ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

«Καρφίτσες» Περφόρμανς Χορού, αφιέρωμα στο Χριστόφορο Σάββα

Στο έργο βλέπουμε τον καλλιτέχνη να καταπιάνεται με το συνεχόμενο του ενδιαφέρον για τη φόρμα και το χρώμα

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

Το επόμενο πρότζεκτ του echo arts /Αριάννα Οικονόμου είναι μια σπουδή έρευνας και μελέτης υπό μορφή περφόρμανς σε 3 έργα από τα 14 έργα της σειράς Καρφίτσες του Χριστόφορου Σάββα. Πρόκειται για τα έργα Κύκλοι και Τετράγωνα ( 67-68), Σφαίρα (1968 ) Αναδυόμενη Μορφή (67-68).

Το έργο «Ανάγλυφα με Καρφίτσες» σημαδεύουν μια νέα περίοδο στη συνεχή έρευνα του Χρ. Σάββα για νέες τεχνικές, φόρμες και χρώμα. Η χρήση ευαίσθητων υλικών και φτηνών υλικών/ υφασμάτων μας θυμίζουν τις υφασματογραφίες και έργα με τσιμέντο, που τα δύο τελευταία έχουν κοινό με τις Καρφίτσες ότι στηρίζονται με πολυστερίνη.

Στο έργο αυτό «Ανάγλυφα με Καρφίτσες» βλέπουμε τον καλλιτέχνη να καταπιάνεται με το συνεχόμενο του ενδιαφέρον για τη φόρμα και το χρώμα, ενώ τώρα εδώ προσθέτει το νέο του ενδιαφέρον: την κίνηση -την αίσθηση της κίνησης και δημιουργεί τρισδιάστατες συνθέσεις μέσα από πληθώρα σχημάτων τετράγωνα, τρίγωνα, ρόμβοι, μισοφέγγαρα, κύκλοι, ευθείες γραμμές, κυματιστές γραμμές, κούρβες, για να φέρει στην επιφάνεια το πάθος του Χριστόφορου Σάββα στην Πρώιμη και Μεσαία Τέχνη της εποχής του Χαλκού, ένα πάθος που καλλιεργήθηκε από τις συχνές επισκέψεις του σε συλλογές αρχαιολογικών μουσείων.

Γράφει η χορογράφος Αριάννα Οικονόμου για την περφόρμανς χορού που παρουσιάζει: «Παρατηρώντας τα έργα ‘Καρφίτσες’ του Χριστόφορου Σάββα ο θεατής βρίσκεται μπροστά σε μια αίσθηση ρευστότητας, ένα οπτικό παιχνίδισμα κίνησης και ορμής, το οποίο δεν επιτρέπει τον εντοπισμό του έργου μέσα από την κάθε ξεχωριστή καρφίτσα και τη τοποθέτησή της αλλά την αντίληψη του έργου στο σύνολό του: τη φόρμα, την κινητικότητα και τη ροή. Αυτό μοιάζει να παραπέμπει στην αρχή της αβεβαιότητας της κβαντομηχανικής του φυσικού Χάιζενμπεργκ ( 1901- 1976). Σύμφωνα με την αρχή αυτή στην μηχανική των μικρών σωματιδίων (κβαντομηχανική) είναι αδύνατον να έχουμε τον εντοπισμό της θέσης ενός σωματιδίου και ταυτόχρονα να γνωρίζουμε και την ορμή / κίνηση του.».

Η χορογράφος συνεχίζει λέγοντας ότι η έρευνά της είναι η συνεχής διαδικασία που επιχειρεί να ασχοληθεί με αυτό το παιχνίδισμα του εντοπισμού κίνησης ορμής και θέσης που δημιουργεί η παρατήρηση των συγκεκριμένων έργων. Ως αρχική σκέψη για να προσεγγίσει αυτό το έργο ως χορογράφος είναι πως οι καρφίτσες αυτές της θυμίζουν ως χορογράφο το κύτταρο, την πρώτη μορφή ζωής και ότι το σώμα αποτελείται από εκατομμύρια κυττάρων.

