ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Αμερικανική βοήθεια για στήριξη της πύλης εμβολιασμού

Οι διορθωτικές κινήσεις του υφυπουργείου για να τερματιστεί το φαινόμενο κατάρρευσης της πλατφόρμας

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

Με την εμβολιαστική πύλη να συνεχίζει να παρουσιάζει προβλήματα, το υφυπουργείο Έρευνας και Καινοτομίας μετά το σάλο που προκλήθηκε κατάφερε να αντιμετωπίσει τις καταρρεύσεις της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Μετά το τελευταίο Black Out και υπό την ασφυκτική πίεση της λαϊκής δυσαρέσκειας, το υφυπουργείο κινήθηκε προς αναζήτηση άμεσων λύσεων που ουσιαστικά θα αντιμετώπιζαν τα προβλήματα που προκαλούνταν από τον μεγάλο αριθμό επισκεψιμότητας, όταν η πύλη άνοιγε για διευθέτηση νέων ραντεβού. Οι αδυναμίες που αντιμετώπιζε η ηλεκτρονική πλατφόρμα φαίνεται να έχουν αντιμετωπισθεί επιτυχώς με την βοήθεια μιας τρίτης εταιρείας από την άλλη άκρη του Ατλαντικού. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», με παρέμβαση του υφυπουργού Κυριάκου Κόκκινου κλήθηκε αμερικάνικη εταιρεία με ειδίκευση στην αντιμετώπιση καταρρεύσεων ηλεκτρονικών σελίδων από υπερβολική επισκεψιμότητα. Η εταιρεία που προσεγγίσθηκε είναι η Queue-it η οποία όπως φαίνεται στην ιστοσελίδα της, έχει ως αντικείμενο την αντιμετώπιση παρόμοιων προβλημάτων όπως αυτά της εμβολιαστικής πύλης. Με βάση τα όσα παρουσιάζονται στον ιστοχώρο της εταιρείας, δίνεται μια απάντηση για τα προβλήματα καθυστέρησης που αντιμετωπίζουν όσοι επισκέπτονται την εμβολιαστική πύλη για να διευθετήσουν ραντεβού.

«Επίθεση» χρηστών

Με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά και δυνατότητες, η εμβολιαστική πύλη στήθηκε προκειμένου να είναι σε θέση να διεκπεραιώσει ημερησίως 50 χιλιάδες ραντεβού. Αυτό για το οποίο δεν υπήρξε πρόβλεψη και που στην ουσία εμφανίζεται να προκάλεσε τα προβλήματα ήταν η συμπεριφορά των χρηστών, οι οποίοι στην ουσία «πολιορκούσαν» την εμβολιαστική πύλη με το που άνοιγε προκειμένου να εξασφαλίσουν εμβόλιο της προτίμησής τους. Με βάση στοιχεία που έχει στην διάθεσή της η «Κ», η πύλη όσες φορές κατέρρευσε ουσιαστικά δέχθηκε «επίθεση» από χρήστες οι οποίοι προσπαθούσαν να κλείσουν 50 χιλιάδες ραντεβού, όχι σταδιακά όπως ήταν η αρχική πρόβλεψη σχεδιασμού της πύλης, αλλά ταυτόχρονα. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία που εξασφάλισε η «Κ» και αφορούν το άνοιγμα της πύλης το περασμένο Σάββατο. Μισή ώρα πριν ανοίξει η πύλη υπήρχαν σε αναμονή 17.500 πολίτες για 12.000 διαθέσιμα ραντεβού. Όταν άνοιξε η πύλη χωρίς να καταρρεύσει αλλά με καθυστερήσεις, εξαντλήθηκαν τα 8.000 περίπου ραντεβού που αφορούσαν το εμβόλιο της Pfizer. Από όσους δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν εμβόλιο της Pfizer, μόνο 1.000 έκλεισαν ραντεβού με το εμβόλιο της Astra Zeneca ενώ τα υπόλοιπα ραντεβού παρέμειναν αδιάθετα.

«Δωμάτιο αναμονής»

Οι πληροφορίες που υπάρχουν για την αιτία των καταρρεύσεων καθώς και για τη λύση που δόθηκε, καθυστερημένα, επιβεβαιώνονται από τις μεγάλες καθυστερήσεις που συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν οι χρήστες που επιχείρησαν να κλείσουν ραντεβού, μετά και την τελευταία επαναλειτουργία της πύλης. Το υφυπουργείο Έρευνας και Καινοτομίας προφανώς λόγω αδυναμίας της εταιρείας NCR να αντιμετωπίσει την όλη κατάσταση που δημιουργήθηκε, αποτάθηκε στην αμερικάνικη εταιρεία Queue-it. Η λύση που δόθηκε είναι αυτή που εφαρμόζεται σε ηλεκτρονικές σελίδες ή ηλεκτρονικές πλατφόρμες οι οποίες δέχονται μεγάλη και ταυτόχρονη επισκεψιμότητα που υπερβαίνει τη χωρητικότητα του ιστότοπου. Όπως προκύπτει και από την περιγραφή του αντικειμένου της εταιρείας στην ιστοσελίδα της, προκειμένου να αποφευχθεί η κατάρρευση της ιστοσελίδας ή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας οι χρήστες οδηγούνται σε ένα χώρο που ονομάζεται «δωμάτιο αναμονής». Στη συνέχεια το σύστημα της εταιρείας, θέτει τους χρήστες σε σειρά προτεραιότητας προκειμένου να διεκπεραιώσουν το αίτημά τους. Κάτι που φάνηκε στους υπολογιστές των χρηστών οι οποίοι επιχείρησαν να κλείσουν ραντεβού. Το σύστημα θέτοντάς τους σε αναμονή τους έδινε τον αριθμό χρηστών που προηγούνται καθώς και το αναμενόμενο χρόνο αναμονής τους.

Η πύλη

Από πλευράς του υφυπουργείου Έρευνας και Καινοτομίας αν και γίνονται αντιληπτές οι ευθύνες που υπάρχουν από τον διαχειριστή της εμβολιαστικής πύλης, ένα μέρος του προβλήματος αποδίδεται στην μεγιστοποίηση των ζητημάτων από την διένεξη των εταιρειών Pfizer και AstraZeneca. Προβλήματα καθυστέρησης παρατηρήθηκαν και χθες Τρίτη για την διευθέτηση ραντεβού ατόμων ηλικίας 27-28 ετών. Όπως ανακοινώθηκε επίσημα, παρατηρήθηκαν μέχρι τις 09:00π.μ. τεχνικά ζητήματα που επηρέαζαν την ταχύτητα εξυπηρέτησης των πολιτών, ενώ, ακολούθως, συνεχίστηκε η ομαλή λειτουργία της Πύλης και η διευθέτηση ραντεβού. Μέχρι τις 11:00πμ, διευθετήθηκαν συνολικά πέραν των 7.000 ραντεβού, ενώ η διαδικασία διευθέτησης ραντεβού συνεχίσθηκε μέχρι στις 20:00.

Παρέμβαση Προέδρου της Δημοκρατίας

Με τα προβλήματα της εμβολιαστικής πύλης να έχουν υποχωρήσει σε κάποιο βαθμό, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας για πρώτη φορά τοποθετήθηκε δημόσια. Ο Νίκος Αναστασιάδης ανέφερε πως συμμερίζεται τα παράπονα του κόσμου λέγοντας πως εντός των επόμενων ημερών «θα δούμε ότι θα αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά κάποιες δυσκολίες που οφείλονται είτε σε τεχνικά (ζητήματα) είτε στην προσπάθεια διαφύλαξης της υγείας του λαού». Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ήταν ιδιαίτερα έντονος με την κριτή που ασκούν πολιτικά κόμματα. «Το να μηδενίζεις μια διάκριση της χώρας σου, είτε σε σχέση με την Ευρώπη είτε σε σχέση με το παγκόσμιο, όσον αφορά τη διαχείριση της πανδημίας, είναι ντροπή για όσους το πράττουν». Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επικαλέστηκε άλλες χώρες της Ευρώπης στο κομμάτι διαχίρισης της πανδημίας, προτρέποντας να γίνει σύγκριση με την Κύπρο. Όπως είπε έχουμε χαμηλότερη θνησιμότητα, υψηλότερο δείκτη εμβολιασμών, υψηλότερο δείκτη ανίχνευσης, πλήρη συμπαράσταση και διαφύλαξη των θέσεων εργασίας, πλήρη συμπαράσταση σε όσους έχουν πληγεί, στον βαθμό που το επιτρέπουν τα οικονομικά. «Αρκεί να υπάρχει και μια συνολική συνεκτίμηση και όχι να εκμεταλλεύονται εύλογα παράπονα των πολιτών κάποιες των πολιτικών δυνάμεων για να μηδενίζουν ένα έργο που δεν μηδενίζεται, διότι είτε το θέλουμε είτε όχι ο κόσμος ζει πια κάτω από σχεδόν συνθήκες πλήρους αντιμετώπισης της πανδημίας».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑ

ΘΑ ΗΤΑΝ ΒΕΒΑΙΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΝ ΤΟ ΓΕΣΥ Η ΟΠΟΙΟΣ ΤΕΛΟΣΠΑΝΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΎΘΥΝΟΣ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΝΑΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΤΟΥΣ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΑΠΛΑ ΝΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΏΣΕΙ

Imagine
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση