Kathimerini.gr
To πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Given» «απελευθερώθηκε» και η κίνηση στη Διώρυγα του Σουέζ έχει αρχίσει να αποκαθίσταται, επιβεβαίωσε λίγο μετά τις 4 το απόγευμα της Δευτέρας ο υπεύθυνος της αρχής του Καναλιού, μετά από επτά ημέρες επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με την αρχή της Διώρυγας, το πλοίο είχε νωρίτερα αποκολληθεί μερικώς, εγείροντας ελπίδες ότι το πολυσύχναστο πέρασμα θα απελευθερωθεί και πάλι, προκειμένου να διέλθουν τα πλοία που βρίσκονται σε αναμονή.
Βίντεο από την ώρα της αποκόλλησης
Ever Given ship blocking the Suez Canal since Tuesday has been partially refloated successfully. It is now 102 metres away from shore: Suez Canal Authority #EVERGIVEN #Evergreen #suezcanel #SuezCrisis pic.twitter.com/1L6A0rCW5M
— Daily News Egypt (@DailyNewsEgypt) March 29, 2021
LATEST: The Ever Given container ship that was stuck in the Suez Canal is now fully afloat.
— Bloomberg Quicktake (@Quicktake) March 29, 2021
The vessel was finally pulled free, allowing the crucial trade route to reopen to traffic https://t.co/0dC8LE0UFI pic.twitter.com/UZjcP2Mrpu
Το πλοίο, που έχει μήκος 400 μέτρα, σφήνωσε διαγωνίως στη μέση ενός νότιου τμήματος της Διώρυγας εξαιτίας ισχυρών ανέμων την περασμένη Τρίτη, διακόπτοντας την κίνηση των πλοίων στο συντομότερο θαλάσσιο πέρασμα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Σύμφωνα με την αρμόδια αρχή, η κίνηση των πλοίων θα αποκατασταθεί όταν το «Ever Given» κατευθυνθεί προς ένα πλατύτερο μέρος της Διώρυγας.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της αρχής Οσάμα Ράμπι, είναι πιθανό να χρειαστούν δυόμισι με τρεις ημέρες προκειμένου να ξεκαθαρίσει το τοπίο στη Διώρυγα.
Όπως επισήμανε η ναυτιλιακή εταιρεία Maersk, είναι πιθανόν οι συνέπειες στην παγκόσμια ναυτιλία να διαρκέσουν εβδομάδες ή μήνες.
«Υπήρξε μετακίνηση, κάτι που αποτελεί θετική είδηση. Αλλά δεν μπορώ να πω ότι τώρα θα είναι εύκολο», δήλωσε νωρίτερα ο διευθύνων σύμβουλος της Boskalis, μητρικής εταιρείας της ναυτιλιακής Smit Salvage. Και πρόσθεσε: «Νερό υψηλής πίεσης θα εγχυθεί κάτω από το τόξο του πλοίου, που είναι ακόμη σφηνωμένο, προκειμένου να αφαιρεθεί η άμμος και η λάσπη, αλλά αν αυτό αποτύχει, ίσως χρειαστεί να απομακρυνθούν κοντέινερ από το πλοίο, κάτι που θα προκαλούσε σοβαρή καθυστέρηση».
Μια πηγή που συμμετείχε στην επιχείρηση διάσωσης δήλωσε, μεταξύ άλλων, στο πρακτορείο Reuters ότι με μια ευνοϊκή παλίρροια, δεν θα χρειαστεί να απομακρυνθεί φορτίο από το πλοίο.