θέατρο, 2017), Μίζερι (Στήβεν Κινγκ, Ιλίσια-Βολανάκης, 2018), Τα ορφανά (Ντένις Κέλλυ, ΚΘΒΕ, 2018), Αιολική Γη (Ηλίας Βενέζης, Εθνικό Θέατρο, 2021).

Η Ειρήνη Μουντράκη είναι απόφοιτος, κάτοχος μεταπτυχιακού και αριστούχος διδάκτωρ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπούδασε επίσης Ιταλική Τέχνη και Γλώσσα στο Πανεπιστήμιο του Μιλάνου ως υπότροφος. Είναι υπεύθυνη Δραματολογίου, Βιβλιοθήκης, Αρχείου και Διεθνών Σχέσεων στο Εθνικό Θέατρο. Εμπνεύστρια, δημιουργός και υπεύθυνη του Greek Play Project (GPP), της δίγλωσσης διαδικτυακής πλατφόρμας για τη μελέτη, ενίσχυση και προώθηση του σύγχρονου ελληνικού έργου (greek-theatre.gr), με την οποία, μεταξύ άλλων, οργανώνει ετησίως και το Greek Play Project New York. Διδάσκει στα Μεταπτυχιακά Προγράμματα των Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Πελοποννήσου, καθώς και στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου. Είναι πρόεδρος της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Επιχορηγήσεων Ελεύθερου Θεάτρου του Υπουργείου Πολιτισμού (2017-2021) και αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών.

Κείμενα, μελέτες και κριτικές της έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά, εφημερίδες και συλλογικούς τόμους, και έχει συμμετάσχει με ομιλίες της σε πολυάριθμα συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Από τις εκδόσεις Αιγόκερως κυκλοφορούν τα βιβλία της Carlo Goldoni: Η ζωή, το έργο του και η πρόσληψή του στην Ελλάδα (2019) και Εντός, Εκτός και Επί τα Αυτά (2020), ενώ από τις εκδόσεις του Εθνικού Θεάτρου η μετάφραση του έργου του Κάρλο Γκολντόνι Το καινούργιο σπίτι (2019).

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση

X