«Το σώμα αποτελείται από εκατομμύρια κυττάρων. Μέσα από δομές εξελικτικής κίνησης με το κύτταρο αρχή της ζωής, δουλέψαμε πάνω σε σχήματα εξέλιξης του βιολογικού είδους από το νερό στην ξηρά και τον αέρα. Παράλληλα, οι χορευτές εξερευνούν το σώμα ως σφαίρα όπου τα μέρη του στην κίνηση τους συνεχώς γράφουν καμπύλες, γραμμές, ενώ κάνουν επίσης τομές στα διάφορα παραλληλόγραμμα.

Μέσα από αυτοσχεδιαστικές δομές επιχειρούν νε εξερευνούν επίσης κίνηση παρμένα από γεωμετρικές συνθέσεις των επιλεγμένων σχεδιαγραμμάτων τα οποία χρησιμοποιούν ως Floor Patterns για κατεύθυνση και μετακίνηση του σώματος στο χώρο, ενώ παράλληλα προσθέσαμε και το βλέμμα ως ακόμα ένα μέρος του σώματος το οποίο διαγράφει κατεύθυνση» και τονίζει ότι για την ίδια είναι μεγάλη χαρά να παρατηρεί ότι δουλεύοντας αφαιρετικά με το έργο του Χρ. Σάββα, και ενώ οι χορευτές εξερευνούν το κεντράρισμα του κύκλου και την πάλη μεταξύ ανόδου και καθόδου, αναδύονται ποιότητες, συναισθήματα, μορφές της αναζήτησης του ανθρώπου....»

Πληροφορίες Παραστάσεις:

Τέταρτη 24, Πέμπτη 25 και Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020. Δύο παραστάσεις κάθε μέρα στις 8 μ.μ.- 8:30 μ.μ. και 9 μ.μ.-9:30 μ.μ. Κρατική Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης ΣΠΕΛ στη Λευκωσία, στο πλαίσιο της έκθεσης «Ξαναγέννηση», διοργανωτής NIMAC (16 Ιουνίου μέχρι 20 Αυγούστου 2020). Χορογραφία: Αριάννα Οικονόμου. Περφμόρμερς: Αλεξία Νικολάου, Παναγιώτης Τοφή, Γεωργία Κωσταντίνου, Στάιλινγκ, Χαρά Σαββίδου. Μουσική: Αντώνης Αντωνίου. Σύμβουλος δραματουργίας: Αλεξάντρα Βάγιερσταλ. Σχέδιο αφίσας: Αντρέας Σπυρόπουλος. Παραγωγή: Παντελής Γεωργίου. Η κράτηση είναι αναγκαία της πανδημίας 20 άτομα κάθε φορά. Τηλέφωνο: 22 479600 Τρίτη – Παρασκευή 10.00 – 18.00 /Σάββατο 11.00 – 19.00

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Ζωγραφίζω για την UNICEF

Ζωγραφίζω για την UNICEF

Οι διοργανωτές έχουν μεριμνήσει να τοποθετηθούν πινακίδες μετά την έξοδο Σταυροβουνίου που θα οδηγούν στο διαμορφωμένο χώρο ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ανέβαλε την επανεκκίνησή του το Μουσείο της Πόλης της Νέας Υόρκης, κατόπιν απόφασης του κυβερνήτη της πολιτείας

Εικαστικά στον κόσμο

Ο δήμος της Νέας Υόρκης πέρασε στην τέταρτη και τελευταία φάση του σχεδίου επιστροφής στους προ καραντίνας ρυθμούς
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο τεκές Κιουτουκλού Μπαμπά (15ος αι.) στον νομό Ροδόπης είναι επισκέψιμο μνημείο με ωραίες παλιές ιστορίες από δερβίσηδες

Προστατεύοντας το παρελθόν

Τον οθωμανικό μνημειακό πλούτο στη χώρα μας αποτυπώνεται στην έκδοση του 2008 με τίτλο «Η οθωμανική αρχιτεκτονική στην Ελλάδα» ...
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