ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Κέντρο Κινηματογράφου: Πιο πολλά για πολλούς

«Στον σύγχρονο κόσμο του σινεμά, οι εξελίξεις είναι ταχύτατες, οπότε απαιτούνται συνεχείς αναβαθμίσεις», λέει στην «Κ» ο Μάρκος Χολέβας

Kathimerini.gr

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, τουλάχιστον σε επίπεδο ανακοινώσεων, βρέθηκε μέσα στο τελευταίο τριήμερο το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το οποίο αρχικά μάλλον αιφνιδίασε την κοινότητα ανακοινώνοντας την περασμένη Παρασκευή την ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης των 374 προτάσεων έργων που εκκρεμούσαν εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια. Η έκπληξη ήταν φυσικά ευχάριστη, με την είδηση να χαιρετίζεται αναλόγως τόσο από τον σύνδεσμο των Ελλήνων παραγωγών (ΣΑΠΟΕ) όσο και από την ένωση σκηνοθετών και λοιπών επαγγελματιών του κλάδου (ΕΣΠΕΚ). Χθες ωστόσο το ΕΚΚ εξέδωσε μία ακόμη πιο σημαντική ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία τίθεται σε λειτουργία ο νέος κανονισμός που αφορά τα προγράμματα χρηματοδότησης του Κέντρου.

«Ο κανονισμός δεν είχε επικαιροποιηθεί τα τελευταία οκτώ χρόνια, με αποτέλεσμα να “τρέχουμε” τις χρηματοδοτήσεις βασισμένοι σε παλιά δεδομένα. Στον σύγχρονο κόσμο του σινεμά, ωστόσο, οι εξελίξεις είναι ταχύτατες, οπότε απαιτούνται συνεχείς αναβαθμίσεις», μας λέει ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΚΚ, Μάρκος Χολέβας. Η γενικότερη από αυτές τις αλλαγές αφορά το μέγιστο όριο χρηματοδότησης όλων των προγραμμάτων του Κέντρου, το οποίο αυξάνεται.

Αυτό με απλά λόγια σημαίνει περισσότερα χρήματα για τους κινηματογραφιστές, τα οποία σύμφωνα με τον κ. Χολέβα μπορούν να εξασφαλιστούν μέσω της καλύτερης διαχείρισης του μπάτζετ αλλά και των αποθεματικών του οργανισμού, σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού. Επί του πρακτέου, αρχικά αυξάνεται το όριο χρηματοδότησης για τους πρωτοεμφανιζόμενους κινηματογραφιστές, φθάνοντας πλέον μέχρι και τις 250.000 ευρώ, ενώ το ποσό αυτό δύναται να αντιστοιχεί έως και στο 80% του συνόλου της παραγωγής, απλοποιώντας έτσι επί της ουσίας την ολοκλήρωση της παρθενικής ταινίας.

Ανάλογη πρόβλεψη υπάρχει για το ντοκιμαντέρ και το κινούμενο σχέδιο. Και τα δύο πριμοδοτούνται στο εξής σε όλες τις φάσεις της παραγωγής τους, ενώ ειδικά η ταινία τεκμηρίωσης γίνεται για πρώτη φορά απολύτως ισότιμη με τη μυθοπλασία, σε χρηματοδοτικό πάντα επίπεδο. Αλλη μία διάταξη του νέου κανονισμού, τον οποίο μπορεί κανείς να βρει ολόκληρο στο gfc.gr, προβλέπει τις αμειβόμενες θέσεις απασχόλησης τελειόφοιτων ή αποφοίτων κινηματογραφικών σχολών σε παραγωγές, προκειμένου να γίνει πιο άμεση και εύκολη η πρόσβαση στο επαγγελματικό περιβάλλον. Επιπλέον, ειδικές προβλέψεις και χρηματοδοτικές αυξήσεις αφορούν την έτοιμη ταινία –το όριο πλέον πηγαίνει στις 100.000 ευρώ– αλλά και τα πρότζεκτ χαμηλού προϋπολογισμού που ολοκληρώνονται σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Πέρα πάντως από το ύψος της επιχορήγησης, κρίσιμο ζήτημα για την κοινότητα παραμένει η έγκαιρη αξιολόγηση των σχεδίων. «Στόχος μας είναι όλα τα αιτήματα να απαντώνται το πολύ εντός τεσσάρων μηνών. Για να το πετύχουμε, θα συνεχίσουμε με το δοκιμασμένο σύστημα των μεμονωμένων αξιολογητών (readers), ενώ υπάρχει και η σκέψη ενίσχυσης με σεμινάρια, έτσι ώστε να μεγαλώνει και να αλλάζει τακτικά η δεξαμενή τους. Ο δε φάκελος του κάθε έργου θα κατατίθεται πλέον ηλεκτρονικά και με τον ίδιο τρόπο θα προωθείται στους αντίστοιχους αξιολογητές», διευκρινίζει ο κ. Χολέβας.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση

«Γενικά νομίζω όλοι αγαπήσαμε τον Ανδοκίδη, ειδικά οι animators που εδώ και μήνες επιμελούνται την κάθε του κίνηση, το κάθε του βλέμμα» λένε οι σκηνοθέτες Αλεξία Roider και ο Μιχάλης Καλοπαίδης

Ένα κυπριακό animation στις ΗΠΑ

Η ανακάλυψη της ερυθρόμορφης τεχνικής από τον Ανδοκίδη από τη Zedem Media στο Museum of Fine Arts της Βοστώνης
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΣΙΝΕΜΑ