ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Για το «θεατρήναι»

Του Σταύρου Χριστοδούλου

Τα Ιουλιανά

Τα Ιουλιανά

«Ε, βέβαια, καλύτερο είναι το “θεατρήναι”. Τόσα χρόνια άλλωστε με το “θεαθήναι” τι καταλάβαμε;» έθεσε η Ιουλία το ακανθώδες ερώτημα, προκαλώντας συμπτώματα ναυτίας σε δύο φιλολόγους εν αποστρατεία και μια εν ενεργεία επιμελήτρια λογοτεχνικών εκδόσεων. Για την ιστορία, το «θεατρήναι» είναι ποιητικό δάνειο από τη Μεγάλη Του Γένους Τηλεοπτική Σχολή και συγκεκριμένα το λαοφιλές MasterChef, όπου αδίστακτοι μάγειρες πυροβολούν στο ψαχνό την ελληνική γλώσσα.

«Όλα τα κάναμε για τον Φούλλη! Επιστρατεύσαμε τρεις επικοινωνιολόγους τριών εθνοτήτων (Ελλάς, Κύπρος, Ισραήλ), κοινό 2.000 ατόμων, αποφασισμένο να τον αποθεώσει, έναν Πρόεδρο Δημοκρατίας που έκανε την ανάγκη φιλότιμο, δίνοντάς του το χρίσμα και έξτρα μπόνους την Ξανθή Αγαπημένη Παναγιά ως δεύτερη φωνή στο προεδρείο του Ανωτάτου Συμβουλίου. Αν δεν πιάσει ούτε αυτό, τότε οφείλουμε να περάσουμε στο Plan B» ανακοίνωσε η Ιουλία Παλαιολόγου Ουίλσον στο καρέ.

«Τουτέστιν;» ρώτησε δειλά η Ευγενία η Καλαμαρού. «Κάτι ρηξικέλευθο. Κάτι out of the box. Κάτι που θα σπάσει τα επικοινωνιακά στερεότυπα και θα εντυπωσιάσει» υπερθεμάτισε η χήρα. «Αν το Ένα Παιδί Μετράει Τ’ Άστρα συνεχίσει να σαρώνει στις δημοσκοπήσεις και ο Φούλλης να τρώει τη σκόνη του, επιβάλλεται αναδίπλωση» συμπλήρωσε, βυθίζοντας το καρέ σε δυσοίωνες σκέψεις.

Το Plan B της Ιουλίας, με τίτλο εργασίας «Και χίλια περιστέρια να σου φιλούν τα χέρια κι εγώ να σ’ αγαπώ – Μια επικοινωνιακή πρόταση για το θεατρήναι» άντλησε την έμπνευσή του από την τελευταία καταγγελία του εξωστρεφούς Δημάρχου Πάφου. Συγκεκριμένα, ο πάντα απρόβλεπτος Φαίδωνας Φαίδωνος, μιλώντας στο Ράδιο Πρώτο, αποκάλυψε δίκτυο διακίνησης ναρκωτικών με… ταχυδρομικά περιστέρια! Τα οποία οι έμποροι αγόρασαν προς 1000 έως 2000 ευρώ έκαστο και τα χρησιμοποιούν σε αποστολές για να παραδίδουν μικρές ποσότητες ναρκωτικών από σημείο σε σημείο. «Ζενιάλ;» ρώτησε η χήρα το άλαλο καρέ. «Μωρέ ζενιάλ, δε λέω, αλλά τι σχέση έχουν όλ’ αυτά με τον και επισήμως υποψήφιο Φούλλη;» ψέλλισε η σοκαρισμένη Καλαμαρού.

«Το σχέδιο είναι απλό: Αγοράζουμε ταχυδρομικά περιστέρια τα οποία στέλνουμε για να κουτσουλίσουν (sic) τους συναγερμικούς. Άπαξ και τη φάει την κουτσουλιά στο κεφάλι ο ψηφοφόρος θα σκεφτεί το αυτονόητο: “Τύχη!”. Εν συνεχεία το ταχυδρομικό περιστέρι θα ρίξει στα πόδια τού εν δυνάμει ψηφοφόρου προεκλογικό φυλλάδιο με τίτλο “Κάνε την τύχη σου με τον Φούλλη” αφήνοντάς τον να παλεύει με το κομματικό του πεπρωμένο».

Το καρέ απόμεινε για λίγο σιωπηλό, προσπαθώντας να επεξεργαστεί τις αλλοπρόσαλλες πληροφορίες: Το αστυνομικό δαιμόνιο του Φαίδωνα, τα πεζούνια – βαποράκια και το Ένα Παιδί Μετράει Τ’ Άστρα που έκανε τα νεύρα των επικοινωνιολόγων τσατάλια. «Κάτι πιο απλό που να μη χρειαστεί να στολίσουμε με περιττώματα πουλιών τη μισή Κύπρο δεν υπάρχει;» ρώτησε η Φώφη Κούταλου, με τη γνωστή ευθύτητα που τη διακρίνει. «Plan C: Η καλοσύνη των ξένων – Η επιτομή του επικοινωνιακού θεατρήναι» απάντησε, κλείνοντας το μάτι της στο παράλογο η Ιουλία.

Οι θεατρόφιλοι ίσως θυμούνται το φινάλε στο εμβληματικό «Λεωφορείο ο Πόθος» του Τένεσι Ουίλιαμς. Η εύθραυστη Μπλανς, μετά τον βιασμό της από τον Στάνλεϊ Κοβάλσκι, χάνει τα λογικά της. Όταν έρχονται οι ψυχίατροι για να την παραλάβουν, η φουρτούνα μέσα της σαν να καταλαγιάζει και λέει: «Πάντα στηριζόμουν στην καλοσύνη των ξένων». «Ο Φούλλης τι σχέση έχει με όλα αυτά;» ξέσπασε η Καλαμαρού, αλλά αμέσως μαζεύτηκε, όταν έντρομη είδε το αυστηρό βλέμμα της Ιουλίας να την κατακεραυνώνει.

«Έμπνευση για το Plan C αποτελεί η δραματική έκκληση του Προέδρου Αναστασιάδη στη φιέστα του Ανωτάτου Συμβουλίου. “Σταθείτε δίπλα στον Αβέρωφ” είπε. “Είναι η τελευταία χάρη που ζητώ από όλους σας”». «Συγγνώμη, αλλά θα ψηφίσουμε Πρόεδρο της Δημοκρατίας για λόγους ευγενείας;» σάρκασε η αριστερή (με την καλή έννοια) Κουλλίτσα Κυριακού, αν και οι άλλες δεν ρώτησαν τη γνώμη της. «Μια χάρη μας ζήτησε κοτζάμ Πρόεδρος. Αν δεν μπορεί να αγαπηθεί ο Φούλλης γι’ αυτό που είναι, ας εκλεγεί από την καλοσύνη των ξένων» ολοκλήρωσε με ένα μελοδραματικό κρεσέντο η Ιουλία.

Προβληματισμένες έφυγαν οι κυρίες από το διαμέρισμα της οδού Κωστή Παλαμά. Γιατί ενδόμυχα καταλάβαιναν πως πιο εύκολο ήταν να επιστρατευτούν τα ταχυδρομικά περιστέρια του δαιμόνιου Φαίδωνα για να κάνουν τη βρώμικη δουλειά, από το να επιδείξει λίγη καλοσύνη στον καημένο τον Φούλλη η αστική Λευκωσία. «Αγαπητέ Αβέρωφ, είσαι έτοιμος. Είσαι έτοιμος να αναλάβεις το βαρύ φορτίο της ηγεσίας της πατρίδας μας» επανέλαβε μουδιασμένα η Καλαμαρού τα λόγια του Χάρη Γεωργιάδη. Οι άλλες όμως προσποιήθηκαν ότι δεν άκουσαν και τράβηξε η καθεμιά τον δρόμο της.

Όταν η Ιουλία Παλαιολόγου Ουίλσον απόμεινε μόνη της σωριάστηκε στον καναπέ, έτοιμη πλέον να παραδεχτεί την πικρή αλήθεια: «Ούτε για το θεατρήναι δεν στηρίζουν τον καημένο τον Φούλλη» σκέφτηκε, αφήνοντας ένα βαθύ αναστεναγμό. Το Ένα Παιδί Μετράει Τ’ Άστρα αποδεικνύεται πολύ πιο μεγάλος μπελάς από ό,τι τον υπολόγιζαν.

Γέμισε ένα ποτήρι με κόκκινο κρασί και άνοιξε την τηλεόραση. Εικόνες από τη βομβαρδισμένη Μαριούπολη, η απελπισία των προσφύγων, ο κυνισμός του δημάρχου Πυρίλλη, ένας λαός που αντιστέκεται, το ποτάμι της δυστυχίας που φουσκώνει. Ξαφνικά ένιωσε την πραγματικότητα να την καταπονεί. «Δεν θέλω ρεαλισμό. Θέλω μαγεία» ψιθύρισε την ατάκα της Μπλανς κι ας ήξερε πως δεν υπήρχε κανείς για να την ακούσει.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Τα Ιουλιανά

Τα Ιουλιανά: Τελευταία Ενημέρωση