ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η Τυπική εκπαίδευση (στην τάξη) δεν είναι πάντα αρκετή

Αποτελέσματα και συμπεράσματα έργου EUPA

Το έργο EUPA στοχεύει τις προσωπικές βοηθούς και ιδιαιτέρες γραμματείς. Βασισμένο στις ευρωπαϊκές πολιτικές που σχετίζονται με την αναγνώριση των προσόντων, ο βασικός σκοπός του EUPA's είναι η ανάπτυξη ενός μοντέλου για την αναγνώριση και την επαλήθευση των προσόντων του τομέα των προσωπικών βοηθών που βασίζεται στα μαθησιακά αποτελέσματα.
 
O τομέας των προσωπικών βοηθών έχει επιλεγεί σαν μελέτη περίπτωσης για τους ακόλουθους λόγους:
1. Οι προσωπικές βοηθοί συχνά δεν έχουν ακαδημαϊκά προσόντα το οποίο καθιστά την επαλήθευση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους απαραίτητη.
2. Οι περισσότερες αδρανής γυναίκες όταν εισέρχονται στην αγορά εργασίας επιθυμούν θέσεις γραμματέως ή προσωπικής βοηθού και σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν τυπικά προσόντα. Αξιολόγηση της μη τυπικής και άτυπης μάθησης διευκολύνει την πρόσβαση τους στην αγορά εργασίας. PAs are of vital importance in every EU Company. Their role has been upgraded during the last decade.
3. Οι προσωπικές βοηθοί είναι ζωτικής σημασίας σε κάθε Ευρωπαϊκή εταιρία. Ο ρόλος τους έχει αναβαθμιστεί την τελευταία δεκαετία.
 
Το EuPA υποστηρίζει την βελτίωση των ευέλικτων μονοπατιών μάθησης μέσω την υλοποίησης του Ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων και της επαλήθευσης της μη τυπικής και της άτυπης εκπαίδευσης.

Σε αυτό το πλαίσιο το EUPA έχει αναπτύξει ένα πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων για προσωπικές βοηθούς το οποίο βασίζεται σε μαθησιακά αποτελέσματα και μια πιστοποίηση που βασίζεται στην επαλήθευση της τυπικής, μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης.

Με βάση την ορολογία της CEDEFOP:
• Τυπική μάθηση είναι η μάθηση που πραγματοποιείται σε οργανωμένο και δομημένο πλαίσιο και είναι ρητώς χαρακτηρισμένη ως μάθηση. Η τυπική μάθηση είναι σκόπιμη από την πλευρά του εκπαιδευόμενου.

• Μη τυπική μάθηση είναι η μάθηση που είναι ενσωματωμένη σε προγραμματισμένες δραστηριότητες οι οποίες δεν είναι σαφώς προσδιορισμένες ως μάθηση. Η μη τυπική μάθηση είναι σκόπιμη από την πλευρά του εκπαιδευόμενου

• Η άτυπη μάθηση προέρχεται από δραστηριότητες της καθημερινής ζωής σχετιζόμενες με την εργασία, την οικογένεια, τον ελεύθερο χρόνο. Η άτυπη μάθηση συνήθως δεν είναι σκόπιμη από την πλευρά του εκπαιδευόμενου

Το EUPA υλοποιήθηκε σε διάφορα στάδια μέσω των οποίων αναπτύχθηκε το πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων βασισμένο σε έρευνα που εντόπισε όχι μόνο τις γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που πρέπει να έχει μια προσωπική βοηθός αλλά επίσης την σημασία (την βαρύτητα) διαφορετικών μαθησιακών αποτελεσμάτων (learning outcomes). Στα πλαίσια του έργου EUPA αναπτύχθηκε επίσης ένα εργαλείο αξιολόγησης που στοχεύει στο να αξιολογήσει τις γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες των προσωπικών βοηθών. Επιπλέον, σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε εκπαιδευτικό υλικό για το κάθε ένα μαθησιακό αποτέλεσμα.

Τα βασικά αποτελέσματα του έργου EUPA συνοψίζονται στα ακόλουθα σημεία:
• Η μη τυπική μάθηση (μάθηση στην εργασία) είναι εξαιρετικά σημαντική και θα πρέπει οπωσδήποτε να επαληθεύεται και να πιστοποιείται. Το έργο EUPA απέδειξε ότι η μη τυπική εκπαίδευση σε ένα συγκεκριμένο τομέα είναι εξαιρετικής σημασίας ούτως ώστε το άτομο που εργάζεται σε εκείνο τον τομέα να είναι σε θέση να έχει όλες τις γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται για τον συγκεκριμένο τομέα. Η τυπική εκπαίδευση θα ενδυναμώσει σημαντικά τα αποτελέσματα της άτυπης εκπαίδευσης (αυτής δηλαδή που αποκτούμε μέσα από τις εμπειρίες της ζωής μας) αλλά η μη τυπική εκπαίδευση (μέσω εργασιακής εμπειρίας) είναι ζωτική για την πιστοποίηση μιας προσωπικής βοηθού.

• Η άτυπη μάθηση  είναι επίσης πολύ σημαντική. Κάποιος μάλιστα θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι δίνει το 50% των εφοδίων για την ανάπτυξη του ατόμου, όμως από μόνη της δεν θα οδηγήσει στην πιστοποίηση. Επιπλέον η ανάπτυξη μέσω άτυπης εκπαίδευσης γίνεται με πολύ αργότερους ρυθμούς. Η άτυπη εκπαίδευση συνδέεται  με την ικανότητα του ατόμου να αποκωδικοποιεί τις εμπειρίες, δηλαδή την ικανότητα του ατόμου να κερδίζει γνώσεις από εμπειρίες ζωής  και αυτή είναι πιθανά ακόμη μια δεξιότητα που κάποιος πρέπει να αναπτύξει για να μπορεί να μαθαίνει μέσω άτυπης εκπαίδευσης.

• Η τυπική εκπαίδευση είναι εξαιρετικά σημαντική αλλά και πάλι πιθανά να μην είναι αρκετή για να εγγυηθεί την επιτυχία μιας πιστοποίησης. Κάποια εργασιακή εμπειρία πιθανόν να είναι απαραίτητη. Ο συνδυασμός της τυπικής με την μη τυπική εκπαίδευση σχεδόν εγγυάται την επιτυχία.

• Τα αποτελέσματα του EUPA θα παρουσιαστούν στο  9ο συνέδριο για προσωπικές βοηθούς και ιδιαιτέρες γραμματείς που θα διεξαχθεί στις 10 Ιουλίου 2012 στο ξενοδοχείο Hilton Park στην Λευκωσία. Περισσότερες πληροφορίες μπορούν να ληφθούν από την MMC στο τηλέφωνο 77777252 ή μέσω email στο events@mmclearningsolutions.com

To έργο EUPA συντονίστηκε από την MMC (Mediterranean Management Center) στην Κύπρο με εταίρους τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς EDITC Ltd (Κύπρος), DIMITRA INSTITUTE OF TRAINING AND DEVELOPMENT (Ελλάδα) και ORBIS ( Σλοβακία)  το πανεπιστήμιο Folkuniversitetet (Σουηδία), τον συμβουλευτικό οργανισμό ΚΑΙ (Αγγλία)  και το Κυπριακό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο (Κύπρος)

Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

 

 

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση