ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Οh my KOT

Της Ελένης Ξένου

Της Ελένης Ξένου

twitter

Ο τίτλος είναι δανεικός. Παρμένος από ένα σχόλιο (ένα από τα πολλά) που συνόδευε το τρολάρισμα ενός βίντεο του ΚΟΤ. Ένα βίντεο το οποίο ανέβηκε πρόσφατα στο διαδίκτυο και το οποίο αποσκοπεί στην προώθηση της Κύπρου ως το πιο κατάλληλο μέρος για συνεδριακό/επιχειρηματικό τουρισμό. Με σλόγκαν “Cyprus-Mix Business with Pleasure” το εν λόγω φιλμάκι προσπαθεί να συμπυκνώσει σε τρία περίπου λεπτά την ιστορία, τις ομορφιές και την φιλοξενία του νησιού και είναι προφανές πώς γι’αυτή την συμπυκνωμένη αποτύπωση, έχουν ξοδευτεί κάποιες χιλιάδες ευρώ. Η αντίδραση του κόσμου με το που έσκασε μύτη το εν λόγω βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ήταν καταιγιστική από αρνητικά σχόλια (και όχι αδίκως) με αποτέλεσμα λίγες μέρες μετά την εμφάνισή του, να κατεβεί από τους «ιθύνοντες».

Όσοι δεν είχατε την τύχη να το δείτε ατυχήσατε γιατί ομολογουμένως είναι δύσκολο να μεταφέρει κανείς με λέξεις το σεναριακό του παραλήρημα, την παρωχημένη αισθητική του, την απαράδεκτα φολκλόρ σύλληψή του και κατ΄ επέκταση την σοβαρότητα του θέματος. Ναι, το θέμα είναι σοβαρό διότι αν λάβουμε υπόψη πώς σ’ αυτή την χώρα επενδύουμε στο τουρισμό, τότε είναι αδιανόητο ο ΚΟΤ να ξοδεύει κονδύλια για την «διάπραξη» διαφημιστικών σποτ τα οποία επί της ουσίας μας ντροπιάζουν. Και ταυτόχρονα υποδηλώνουν την αβάσταχτη ελαφρότητα με την οποία προσεγγίζει τις καμπάνιες προώθησης της χώρας, για τις οποίες-επαναλαμβάνω- ξοδεύονται κονδύλια με την ίδια προφανώς αβάσταχτη ελαφρότητα. Δεν μπορώ καν να διανοηθώ μέσα από ποιες τάχα μου δημιουργικές διαδικασίες ή brain storming μπορεί να κατέληξαν οι ιθύνοντες του οργανισμού στην ιδέα αλλά και στην εκτέλεση αυτού του φιλμ, το οποίο αν προσπεράσει κανείς την κωμική του διάσταση, το μόνο που προκαλεί είναι σοβαρούς προβληματισμούς σχετικά με την επάρκεια του ΚΟΤ να διαχειριστεί επί της ουσίας την προώθηση της χώρας μας. Σε μια εποχή μάλιστα όπου το διαδίκτυο υπαγορεύει μέσα από ένα σωρό υψηλής αισθητικής σποτάκια, την ανάγκη να ανεβάσουμε τον πήχη όχι μόνο της αισθητικής μας αλλά και της δημιουργικής μας φαντασίας. Και όταν μιλάμε για αισθητική και δημιουργική φαντασία αναμφισβήτητα δεν αναφερόμαστε σε κακόγουστες φολκλόρ προσεγγίσεις ούτε σε κινηματογραφικά πλάνα αισθητικής του 80 (δάση, λαγκάδια, παραλίες και βάλε).

Ο τρόπος δε που προσπαθεί το συγκεκριμένο βίντεο να συμπυκνώσει την ιστορία του τόπου στα λίγα λεπτά της διάρκειάς του είναι η πιο τρανταχτή ένδειξη της άγνοιας των δημιουργών και των υπευθύνων, της ιστορίας και του πολιτισμού μας. Διότι τι άλλο μπορεί να σημαίνει όταν μετατρέπεις την ιστορία του τόπου σου σε μια παρωδία; Έτσι βλέπει ο ΚΟΤ μας την χώρα αυτή; Και έτσι ευελπιστεί ότι θα προσελκύσει τουρίστες και δη από τον επιχειρηματικό κόσμο;

Τόσο πολύ υποτιμά την νοημοσύνη των ξένων στους οποίους επενδύουμε τους πόρους της οικονομίας μας; Θεωρεί δηλαδή ότι ο επιχειρηματίας τουρίστας θα δει τους σουτζούκους να κρέμονται και τους ιππότες να σεργιανίζουν έξω από τα κάστρα και θα ενθουσιαστεί που υπάρχει ένα τέτοιο μέρος πάνω στον πλανήτη; Ένα μέρος όπου μπορεί να πάει βόλτα με το τρακτέρ και παράλληλα να ποδηλατήσει στα στενοσόκακα της υπαίθρου και μετά να καταλήξει σε μια παραλία όπου διάφοροι κουστουμαρισμένοι παριστάνουν πως τάχα μου κάνουν κόνφερενς; Μα είμαστε πραγματικά σοβαροί; Και πληρώνουμε μάλιστα κάποιες χιλιάδες ευρώ για να διαπραχθεί αυτό το ανοσιούργημα; Το ευτύχημα βέβαια είναι ότι πλέον η δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν επιτρέπει τέτοιας εμβέλειας εκτρώματα και ο κόσμος αντιδρά άμεσα στην υποτίμηση της νοημοσύνης του.

Τα σχόλια που γράφτηκαν για το εν λόγω διαφημιστικό σποτ αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Και δεν αρκεί το κατέβασμα του βίντεο για να αποδείξει ο ΚΟΤ πως αντιλήφθηκε τι ανοσιούργημα ενέκρινε. Χρειάζεται να λογοδοτήσει. Διότι δεν μπορεί πλέον να περιορίζεται η ουσία και η ομορφιά του τόπου μας στην περιορισμένη φαντασία και επίγνωση αυτών που αναλαμβάνουν την προβολή του.

 

 

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Ελένης Ξένου

Ελένη Ξένου: Τελευταία Ενημέρωση