ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 22:28
 

Αλκοόλ το καλοκαίρι: Τα υπέρ και τα κατά

Το αλκοόλ μεταβολίζεται από το σώμα μας απευθείας σε λίπος αν δεν καταναλωθεί με άσκηση

Newsroom K

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να συμβάλει στην αυξημένη κατανάλωση θερμίδων άρα και στην αύξηση του βάρους, (1 γραμμάριο αλκοόλ αποδίδει 7 θερμίδες). Το αλκοόλ μεταβολίζεται από το σώμα μας απευθείας σε λίπος αν δεν καταναλωθεί με άσκηση οπότε εμείς συνοψίσαμε τα θετικά και τα αρνητικά της κατανάλωσής του ειδικά αυτούς τους μήνες.

Τα θετικά

Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ έχει αποδειχθεί από πληθώρα ερευνών να έχει μια ευεργετική δράση στην υγεία, καθώς την έχουν συσχετίσει με την προστασία ενάντια στην καρδιαγγειακή νόσο. Ειδικότερα, το κόκκινο κρασί περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά συστατικά (κυρίως ρεσβερατρόλη) που προστατεύουν τις αρτηρίες και μπορεί να αποτρέψουν την αρτηριοσκλήρυνση. Η δράση αυτή του αλκοόλ δεν αφορά μόνο το κόκκινο κρασί, αλλά και άλλα αλκοολούχα ποτά όπως η μπίρα. Η μπίρα, εκτός από αλκοόλ, περιέχει θρεπτικά συστατικά, μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως είναι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, το μαγνήσιο, το κάλιο, ο φώσφορος, το σελήνιο, καθώς και κάποιες ποσότητες αντιοξειδωτικών.

Συστήνεται 1 μερίδα/ημέρα στις γυναίκες και 2 μερίδες/ημέρα στους άντρες.

Τα αρνητικά

Η υπερκατανάλωση μπορεί να προκαλέσει δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία όπως αύξηση των καρδιακών παλμών αλλά και πιο σημαντικά προβλήματα στην υγεία όπως υπέρταση, πρόκληση εγκεφαλικών και καρδιαγγειακών επεισοδίων, κίρρωση του ήπατος, παγκρεατίτιδα και κάποιες μορφές καρκίνου. Παράλληλα, το αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση καθώς ενισχύει την απώλεια υγρών από τα νεφρά, ιδιαίτερα σε άτομα που καταναλώνουν αλκοολούχα ποτά χωρίς να προσλαμβάνουν παράλληλα νερό. Επίσης, η κατάχρηση αλκοόλ μειώνει τη νοητική λειτουργία αλλά και τα αντανακλαστικά.

Ποτό Ποσότητα Θερμίδες (kcal)

Μπίρα 250ml -107
Μπίρα χωρίς αλκοόλ 250ml -38
Οινοπνευματώδη με 40% αλκοόλ (τζιν,ρούμι,ουίσκι,βότκα) 45ml -100
Κρασί λευκό ξηρό 120ml -80
Κρασί κόκκινο/ροζέ 120ml -85
Σαμπάνια 120ml -100
Bloody Mary 150ml -116
Martini 75ml -156
Gin & Tonic 100ml -76
Pina Colada 100ml -236
Margarita 100ml -160
Daiquiri 60ml -111
Mojito 1 ποτήρι -150

Πώς να αποφύγετε την υπερκατανάλωση

• Προτιμήστε ένα μη αλκοολούχο ποτό (πχ. μπύρα χωρίς αλκοόλ).
• Αποφύγετε να πίνετε με άδειο στομάχι. Η παρουσία φαγητού στο στομάχι βοηθά το αλκοόλ να απορροφηθεί πιο αργά από το σώμα και έτσι να αποφευχθεί η μέθη.
• Πίνετε αργά ώστε το ποτό σας να διαρκέσει περισσότερη ώρα.
• Πιείτε πολύ νερό πριν πάτε για ύπνο για να αποφύγετε την αφυδάτωση.
• Συνοδέψτε το ποτό σας με ένα light αναψυκτικό τύπου cola για να γλιτώσετε θερμίδες.
• Δοκιμάστε λευκό κρασί με ανθρακούχο νερό σαν ένα ποτό με χαμηλές θερμίδες.
• Αποφύγετε τα κοκτέιλ καθώς αυτά είναι πιο πλούσια σε θερμίδες και ζάχαρη.
• Αποφύγετε την κατανάλωση όλων των επιτρεπομένων μονάδων το Σαββατοκύριακο.

Πηγή: Must.com.cy

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

Απαντούν οι εκπαιδευτικοί στην έκκληση Χαμπιαούρη για διάλογο

«Ως εκπαιδευτικές οργανώσεις είστε απαράδεκτοι. Δεν σέβεστε ούτε την εργοδότησή σας, ούτε τους μαθητές, ...»
Ελένη Αγαθοκλέους  |  18:46

Δρόμος μετ’ εμποδίων για τον τουρισμό

«Τα παιδία παίζει, οι ηλίθιοι πληρώνουν φόρους και οι ατσίδες πωλούν και αγοράζουν τα πάντα και τους ...»
Ai Em  |  09:37

Ο Ερντογάν απειλεί τις ΗΠΑ με εισβολή στη Συρία

«Ρε μ......κα Τραμπ, σε λίγο θα σου ζητήσει να κάνεις επίκυψη και επειδή αντιλήφθηκε ότι είσαι επιρρεπής..... ...»
ΑΚΑ  |  09:23

Εισήλθε σε οικία 34χρονης, της επιτέθηκε άσμενα και την έκλεψε

«Nα σταλεί στην χώρα προέλευσης. Αν θέλουμε να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους. Και ας μην πουν κάποιοι ...»
ΑΚΑ  |  09:18

Υγεία: Τελευταία Ενημέρωση

Γίνεται μεγάλη έρευνα για τη δημιουργία εμβολίων για την πρόληψη διαφόρων παθήσεων

Τα εμβόλια του μέλλοντος

Μέχρι θα συνεχίζουν να γίνονται τα παραδοσιακά εμβόλια με τα οποία εμβολιάζονται όλες οι πληθυσμιακές ομάδες
Newsroom Κ/ ΑΜΠΕ
 |  ΥΓΕΙΑ
X