ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Οι μετοχές ανεβαίνουν, το σινεμά μπαίνει(;) σε νέα εποχή

Είναι πολύ πιθανό να οδηγηθούμε σε κινηματογράφο δύο ταχυτήτων – της μικρής και της μεγάλης οθόνης

Newsroom Κ, Αθήνα

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ

Επειτα από μήνες αραχνιασμένων ταμείων και καταθλιπτικών οικονομικών δεδομένων, οι βασικές ιδιοκτήτριες εταιρείες κινηματογραφικών αιθουσών στις ΗΠΑ είδαν το περασμένο τετραήμερο επιτέλους… φως. Οι μετοχές των ΑΜC, Imax, Cineworld και Cinemark κατέγραψαν μεγάλη άνοδο, που στην περίπτωση της πρώτης έφθασε το 13,4%, για πρώτη φορά τον καιρό της πανδημίας. Φυσικά, για να συμβούν τα παραπάνω χρειάστηκε να υπάρξει κατανάλωση, τουτέστιν κόσμος στις αίθουσες, τον οποίο έφερε μαζί της κατά χιλιάδες η τιτανομαχία «Godzilla vs. Kong», που έκανε πρεμιέρα το περασμένο Σαββατοκύριακο στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Το μπλοκμπάστερ της Warner κατάφερε να συγκεντρώσει 48,5 εκατομμύρια δολάρια μέσα στο πρώτο πενθήμερο προβολής του, υπερδιπλάσια δηλαδή από οποιαδήποτε άλλη ταινία της COVID-19 εποχής και πολύ πάνω από τις πιο τολμηρές προβλέψεις που προηγήθηκαν της κυκλοφορίας του. Συνολικά το φιλμ έχει συγκεντρώσει ήδη 285 εκατ. δολάρια εισπράξεων παγκοσμίως, μάλιστα παρά το γεγονός ότι ταυτόχρονα προβάλλεται στην πλατφόρμα του HBO Max και επομένως είναι διαθέσιμο –με νόμιμες και παράνομες οδούς– και στη μικρή οθόνη.

Αυτό το τελευταίο στοιχείο αποτελεί μία ακόμη αφορμή αισιοδοξίας, τόσο για τους οικονομικούς δείκτες της Γουόλ Στριτ όσο και για εμάς τους υπόλοιπους, που πιστεύουμε ότι η συλλογική εμπειρία της σκοτεινής αίθουσας δεν αντικαθίσταται. Από την άλλη, το γεγονός ότι ένα πελώριων διαστάσεων μπλοκμπάστερ, σχεδιασμένο για ακριβώς αυτόν τον σκοπό, τα πηγαίνει καλά στα σινεμά δεν σημαίνει πως η επόμενη μέρα της πανδημίας θα βρει τα τελευταία στην παλιά τους αίγλη.

Το πιθανότερο είναι πως παραγωγές όπως το «Godzilla vs. Kong» θα συνεχίσουν να βγαίνουν και μάλιστα να πηγαίνουν εξαιρετικά στο box office, γεμίζοντας τις αίθουσες των πολυκινηματογράφων. Ο χώρος ωστόσο σε αυτές για όλες τις υπόλοιπες ταινίες μάλλον θα συρρικνωθεί αισθητά, δημιουργώντας έτσι ένα σινεμά δύο ταχυτήτων: όχι πια υψηλού ή χαμηλού μπάτζετ, αλλά εκείνο της μεγάλης και της μικρής οθόνης. Αλυσίδες, βέβαια, όπως η AMC και η Imax μια τέτοια εξέλιξη ελάχιστα τις θορυβεί, έστω και αν χρειαστεί μια κάποια αναδίπλωση των δραστηριοτήτων τους. Ολοι οι υπόλοιποι όμως, και κυρίως οι καλλιτέχνες της βιομηχανίας, θα πρέπει από τώρα κιόλας, που το σινεμά σταδιακά επαναλειτουργεί, να δουλέψουν και να διεκδικήσουν ώστε αυτό να παραμείνει δυναμικό και ακέραιο για τις επόμενες δεκαετίες.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση

Τα Οσκαρ άφησαν φέτος το παραδοσιακό Dolby Theatre για να εγκατασταθούν στο πιο ευρύχωρο –και ιστορικό– Union Station, όπου στρώθηκε και το κόκκινο χαλί (φωτ. EPA/Mark Terrill / POO)

Τα Οσκαρ του αυθεντικού σινεμά

Μπορεί τελικά η βραδιά να μην εξελίχθηκε τόσο ρηξικέλευθα από κινηματογραφικής άποψης, ωστόσο ξεχείλιζε από κινηματογραφικό ...
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΣΙΝΕΜΑ