ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πόσο έξω το ρίχνετε;

Του Ανδρέα Ανδρέου

Του Ανδρέα Ανδρέου

Αν άνοιγε ένα εστιατόριο σε απόσταση αναπνοής από το σπίτι σας, θα σας έκανε όρεξη να πάτε να το δοκιμάσετε; Πόσο μάλλον να γίνετε τακτικός του θαμώνας; Πολλοί αυθόρμητα θα πείτε πως, όχι. Άντε να μπείτε μία φορά στον πειρασμό, αλλά μετά μάλλον θα το βάλετε πιο χαμηλά στις επιλογές σας, ανεξαρτήτως αν σας άρεσε ή όχι. Γιατί όμως να συμβαίνει αυτό; Μπορεί ο επιχειρηματίας που το έχει όντως να δαπάνησε αρκετά χρήματα για να φτιάξει το κατάστημα και η κουζίνα του να είναι πραγματικά πολύ καλή. Η απάντηση βρίσκεται κάπου χωσμένη μέσα στην ψυχολογία μας. Ψυχολογικά, όταν αποφασίζουμε να βγούμε έξω το βράδυ θέλουμε να πάμε κάπου με άλλες παραστάσεις, κάπου που να μη μας θυμίζει την καθημερινότητά μας. Στο κάτω-κάτω πάμε έξω για να χαλαρώσουμε ή να ξεδώσουμε. Το να πάμε κάπου κοντά στο σπίτι μας δεν μας βοηθά τόσο στο να το πετύχουμε αυτό. Αν φτάσεις και μπεις μέσα στο αμάξι θες να καλύψεις κάποια απόσταση έτσι ώστε ενδόμυχα να πεις, «ρε παιδί μου, πάω έξω» και όχι κάπου όπου ο καταλύτης του αυτοκινήτου σας ακόμα δεν πρόλαβε να αναπτύξει τις θερμοκρασίες λειτουργίας του.

Από την άλλη, κάτι τέτοιο δεν μπορεί να είναι απόλυτο. Σκεφτείτε όταν πάτε σε κάποιο καλό ξενοδοχείο για να μείνετε δυο – τρία βράδια. Εκτός αν έχετε κάποια πρόσκληση ή ένα συγκεκριμένο λόγο να πάτε κάπου εκτός, μήπως δεν ψάχνετε τις γαστρονομικές σας επιλογές εντός του ξενοδοχείου; Σίγουρα το κάνετε. Εκεί η ψυχολογία λειτουργεί κάπως διαφορετικά. Είστε ήδη κάπου εκτός της καθημερινότητάς σας και γι’ αυτό δεν σας ενοχλεί να πάρετε απλώς τον ανελκυστήρα και να βρεθείτε εντός ενός ωραίου εστιατορίου. Μάλλον σας προκαλεί άγχος το να μπείτε στο αμάξι σας, να χάσετε τον χώρο στάθμευσής σας για να πάτε κάπου αλλού και μετά στην επιστροφή να ζοριστείτε να παρκάρετε.

Τι συμβαίνει όταν μένετε στην περιοχή των ωραίων εστιατορίων; Είναι άτομα που τους αρέσει το όλο «bazz» και επιδιώκουν να είναι στο κέντρο των πάντων. Αν είστε τέτοιο άτομο τότε σίγουρα ενθουσιάζεστε, όταν ανοίξει κάτι καινούργιο δίπλα σας, επειδή θα αυξήσει τις επιλογές σας. Αλλά αυτή είναι η ζωή σας και ψυχολογικά είστε ανεβασμένοι όταν αυξάνονται και πληθύνονται οι επιλογές γύρω σας.

Ένας ιδιοκτήτης εστιατορίου ή χώρου αναψυχής ευρύτερα, θα πρέπει λοιπόν να μελετήσει σε βάθος τις περιοχές που του κάνουν και από αυτές να επιλέξει την καλύτερη. Με τον όρο «καλύτερη» σίγουρα δεν εννοούμε κατ’ ανάγκη την πιο «χάι κλας», αλλά αυτήν που αρμόζει καλύτερα στο ύφος της επιχείρησής του.

Είναι εμπορικές οδοί που μπορεί να σφύζουν από ζωή τις πρωινές, τις απογευματινές και τις πρώτες βραδινές ώρες, αλλά τη νύχτα να μην είναι τόσο δημοφιλείς. Αυτές οι περιοχές προσφέρονται καλύτερα για καφετέριες, φούρνους, ζαχαροπλαστεία, ίσως και κάποια είδη ταχυφαγείων. Τοποθεσίες που χαρακτηρίζονται από χώρους που προσφέρουν ολοήμερο χαβαλέ ή/ και εξυπηρέτηση δύσκολα πετυχαίνουν και σαν τοποθεσίες που μπορούν να δεχτούν σοβαρούς χώρους εστίασης το βράδυ. Για παράδειγμα, είναι δυνατό να είστε για ένα καφέ στην τάδε καφετέρια από τις 5 μ.μ. μέχρι τις 6 μ.μ. και μετά να πάτε σπίτι να φρεσκαριστείτε για να επιστρέψετε στο διπλανό μαγαζί που προσφέρει ιταλική κουζίνα; Δύσκολο.

Είναι σημαντικό ο εστιάτορας να ξέρει καλά το κοινό στο οποίο στοχεύει. Αν η μάζα της πελατείας του θα είναι άτομα από 15 μέχρι 20 χρονών, τότε ίσως θα πρέπει να επιδιώξει να είναι κοντά σε δημοφιλείς για τα παιδιά καφετέριες. Οι νεαροί θέλουν να πάνε κάπου να φάνε και μετά να καταλήξουν για χαβαλέ σε μια καφετέρια. Άρα θα πρέπει να εντοπίσει τις δημοφιλείς καφετέριες που μπορεί να βρίσκονται σε κύριες ή/ και δευτερεύουσες εμπορικές οδούς και να τοποθετηθεί κάπου κοντά τους.

Το ίδιο όμως δεν συμβαίνει με άτομα ηλικίας 30 χρονών και άνω. Αυτοί όπως είπαμε θέλουν να φύγουν από το σπίτι τους στα προάστια και να πάνε κάπου πιο «κεντρικά». Άρα αν ανοίξει κάπου προαστιακά τότε μπορεί να την πατήσει μόνο και μόνο λόγω τοποθεσίας. Η ενδιάμεση ηλικία μεταξύ 20 και 30 χρονών είναι μια ιδιαίτερη κατηγορία. Κάποιοι απουσιάζουν στο εξωτερικό για σπουδές και εργασία ή είναι φοιτητές ή/ και εργάζονται εδώ. Αυτοί είναι πιο εύκολοι στις μετακινήσεις τους, πιο χαλαροί στις απαιτήσεις τους και λιγότερο βαθύ το πορτοφόλι τους.

Αυτοί που είναι μια κατηγορία από μόνοι τους και χρήζουν ειδικής ανάλυσης είναι τα σουβλατζίδικα! Αυτά όμως άλλη φορά.


Ο κ. Ανδρέας Α. Ανδρέου, MRICS, είναι CEO της APS Andreou Property Strategy - Chartered Surveyors.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Ανδρέα Ανδρέου

Ανδρέας Ανδρέου: Τελευταία Ενημέρωση

X