ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η αξιοποίηση της δύναμης του AI στο σύγχρονο storytelling

Του Δημήτρη Ιωαννίδη*

Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνη (AI), το storytelling ή αλλιώς η αφήγηση έχει αποκτήσει μια εντελώς καινούργια διάσταση, καθώς αν το δούμε μακριά από σκεπτικισμούς -που θα πρέπει- μας προσφέρει απαράμιλλες ευκαιρίες για τη δημιουργία ακόμη πιο βαθιών συναισθηματικών συνδέσεων μεταξύ καταναλωτών και brands. Στη σημερινή ανταγωνιστική πραγματικότητα όπου brands πλημμυρίζουν την αγορά πασχίζοντας να διαφοροποιηθούν, οι άνθρωποι της επικοινωνίας οφείλουν να αναγνωρίσουν ότι η ουσία του μάρκετινγκ ξεπερνά τα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Είναι οι αφηγήσεις και οι ιστορίες που περιβάλλουν ένα brand, που προσελκύουν την προσοχή του καταναλωτή και διεγείρουν τα συναισθήματά του.

Το AI στην ουσία (και με πολύ απλοποιημένη την ερμηνεία) είναι ένας αλγόριθμος, ένα πολύπλοκο μαθηματικό σύνολο που διδάσκει στους υπολογιστές να εκτελούν συγκεκριμένες λειτουργίες. Στο storytelling, το AI μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει εξατομικευμένες και συναρπαστικές εμπειρίες αφήγησης. Οι αλγόριθμοι της τεχνητής νοημοσύνη είχαν από καιρό αποδείξει την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν μοτίβα στα δεδομένα και να παράγουν περιεχόμενο, ωστόσο, τώρα βρίσκονται σε θέση να δημιουργούν προσωπικές αφηγήσεις που να ανταποκρίνονται στις ατομικές ανάγκες και προτιμήσεις του κάθε ακροατή ή αναγνώστη.

Νέα Τάξη Πραγμάτων

Για να θέσουμε τα δεδομένα σε ένα πιο συγκεκριμένο πλαίσιο, για καλύτερη κατανόηση της νέας τάξης πραγμάτων, σας παραθέτω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της ικανότητας του AI να προκαλεί συναισθηματική ανταπόκριση και συγκεκριμένα μια εκστρατεία που υλοποιήθηκε για χάριν γνωστού brand σοκολάτας. Οι χρήστες κλήθηκαν να επισκεφθούν μια ιστοσελίδα μέσω της οποίας παρείχαν βασικές πληροφορίες για ένα αγαπημένο τους πρόσωπο. Το ΑΙ στη συνέχεια δημιουργούσε ένα ερωτικό γράμμα, στο οποίο μάλιστα οι χρήστες μπορούσαν να προσθέσουν επιπλέον λεπτομέρειες για να το κάνουν ακόμη πιο προσωπικό. Οι παραλήπτες ακολούθως, σκανάροντας μια μπάρα σοκολάτας λάμβαναν το εξατομικευμένο μήνυμά τους. Αυτή η ιδιαίτερη εκστρατεία, απέδειξε με πολύ απλό τρόπο τη δυνατότητα του ΑΙ να παράγει εξατομικευμένο περιεχόμενο που επιδιώκει τη συναισθηματική ανταπόκριση.

Άλλο παράδειγμα αποτελεί καμπάνια γνωστού αναψυκτικού, το οποίο συνδύασε τη δύναμη του GPT-4 και του DALL-E για τη δημιουργία αρμονικά συνδυασμένου κειμένου και εικόνας. Η εν λόγω καμπάνια έφερε κοντά καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο για τη δημιουργία ψηφιακών έργων τέχνης με τη χρήση του ΑΙ, που στη συνέχεια παρουσιάστηκαν σε εμβληματικές τοποθεσίες όπως η Times Square της Νέας Υόρκης και Piccadilly Circus στο Λονδίνο.

Δημιουργία Πειστικών Αφηγήσεων

Ωστόσο, πρέπει να κατανοήσουμε (για να ξεφύγουμε και από τον φόβο της απειλής) πως η τεχνητή νοημοσύνη δεν αντικαθιστά τα μοναδικά ανθρώπινα χαρακτηριστικά που καθοδηγούν την αφήγηση:

• Ισορροπώντας το ΑΙ με την ανθρώπινη δημιουργικότητα: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ξεχωρίζει στη δημιουργία περιεχομένου, έχοντας όμως σαφείς ελλείψεις σε σχέση με την ανθρώπινη δημιουργικότητα, την ενσυναίσθηση και τη συναισθηματική κατανόηση. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη στρατηγική σκέψη που απαιτείται από τους ειδικούς του κλάδου. Ανθρώπινες αντιλήψεις όπως το πολιτισμικό πλαίσιο, οι συναισθηματικές λεπτομέρειες και η ικανότητα προσαρμογής στις αλλαγές των τάσεων, παραμένουν κρίσιμες στη δημιουργία πειστικών αφηγήσεων.

• Κατανόηση των ανθρώπων: Οι άνθρωποι της επικοινωνίας διαθέτουν τη μοναδική ικανότητα να αντιλαμβάνονται καλύτερα το κοινό τους. Μπορούν να αξιοποιούν τις δικές τους εμπειρίες και συναισθήματα για να δημιουργήσουν αφηγήσεις που πραγματικά αποτυπώνουν στο κοινό που απευθύνονται. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναλύει δεδομένα, αλλά οι άνθρωποι κατανοούν την ανθρώπινη εμπειρία.

• Η τέχνη της αφήγησης: Η αφήγηση είναι μια τέχνη που βασίζεται στην ανθρώπινη δημιουργικότητα και φαντασία. Οι άνθρωποι έχουν την ενστικτώδη ικανότητα να εμπνεύσουν αφηγήσεις με αυθεντικότητα, κάνοντας τις κατανοητές και συναισθηματικά ενδιαφέρουσες. Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία περιεχομένου, η δημιουργική διαδικασία της αφήγησης είναι βαθύτατα ανθρώπινη.

• Ερμηνεία της ανταπόκρισης: Οι άνθρωποι της επικοινωνίας μπορούν να ερμηνεύουν και να κατανοήσουν την ανταπόκριση του κοινού με διακριτικό τρόπο, κάτι που η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί. Μπορούν να προσαρμόζουν και να βελτιώνουν τις αφηγήσεις βασιζόμενοι σε πραγματικές επιδόσεις, διασφαλίζοντας ότι οι αφηγήσεις παραμένουν επίκαιρες και συναισθηματικά αποτελεσματικές.

• Ηθικές σκέψεις: Η τεχνητή νοημοσύνη έχει έλλειψη της ηθικής πυξίδας που διαθέτουν οι άνθρωποι. Οι άνθρωποι της επικοινωνίας μπορούν να λαμβάνουν ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με την καταλληλότητα του περιεχομένου, λαμβάνοντας υπόψη τις κοινωνικές ευαισθησίες οι οποίες είναι καίριες για τοκύρος ενός brand.

Ολοκληρωμένη Επικοινωνιακή Στρατηγική

Η τεχνητή νοημοσύνη ομολογουμένως έχει επαναπροσδιορίσει την αφήγηση και είναι ακόμη ισχυρότερη όταν συνδυάζεται με τις ανθρώπινες αντιλήψεις. Τα brands μπορούν να εκμεταλλευτούν τη δύναμη των αλγόριθμων για να διαμορφώσουν βαθύτατες σχέσεις με τους καταναλωτές, δημιουργώντας αφηγήσεις που αντηχούν σε συναισθηματικό επίπεδο. Η συνεχής ανάλυση και βελτιστοποίηση των αλγόριθμων δυναμώνουν την προσαρμοστική αφήγηση, διασφαλίζοντας ακόμη πιο αποτελεσματική συναισθηματική σύνδεση και απόδοση (αν συγκρίνουμε την ποιότητα των εφαρμογών σήμερα με τις αντίστοιχες πριν από μόλις μερικούς μήνες, θα αντιληφθούμε την ταχύτατη εξέλιξη). Η τεχνητή νοημοσύνη δίνει στα brands το εργαλείο για να δημιουργούν αφηγήσεις, ενώ οι ανθρώπινες αντιλήψεις εμπνέουν αυτές τις αφηγήσεις με αυθεντικότητα και βάθος.

Στην Purpose Communications, κατανοούμε πλήρως το δυναμικό παιχνίδι μεταξύ της τεχνητής νοημοσύνης και των ανθρώπινων αντιλήψεων. Μέσα από την πολυετή εμπειρία της ομάδας, είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις να εξελιχθούν σε αυτό το διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο της αφήγησης, παρέχοντας εξατομικευμένες στρατηγικές που ενσωματώνουν ομαλά την τεχνητή νοημοσύνη στο storytelling, διατηρώντας ωστόσο την αναντικατάστατη ανθρώπινη οπτική. Μαζί, μπορούμε να δημιουργήσουμε αφηγήσεις που δημιουργούν συναισθηματική σύνδεση με κοινό στόχο, προάγοντας τη μακροπρόθεσμη αξία ενός brand στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής.

Την ίδια ώρα, στην Purpose Communications προσφέρουμε μια ποικιλία εξατομικευμένων υπηρεσιών όπως Corporate Reputation & Brand Purpose, Executive Profiling & Thought Leadership, ESG & Sustainability communications, Strategic Media Relations, Multi-platform brand storytelling & messaging, Advocacy & Campaigning, Stakeholder engagement, Specialised Events, Insight & Analysis. Όλα προσαρμοσμένα για να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες των πελατών μας, αφού το «progress is our purpose».

PURPOSE COMMUNICATION LTD

www.purpose-pr.com 

Τηλέφωνο: +357 22251439

Διεύθυνση: Βυζαντίου 40-42,

Γρ. 301, 2064, Λευκωσία

Social Media: LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok 

*Ο κ. Δημήτρης Ιωαννίδης είναι CEO της Purpose Communications.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Προσωπικότητες στην ''Κ'': Τελευταία Ενημέρωση